Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Mellanie schreef:hoe gaat het hier met jullie paarden?
gisteren de prp gedaan, en ben een stuk gemotiveerde bij de kliniek weggekomen met veel meer hoop dan de vorige keer
Amber_VZ schreef:Wat zijn sommige mensen lang bezig zeg met al die blessures..
Ben zelf nu ook dik anderhalf jaar bezig, maar zie het toch echt somber in.
Tot hoever gaan jullie met je paard? Die van mij heeft dus aan allebei zijn achterbenen een tussenpees blessure, is chronisch hoefbevangen en is na anderhalf jaar nog steeds gevoelig aan zijn voorbeen door 8 hoefzweren achterelkaar.
Ik heb echt alles voor dat hem over, alleen zag ik hem laast weer lopen en hij had duidelijk pijn aan zijn benen.. terwijl hij zo een vrolijk paardje is, en echt voor je door het vuur gaat.
30 juni ga ik weer naar utrecht en hoop echt op verbetering, anders loopt het denk ik slecht af..
Somebitch schreef:Even een update hier! Mijn pony een jaar geleden een blessure aan het checkligament. En nu gisteren een 80 km wedstrijd uitgereden en een tweede plaats en een best condition gewonnen!
Hiermee hoop ik jullie wat te motiveren en op naar een goed herstel van alle paardjes hier
mirgino schreef:Somebitch schreef:Even een update hier! Mijn pony een jaar geleden een blessure aan het checkligament. En nu gisteren een 80 km wedstrijd uitgereden en een tweede plaats en een best condition gewonnen!
Hiermee hoop ik jullie wat te motiveren en op naar een goed herstel van alle paardjes hier
![]()
goed zeg!!!
mijn paard gaat ook lekker na zijn check ligament blessure, de pees is weer mooi, alleen forse artrose maar ook dat gaat nu met speciaal beslag super!!
idd nooit opgeven bij mij heeft het 9 mnd geduurd ,maar ik rij weer!!
Citaat:![]()
dat is erg moeilijk te zeggen, ik zou iig afgaan op het oordeel van de DA en je eigen gevoel naar je paard
je merkt en ziet vast wel hoe je paard eronder is of lijd
als er geen herstel mogelijk is en je paard echt lijd of stijf onder pijnstilling staat zou voor mij het einde zijn
het leven moet geen lijden zijn, en je laat je paard dan leven voor jou.......een paard leeft bij de dag
sterkte !!
seebensee schreef:Misschien domme vraag maar kan ik die berichtjes vinden?
Gulpje schreef:seebensee schreef:Misschien domme vraag maar kan ik die berichtjes vinden?
search.php?st=0&sk=t&sd=d&author_id=11086&ch=600
Suusenmalvin schreef:Wauw, 80 km?? Jeetje, wat goed zegGefeliciteerd ook.. Wat een heerlijk gevoel denk ik, of niet?
Heftig Amber.. Het zijn lastige beslissingen. Mijn insteek, ook bij Fem, is; als er geen paardwaardig bestaan meer voor haar mogelijk is, dan is het klaar. Als ze de rest van haar leven moet slijten op een stukje land of paddock van 3x3, dan doe ik haar daar geen plezier mee. Ze wil werken, genieten, rennen.... paard zijn..
Gelukkig ben ik nog niet op dat punt, om die keuze te hoeven maken.
Al gaat het de laatste dagen wel weer ff heel slecht. Ik stap er ook niet meer op. Vooral onder het zadel/onder de man (ook zonder zadel geprobeerd) loopt ze helemaal niet goed.
Over 3 weken terug naar Emmeloord. Dan laten we haar hele wervelkolom en bekken op de foto zetten.
En hopelijk goed genoeg, zodat herstel van haar pezen mogelijk is.
seebensee schreef:Dank je wel, helaas heb ik, blijkbaar, nog niet voldoende paardgerelateerde reacties geplaatst en kan jou link niet bekijken.
Citaat:Zelfde verhaal bij onze merrie vorig jaar. Verstapte zich in de galop en stokkreupel rechtsachter.
Kogel begon direct op te zwellen en de veearts is de volgende morgen direct gekomen en heeft een scan gemaakt. Diagnose was dat de kogelringband niet alleen gezwollen was maar er zaten ook 3 flinke gaten in.
Na een PRP behandeling en zeker 9 maanden revalideren loopt ze weer als een jonge kievit (ze wordt 25 eind deze maand)
Citaat:Hier heel goede ervaring met PRP, niet met ACP maar ik begrijp dat dat erg op elkaar lijkt.
Onze merrie van 23 had 3 gaten in haar ringband. Ingespoten met PRP en 6 weken erna waren de gaten al geheel verdwenen. We zijn nu bezig met draf opbouwen, 3 maanden later.
Welke banden heeft je paard opgerekt?