Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Cow_girl: vochtbulten boven de ogen in plaats van kuiltjes hoort volgens mij bij Cushing.
Isapaardje schreef:@Geerke:
De linkerhoef van Nabab ziet er van de zijkant gezien redelijk goed uit (op inderdaad wat lichte artrose na). Maar de rechterhoef vertoont veel meer gebreken. Meer kanteling, een braam aan het hoefbeen en een dunne zool.
Het zijn duidelijk 2 verschillende hoeven. Kun je dat ook aan de buitenzijde zien?
Is de linker hoef beter dan de rechter? Ook ene voet misschien platter dan de andere hoef?
Wel goed teken dat het paard rad loopt. Er kan dus wel licht mee gereden worden neem ik aan? Lijkt me ook beter dan stilstaan trouwens. Maar springen met zulke hoeven/benen; nee dat lijkt me niet handig inderdaad.
Wel interessant al die foto's ...
dus als iemand ook foto's heeft en wil plaatsen, dan graag.
geerke schreef:Die foto's...ik kan helemaal nooit wat terug vinden,zelfs niet met het zoekprogramma...
Isapaardje schreef:@Cow_girl:
Niet direct in de stress schieten bij het woord 'cushing'. Er is inderdaad wel een verband tussen insuline resistentie, bevangenheid en cushing, maar het is niet zo dat ieder paard ook alles heeft of krijgt. Pony Wendy had ook altijd enorme bulten boven de ogen, maar geen cushing. Ik meen dat Aurora van Gemske ook bulten boven de ogen heeft en volgens mij ook geen cushing. Beide paarden zijn wel ooit hoefbevangen geweest. Isabella heeft geen bulten boven de ogen, ook geen harde manenkam, maar heeft weer bulten op haar kont, snel last van hoefzweren, diarree; komt ook in je lijstje voor.
bulten boven de ogen kunnen ook een teken zijn dat ze vocht vasthouden. Je zou bijv. solidago (homeopathie) kunnen geven om de nieren te ondersteunen bij vochtafdrijven.
gemske schreef:Aurora heeft haar hele leven al bulten boven haar ogen eigenlijk
Op deze foto is het wel duidelijk te zien. (is anderhalf jaar geleden)