wat een goed nieuws
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissie schreef:Ja zeker goed nieuws![]()
Nu ff uitzoeken hoe je het beste een hoefzweer aan kunt pakken......het is alweer 15 jr geleden dat ik dat aan de hand heb gehad met een paardje![]()
Voor het geval het toch een zweer is, ga ik maar voor het zekere.....
flavlip schreef:Zeker fijn al dat goede nieuws!
Cissie ook voor jou ben ik heel blij. Wat goed dat je foto's hebt laten maken. Hou er wel rekening mee dat t langer kan duren voordat de zweer doorbreekt door de medicijnen die je geeft voor de HB.
Thirteen schreef:Ook hier veel last gehad van hoefzweren, op de zool en ook eentje die uitbrak via de kroonrand, de zolen hebben we met Betadine gedaan omdat de hs deze kon openen, die op de kroonrand idd met trekzalf, tot ze openbrak (tot er pus uitkwam), daarna ook met Betadine (en toen was t ergste eigenlijk achter de rug ) succes, hoop dat je nu ook snel verbetering ziet
capopjekop schreef:Ik ben zelf heel voorzichtig, maar ik ben gewoon begonnen met wandelen op de wei. Lange rechte stukken, de bochten zo ruim mogelijk. We begonnen met 5 minuten. Als dat na een week geen teruggang opleverde deden we er 5 minuten bij. Zo hebben we iedere keer opgebouwd. Later ben ik gaan lange lijnen op het gras om het toch wat minder saai te maken en na een maand of 2 ging het nog steeds goed dat ik buiten met haar ben gaan lopen (wel zo veel mogelijk in de zachte berm). Ik ben pas na minimaal een half jaar weer een beetje gaan werken, springen heb ik 2 jaar niet gedaan en dat vind ik nu nog steeds spannend om te doen. Amber is ook dol op springen, maar ik laat haar maar beperkt springen en ook niet mer zo hoog als vroeger.