Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
countrygirl schreef:SpikyBlue: vraagje. Waarom wordt nu een zware koudbloed zoals idd. een Belg of zo niet gewoon geleerd om z'n voet te geven als daarom gevraagd wordt? Je kunt toch ieder paard door b.v. clickertraining zover krijgen dat ie gewillig z'n voeten optilt en ook hoog houdt? Ik begrijp dit dus echt niet... Kijk, zo'n bekapbox kan ik me nog voorstellen, maar die voeten vastbinden zou ik persoonlijk doodeng vinden!
Ja, ik weet iets van clickertraining en ik bekap zelf vrij regelmatig, ook met 'n flex. De meeste paarden, als ze eenmaal het geluid van de flex kennen, vinden het zelfs aangenaam.
Ik ben trouwens hobbymatig bezig en absoluut geen beroeps, doe het dus niet voor geld.
hestejente schreef:Dat begrijp ik, daarom wil ik er ook een oplossing voor. Het paard heeft erg lang veel pijn gehad, waardoor hij ineens van 0 naar 100 kan schieten als hij iets niet meer trekt. Overigens zeg ik ook áltijd "zet maar neer" als hij z'n voet weer mag neerzetten.
Met bekappen gaat 't de ene keer beter dan de andere. Het paard staat altijd los, het is dus niet zo dat hij geen kant op kan. Wanneer het 'm teveel wordt steigert hij, rukt dan ook meestal z'n voet los en draaft weg.
Splinter schreef:Ik heb ook een assteun iddmoet er wel een plankje onder maken want de mijne is nu wat wankel
hestejente schreef:Hij heeft geen traumas, hij heeft gewoon pijn in z'n schouders als z'n been zo ver naar buiten moet. De ene keer gaat 't beter dan de andere.
countrygirl schreef:hestejente schreef:Hij heeft geen traumas, hij heeft gewoon pijn in z'n schouders als z'n been zo ver naar buiten moet. De ene keer gaat 't beter dan de andere.
OK.... en is dat niet op 'n andere manier van bekappen op te lossen? Ik heb niet alles gelezen, maar wat bedoel je precies met 'ver naar buiten'?
countrygirl schreef:Met een andere manier van bekappen zou jouw paardje misschien beter af zijn.
SpikyBlue schreef:@S_zanne op de vorige pagina (reeks foto's die we helemaal vergeten zo): wat een mooie voeten, ziet er goed sterk uit voor zover ik kan zien!