Zinzi_jewel schreef:Haar voeten zien er zo best uit ! Ik heb wel het idee en vooral achter dat de stralen erg lang zijn . Wellicht zit er "losse "straal ... Dat zie ik niet vanaf de foto .
Stralen die snel groeien doen goed hun werk waardoor het al snel lijkt dat de straalgroeve erg diep zitten , vaak is het zo als de straal iets bijgewerkt wordt de groeves al minder diep zijn .
Normaal moeten de voeten juist zand/ modder opslaan in de straalgroeve omdat dit ook werkt voor het hoefmechanisme optimaal te laten werken , zeker op onze weide/padock gronden , zachte grond .
Ik zie nu tijdens mijn opleiding ook paarden waarvan de voeten nooit schoongekrabt worden , wordt alleen schoongemaakt als de smid haar werk komt doen , en die voeten zijn super gezond ....
Ik krab bijna nooit uit, alleen als ik ga vijlen en haar hoeven zijn op dat opzicht echt heel goed! Mooie harde hoeven. Ook weinig brokkelen, wel een verschil toen ik haar net had was het vaak scheuren enzo.
En de scheur in het midden groeit nu ook mooi uit, gelukkig was die niet helemaal diep.