Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:@Nado: sterkte om deze uitslag te 'verwerken'.
Ergens wel fijn dat je nu weet wat de oorzaak is en kunt gaan behandelen. Ik ken een ijslander die al van vroeg af aan cushing had en met medicijnen een prima leventje had en eigenlijk redelijk 'gezond' 36 jaar is geworden.
Zelf heb ik de laatste tijd ook veel gelezen over cushing, mede omdat ik Isabella hier ook van verdenk. Nu de link die JP hierboven gaf weer lezende, zie ik ook bij haar veel overeenkomsten.
Alleen dat laten testen via het bloed zie ik niet zitten, omdat ze door zo'n middel juist ooit hoefbevangen is geraakt. Maar het kan ook op andere manier getest worden, hoewel een test nooit 100% zekerheid schijnt te geven.
paars schreef:@Isapaardje, even een vraag zonder terug te lezen (sollly) op wat voor dieet staat ze nu? Ik bedoel: krijgt ze genoeg? Want zo nee, dan gaan ze spieren "opeten".
Isapaardje schreef:Voorlopig hou ik het even bij eiwit bij voeren via die lucerne (ze krijgt maar 2 handjes op een dag extra trouwens, zal een 200 of 300 gram maximaal zijn, dus geen grote hoeveelheden nog; bouw ook dat rustig op) en wat licht stapwerk.
Als dat geen effect heeft, ga ik toch eens achter zo'n cushing test aan, want het moet toch ergens vandaan komen dat ze dit steeds terugkrijgt.
En ja die achterknieën kan ik ook niet veel aan veranderen, maar als ze dus sterke spieren behoudt, kan ze ook daar (redelijk) oud mee worden als het ware.
De problemen ontstaan dus echt als je een samenloop van omstandigheden gaat krijgen, dan gaat het enorm vertekenen allemaal en gaat het een het ander tegenwerken.