Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:03

Fijn dat je deze mag lenen!

Ik vraag me wel af of dit echt dezelfde werking heeft. Ik heb niks anders gevonden wat dezelfde diepe werking heeft als high power lasertherapie. Deze infra roodlaser gaat 8 a 10 cm onder de huid, er zijn weinig andere (behalve industriele lasers) die hetzelfde bereik hebben.

Kijk maar eens op de site van de fysio van Noor: http://www.mkdierfysiotherapie.nl/cms/i ... apie-paard

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:03

Ik heb bij mijn paard goede ervaring met RevitaVet low level laser therapie, zie onderschrift.
Apparaat heb ik een maand gehuurd en ik heb het vrijwel dagelijks gebruikt.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:54

hoe gaat het hier met jullie paarden?
gisteren de prp gedaan, en ben een stuk gemotiveerde bij de kliniek weggekomen met veel meer hoop dan de vorige keer :D

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:48

Misschien domme vraag maar kan ik die berichtjes vinden?

Gulpje schreef:
_Mellanie schreef:
En heeft iemand hier ervaring met een prp behandeling(bloedplaatjes)?

ja! Hele goede ervaring zelfs. Lees mijn berichten even terug, dan vind je alles erover :)

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:06

Over 1,5 week 2e controlescan ...... maar lees hier steeds maar weer graag jullie ervaringen! Tot nu staat mijn merrie haast 4uur per dag lekker buiten paard te zijn op klein stukje land in haar kuddetje, beentje blijft dun en koel ...

Fijn Mellanie dat je gemotiveerd van de kliniek gekomen bent ....

_Mellanie schreef:
hoe gaat het hier met jullie paarden?
gisteren de prp gedaan, en ben een stuk gemotiveerde bij de kliniek weggekomen met veel meer hoop dan de vorige keer :D

Amber_VZ

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:35

Wat zijn sommige mensen lang bezig zeg met al die blessures..
Ben zelf nu ook dik anderhalf jaar bezig, maar zie het toch echt somber in.

Tot hoever gaan jullie met je paard? Die van mij heeft dus aan allebei zijn achterbenen een tussenpees blessure, is chronisch hoefbevangen en is na anderhalf jaar nog steeds gevoelig aan zijn voorbeen door 8 hoefzweren achterelkaar.

Ik heb echt alles voor dat hem over, alleen zag ik hem laast weer lopen en hij had duidelijk pijn aan zijn benen.. terwijl hij zo een vrolijk paardje is, en echt voor je door het vuur gaat.

30 juni ga ik weer naar utrecht en hoop echt op verbetering, anders loopt het denk ik slecht af..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:24

Amber_VZ schreef:
Wat zijn sommige mensen lang bezig zeg met al die blessures..
Ben zelf nu ook dik anderhalf jaar bezig, maar zie het toch echt somber in.

Tot hoever gaan jullie met je paard? Die van mij heeft dus aan allebei zijn achterbenen een tussenpees blessure, is chronisch hoefbevangen en is na anderhalf jaar nog steeds gevoelig aan zijn voorbeen door 8 hoefzweren achterelkaar.

Ik heb echt alles voor dat hem over, alleen zag ik hem laast weer lopen en hij had duidelijk pijn aan zijn benen.. terwijl hij zo een vrolijk paardje is, en echt voor je door het vuur gaat.

30 juni ga ik weer naar utrecht en hoop echt op verbetering, anders loopt het denk ik slecht af..

:(:)
dat is erg moeilijk te zeggen, ik zou iig afgaan op het oordeel van de DA en je eigen gevoel naar je paard
je merkt en ziet vast wel hoe je paard eronder is of lijd
als er geen herstel mogelijk is en je paard echt lijd of stijf onder pijnstilling staat zou voor mij het einde zijn
het leven moet geen lijden zijn, en je laat je paard dan leven voor jou.......een paard leeft bij de dag

sterkte !!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:26

Even een update hier! Mijn pony een jaar geleden een blessure aan het checkligament. En nu gisteren een 80 km wedstrijd uitgereden en een tweede plaats en een best condition gewonnen!

Hiermee hoop ik jullie wat te motiveren en op naar een goed herstel van alle paardjes hier :(:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:07

Somebitch schreef:
Even een update hier! Mijn pony een jaar geleden een blessure aan het checkligament. En nu gisteren een 80 km wedstrijd uitgereden en een tweede plaats en een best condition gewonnen!

