Nog even ter informatie. Het paard is niet van mijzelf en ik woon op ongeveer een kwartiertje afstand (met de auto). Ik breng haar uit op wedstrijden, zodat ze het sportpredicaat kan behalen waarna ze de fokkerij in gaat. Op dit moment zijn we M springen en M2 dressuur (springpaard).
Het liefste zou ik graag willen dat er een scan gemaakt wordt, zodat ik weet wat het is wat de onzekerheid kan wegnemen. Echter wil de eigenaar dat niet, aangezien er waarschijnlijk toch het advies rust wordt gegeven. We zijn wel geselecteerd voor de kampioenschappen over twee weken, maar ik heb besloten dat te laten gaan, aangezien de pees nog niet dun is. Overigens wordt het wel stukje bij beetje dunner. Ik wil sowieso wachten tot de pees helemaal dun is, als dat nog gebeurd. Ik hoor soms ook dat het nooit meer helemaal dun wordt. Daarna wil ik verder kijken. Ik heb nog nooit met een peesblessure te maken gehad, wat kan ik het beste doen. Als het dun is laten scannen om zeker te weten of het goed is? Ter aanvulling, ze heeft een bult aan het voorbeen op de achterkant van de pees en het is ook warm.