Citaat:wat heb je voor chinese kruidenmix gegeven?
Alles op advies van Steffi vd Laarse en het is Si Miao San 100. Ik weet NIETS van Chinese kruiden (afgezien van Nasi Mix van Conimex

Het bevat: Coix, Phellodendron Bark, Atractylodes Red, Achyrantes. Ik heb ze een keer opgezocht, maar ben helaas al vergeten wat het precies was.

Geerke, ik denk dat de behandeling gedeeltelijk afhankelijk is van wat de oorzaak is. Wanneer de schildklier niet werkt, zal je die moeten stimuleren en soms moet dat gewoon met levothyroxine en niet met zeewier (ook niet iets wat een paard altijd zal tegenkomen) Acuut was Appie al lang niet meer. Hij had net de 3e aanval van HB achter de rug en 3 hoefzweren in ontwikkeling. Afvallen mag tenslotte ook niet te abrupt en bewegen is lastig als je 3 zere voeten hebt. Iedere keer als we dachten dat hij de goede kant op ging, was er weer een terugslag. Pijnstillers door zijn graspapje hoefde hij niet, wilgenbast wel. Ik ben zelf zo allopathisch als de p*st en dol op ibuprofen in geval van pijn (maar Traumeel helpt dan weer wel bij spierpijn en beurse verwondingen) We hebben hem ook inderdaad Traumeel gegeven tegen de pijn bij de hoefzweren. Er is een gewone DA geweest die adviseerde hem in een bak modder te zetten en muesli te geven

Wij denken dat de oorzaak een optelsom is geweest van stress ten gevolge van meerdere verhuizingen in korte tijd en het verlies van zijn vrienden, het veel betere hooi wat ze hier verkopen en dan een zeer strenge winter met gebrek aan beweging, waardoor hij te dik werd en zijn weerstand kelderde. We hadden hem uit de problemen tot de huurders besloten dat de paarden best dag en nacht op de wei konden in april (tegen onze uitdrukkelijke wens in dit pas eind mei te doen!) en de daad bij het woord voegden. Binnen een tel was hij weer bevangen

Van mij mogen plantjes en chemicaliën door elkaar, ik sluit niets uit, als het maar helpt. Ik hang wel de theorie aan dat als je lichaam vergiftigd is, je er niet nog meer gif in moet stoppen. Bij chronische menselijke patiënten zie je vaak dat ze worden volgepropt met pillen die de bijwerkingen van de andere pillen moeten oplossen. (bloeddruk omlaag = plassen = mineralen weg = mineralen toedienen = verstopping = darmstimulantie = enzovoort)