Hiermee hoop ik jullie wat te motiveren en op naar een goed herstel van alle paardjes hier :(:)

+:)+
goed zeg!!!
mijn paard gaat ook lekker na zijn check ligament blessure, de pees is weer mooi, alleen forse artrose maar ook dat gaat nu met speciaal beslag super!!

idd nooit opgeven bij mij heeft het 9 mnd geduurd ,maar ik rij weer!! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:43

Super om te horen! :))

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:49

Fijn deze berichtjes, over 2 weken hercontrole bij mijn paardje .....

mirgino schreef:
Somebitch schreef:

+:)+
goed zeg!!!
mijn paard gaat ook lekker na zijn check ligament blessure, de pees is weer mooi, alleen forse artrose maar ook dat gaat nu met speciaal beslag super!!

idd nooit opgeven bij mij heeft het 9 mnd geduurd ,maar ik rij weer!! :D

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:10

Citaat:
:(:)
dat is erg moeilijk te zeggen, ik zou iig afgaan op het oordeel van de DA en je eigen gevoel naar je paard
je merkt en ziet vast wel hoe je paard eronder is of lijd
als er geen herstel mogelijk is en je paard echt lijd of stijf onder pijnstilling staat zou voor mij het einde zijn
het leven moet geen lijden zijn, en je laat je paard dan leven voor jou.......een paard leeft bij de dag

sterkte !!

Zo denk ik er inderdaad ook over.
Het is een paardje wat graag wil werken, hij is nog maar 6..
Hij is verder een heel stuk rustiger geworden ( kan door de pijn komen natuurlijk). Verder krijgt die geen pijnstillers ik ben bang dat als ik dat ga geven hij dwars overal doorheen gaat.

Gelukkig staat die nog lekker op het weiland, in hoeverre het kan met zijn hbh.
Het is gewoon utrecht afwachten en hooopen op goed nieuws.

Gelukkig lees ik ook goed nieuws, dus hou ik nog hoop!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:31

Wauw, 80 km?? Jeetje, wat goed zeg :D Gefeliciteerd ook.. Wat een heerlijk gevoel denk ik, of niet?

Heftig Amber.. Het zijn lastige beslissingen. Mijn insteek, ook bij Fem, is; als er geen paardwaardig bestaan meer voor haar mogelijk is, dan is het klaar. Als ze de rest van haar leven moet slijten op een stukje land of paddock van 3x3, dan doe ik haar daar geen plezier mee. Ze wil werken, genieten, rennen.... paard zijn..
Gelukkig ben ik nog niet op dat punt, om die keuze te hoeven maken.
Al gaat het de laatste dagen wel weer ff heel slecht. Ik stap er ook niet meer op. Vooral onder het zadel/onder de man (ook zonder zadel geprobeerd) loopt ze helemaal niet goed.
Over 3 weken terug naar Emmeloord. Dan laten we haar hele wervelkolom en bekken op de foto zetten.
En hopelijk goed genoeg, zodat herstel van haar pezen mogelijk is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:46

Voelt zeker goed! Wel heb ik de dierenarts er pas nog bij gehad voor een scan om te kijken of hij het aan zo kunnen, was de scan niet goed of twijfelachtig geweest had ik het niet gedaan.

Wat balen dat het bij jullie nog niet goed gaat :(:) hopelijk knapt ze snel op

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:52

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:25

Dank je wel, helaas heb ik, blijkbaar, nog niet voldoende paardgerelateerde reacties geplaatst en kan jou link niet bekijken.
Maar uit jullie ervaringen, lees ik ook veel info

Gulpje schreef:
seebensee schreef:
Misschien domme vraag maar kan ik die berichtjes vinden?

search.php?st=0&sk=t&sd=d&author_id=11086&ch=600

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:01

Suusenmalvin schreef:
Wauw, 80 km?? Jeetje, wat goed zeg :D Gefeliciteerd ook.. Wat een heerlijk gevoel denk ik, of niet?

Heftig Amber.. Het zijn lastige beslissingen. Mijn insteek, ook bij Fem, is; als er geen paardwaardig bestaan meer voor haar mogelijk is, dan is het klaar. Als ze de rest van haar leven moet slijten op een stukje land of paddock van 3x3, dan doe ik haar daar geen plezier mee. Ze wil werken, genieten, rennen.... paard zijn..
Gelukkig ben ik nog niet op dat punt, om die keuze te hoeven maken.
Al gaat het de laatste dagen wel weer ff heel slecht. Ik stap er ook niet meer op. Vooral onder het zadel/onder de man (ook zonder zadel geprobeerd) loopt ze helemaal niet goed.
Over 3 weken terug naar Emmeloord. Dan laten we haar hele wervelkolom en bekken op de foto zetten.
En hopelijk goed genoeg, zodat herstel van haar pezen mogelijk is.

