Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eline10 schreef:Hoi,
Ik kom ook weer even binnenvallen met een vraagje.
Wat is de fructaanwaarde van het gras bij sneeuw?
Want ik las dat er veel sneeuw wordt verwacht, is het dan verstandig om mijn hb-pony een paar uurtjes op de wei te zetten?
Ilangok, super mooi fillmpje!! Geweldig!!
Voor de rest, nog steeds sterkte gewenst....
WowAmigo schreef:Fijn Ilangok!
Het wordt hier wel een raar verhaal... In overleg met de DA buut opgehaald en een voedingssupplement, omdat ie zo licht bevangen leek hadden ze ook verwacht dat met een week Novacam de ontsteking weg zou zijn. Omdat dat (ook na drie kuren) niet voldoende leek wilden ze nu dus buut proberen. Ondertussen had ik mijn hoefsmid gebeld, die kon meteen langskomen. Die heeft hem netjes bekapt en flink druk gezet op zijn zolen om te testen. Nauwelijks reactie... Volgens hem zou hij met deze druk door het plafond moeten zijn gegaan van de pijn als het echt hoefbevangenheid was geweest. Hij verwachtte dat het een hele lichte bevangenheid was geweest en dat beweging toch beter was als hij zo goed liep als hij nu deed. En zeker geen buut geven op dit moment omdat dat nogal heftig spul was en hij helemaal niet reageerde op de druk. Hoefbeenkanteling was al helemaal niet aan de orde.
Dusssssss.... Ik geef hem nu wel paracetamol bij en maar even afwachten wat ie nu gaat doen... Vandaag was het allemaal rustig. Ik week zijn hooi nu wel en heb ook graszaadhooi van de buren (hoera voor mn vader die dat wist) om te proberen.
Maar dit is wel een opluchting, ik dacht al dat ik m moest gaan wegbrengen... En het is zo'n scheetje... Maar het blijft een vreemd verhaal...
piezze schreef:Ik ben twee jaar druk geweest om het paard schraler te krijgen. Nu op andere stal in een paar weken te mager geworden. Die hoeven ook al 2 jaar druk mee doende om de whiteline onder controle te houden ik weet het even niet meer. Ik ga zo meteen voelen voor die rand. Zijn ze ook gevoeliger op de zolen, voeten?