Mijn pony at de bute ook met niets. Voor hem hielp het om het op te lossen in multivitamine oid en dat in een spuit geven. Vond hij best lekker.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MrsMidnight schreef:Even een vraagje... Mijn pony is onlangs licht hoefbevangen geraakt, dit viel samen met het eten van een grote hoeveelheid (onbeperkt!) slecht kuilgras (verkeerd ingetaped, dus heel klef, vochtig, zuur en schimmelvorming...). Omdat de stalhouder deze rotzooi expres op het land had gedumpt, ben ik meteen nadat hij weer beter liep van stal veranderd. Hier krijgt hij hooi, staat 24/7 op het land, maar hier geven ze de paarden helaas ook krachtvoer op het land... (zo'n 2.5 kilo per paard per dag). Omdat ze het op de grond strooien, is het niet mogelijk om mijn paard niks te geven. Ik maak me hier nu flink zorgen om, maar wil m ook niet WEER verhuizen, al die stress is ook niet goed...
En, en dit is eigenlijk mijn vraag, ik heb zo'n sterk vermoeden dat de HB veroorzaakt is door het slechte kuilgras. Belasting op lever, ontregeling van darmflora = hoefbevangen paard. Wat denken jullie, kan dat? iemand die dit ook heeft meegemaakt?
cissie schreef:Maandag komt wederom de mobiele paardenpraktijk om rx fotos te maken.
Het wordt voor ons het uur van de waarheid, ik heb er een hard hoofd in....
Als blijkt dat er nog een kans op verbetering is gaan we er weer helemaal voor met orthopedisch beslag en de hele mik mak, maar als het hoefbeen dusdanig gekanteld\ gezakt is....dan bespaar ik haar een vervolg traject.
Ik schijt bijna bagger en kijk als een berg tegen maandag op, omdat ik ergens gevoelsmatig aanvoel dat de situatie uitzichtloos is.
Maar ik wil haar niet in laten slapen op basis van mijn gevoel, daarom de fotos .
cissie schreef:Maandag komt wederom de mobiele paardenpraktijk om rx fotos te maken.
Het wordt voor ons het uur van de waarheid, ik heb er een hard hoofd in....
Als blijkt dat er nog een kans op verbetering is gaan we er weer helemaal voor met orthopedisch beslag en de hele mik mak, maar als het hoefbeen dusdanig gekanteld\ gezakt is....dan bespaar ik haar een vervolg traject.
Ik schijt bijna bagger en kijk als een berg tegen maandag op, omdat ik ergens gevoelsmatig aanvoel dat de situatie uitzichtloos is.
Maar ik wil haar niet in laten slapen op basis van mijn gevoel, daarom de fotos .
cissie schreef:Met enorme opluchting schrijf ik dit berichtje....
De rx foto's zagen er hetzelfde uit als van de zomer, geen sprake van een verslechtering wbt hoefbeen.
Een tijd geleden dacht ik aan een hoefzweer maar omdat de hs dit uit heeft gesloten verder geen sjoegge meer aan gegeven.
De da die de rx fotos gemaakt heeft en ook dr hoeven heeft gecheckt kon mijn vermoeden wel begrijpen, zij verdenkt haar ook van een behoorlijke zweer.
Dus gaan we haar vanaf nu behandelen alsof ze een hoefzweer heeft, weken met biotex en hoefzak eromheen.