Ja precies! Een paard moet gewoon lekker paard kunnen zijn.

Balen zeg dat die van jou ook niet goed loopt..
Die van mij is inderdaad onder de man onregelmatig (hij gaat dan heel raar lopen, eerst normaal en daarna een paar pasjes heel kort, alsof die op heten kolen loopt) en ernaast niet.

Wat heeft die van jou?

Laten we hopen dat er verder alleen maar positieve berichten komen, als ze naar de kliniek zijn geweest!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:26

seebensee schreef:
Dank je wel, helaas heb ik, blijkbaar, nog niet voldoende paardgerelateerde reacties geplaatst en kan jou link niet bekijken.

Aaah vandaar. Even wat quotes dan:

Citaat:
Zelfde verhaal bij onze merrie vorig jaar. Verstapte zich in de galop en stokkreupel rechtsachter.
Kogel begon direct op te zwellen en de veearts is de volgende morgen direct gekomen en heeft een scan gemaakt. Diagnose was dat de kogelringband niet alleen gezwollen was maar er zaten ook 3 flinke gaten in.
Na een PRP behandeling en zeker 9 maanden revalideren loopt ze weer als een jonge kievit (ze wordt 25 eind deze maand)

[MD] Ervaringen peesblessure achterbeen.

Citaat:
Hier heel goede ervaring met PRP, niet met ACP maar ik begrijp dat dat erg op elkaar lijkt.
Onze merrie van 23 had 3 gaten in haar ringband. Ingespoten met PRP en 6 weken erna waren de gaten al geheel verdwenen. We zijn nu bezig met draf opbouwen, 3 maanden later.
Welke banden heeft je paard opgerekt?

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:58

Dank je wel nu wel kunnen vinden/lezen ;)
Zal mijn DA ook vragen wat hij vind wel of niet PRP behandelen.

Wat ik mij overigens ook afvraag is waarom de meeste geadviseerd wordt om op het harde te stappen tijdens de revalidatie en mij wordt juist geadviseerd om op een zachtverende bodem, binnenbak, te stappen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:26

Hallo allemaal, ik geloof dat dit een verzamelplek is voor mensen met een paard met een peesblessure?
Gisteren liep die van mij plots kreupel, we waren op buitenrit en eerst denk je nog dat ze op een onstabiele ondergrond loopt of een gekke pas maakt, maar het werd en niet beter op, dus rustig naar huis gegaan, onderweg nog gekeken voor zwelling, steentje in de hoef, zadel eens opnieuw er op gelegd, maar geen verschil. Eenmaal thuis, paard nogmaals goed bekeken, geen zwelling, wel duidelijk kreupel, maar kon lastig zien aan welk been, dus kreupel van hoger af?? Maar op wei gezet en hopen dat het vandaag beter zou zijn. Zou eigenlijk pas vanavond naar stal gaan, maar toch maar vanmorgen geweest, komt ze in volle galop naar me toe in de wei, doet ze anders nooit :')
Meegenomen, even laten draven in de roundpen, linksom amper wat te zien, rechtsom nog iets kreupel, dus met een gevoel dat het ws met een sisser afloopt paard meegenomen naar stal, zus geappt dat het al een stuk beter ging, zie ik ineens een zwelling aan de binnenkant op d'r linker been, onder d'r knie tot halverwege haar been -O-
Dus maar gaan koelen, 15 minuten en daarna koelende klei gesmeerd en even gaan wandelen op het fietspad. Thuis dierenarts en verzekering gebeld, dierenarts komt vanmiddag, maar voor nu hier aan beland...
Iemand nog tips voor in de acute fase? Ik had al gelezen op PRP, iets wat ik evt kan benoemen bij de dierenarts? (eerst natuurlijk nog even de diagnose afwachten natuurlijk...)

Hier een foto:
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:34

Ziet er inderdaad uit als een peesblessure :(:) ik zou de echo even afwachten dan weet je in welke mate het is en hoe je dit het beste kan laten herstellen. Beterschap :(:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:37

Thanks!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:51

Peesblessure helaas ;(
Checkligament, nu 'n week pijnstillers en vochtafdrijvers, smeren met compagel. Als het binnen een week aanzienlijk verbeterd dan rustig op gaan bouwen met wandelen, zo niet, dan rijden we door naar de kliniek voor evt behandeling :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:05

Dacht het al... Mijne had t ook aan het checkligament.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:14

Maar jij hebt na 'n jaar al weer 80km uitgereden he! We houden hoop, tis alleen jammer dat deze ellende op de grote hoop komt bij mij op dit moment, tis m'n jaar niet, zullen we maar zeggen :\