WesseLady; het bloed moet nog afgenomen worden, geen idee wanneer die uitslag komt dus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Ik heb laatst ergens gelezen dat een paardelichaam 10 tot 21 dagen nodig heeft om weer te acclimatiseren.
Cow-girl: als jouw paard normaal gesproken altijd buiten staat zonder deken, dus andere winters ook, dan zou ik voor haar een waterdichte regendeken kopen. Hier zit geen voering in of in ieder een hele dunne.
Het verhaal van de dekenpersoon kan ik wel volgen, maar een regendeken kun je gewoon op doen wanneer die nodig is. Wanneer ze regen voorspellen. Doordat de vacht dan niet kleddernat wordt worden ze ook niet koud en de wind heeft er dan ook geen vat op.
Net zoals je zelf een regenjas aandoet, niet voor de warmte, maar tegen de regen.
Maar zoals ik al eerder zei: zo doe ik het, maar misschien vinden mijn paarden het wel helemaal niets.
.
romeorowan schreef:Tja, mijn paarden staan onder een 200 grams waterdichte deken. Ze staan in buitenboxen, de bovendeuren gaan alleen dicht als het extreem vriest (dat is dan vooral om te voorkomen dat de waterleiding bevriest) en dan doe ik de zijdeur open.
Ik haal 's nachts op stal de dekens niet af, vrij veel mensen doen dat wel, maar ik ga ervan uit dat het 's nachts iets kouder is als overdag en 's nachts staan ze stil.
Dus volgens mij kun je de deken gewoon oplaten.
janouk schreef:Zo doe ik het ook hoor. Mijn paarden staan zonder dek. Maar als ik regen verwacht, krijgen ze hun regenjas aan. En die gaat ook gewoon weer uit als het droog weer is.
Eens een deken op, altijd een deken op in de winter heeft te maken met paarden die vanaf augustus al een dek op krijgen en geen dikke vacht krijgen. Die van mij hebben gewoon een goede vacht en krijgen van mij hun regenjas aanomdat deze penny zich daar beter bij voelt en omdat ik gemerkt heb dat Image last krijgt van haar spieren en koliekerig wordt als ze nat geregend is.
cow_girl schreef:Dus rijden... aaaaaaaahhhh dat doe ik echt nog niet.... of bedoel je aan de hand lopen?
cow_girl schreef:Hoelang duurt dat eigenlijk voordat ze echt afvallen? volgens mij gaat dat ook best lang duren? Kan ik haar zo eigenlijk nog een half jaar zo voeren (alleen geweekt hooi) of zou ik echt langzamerhand wat bij moeten voeren? (zoals die Safe and Sound)?
cow_girl schreef:Yellowfish: ow, ik dacht dat je haar vacht bedoelde. Ben benieuwd naar de foto.
Timbers schreef:Ik vind d'r er eigenlijk wel goed uit zien Yellowvish....lekker in een wintervachtje
Maar testen op Cushing kan nooit kwaad volgens mij, al heb ik hier ergens in het topic gelezen dat het cortisol gehalte in het bloed in deze tijd van het jaar sowieso hoog is als ik het goed heb