[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:44

Zo was het bij mijn paard ontstaan vanuit de milt-meridiaan
http://rudolfdewit.com/meridiaan_mi.html

Hierboven omschreven volgens de chinese geneeskunst.
Vandaaruit kunnen dus verschillende symtomen zich openbaren.
(overigens is er niet bewezen dat het HB was, door da , alleen 'liep"hij als een bevangen paard.)

Ik heb dus (naast de reguliere) de Spleen (miltcompositum) om de boel weer in balans te kunnen krijgen.
tevens probiotica om de darmfunctie te herstellen.
De bacterie die is ontstaan in de hoef, wordt dus nu zowel inwendig aangepakt als uitwendig behandeld.
Ik vind de ondersteuning inwendig net zo belangrijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:45

Maar als zo'n lecherantenne dan beter een diagnose kan stellen dan een d.a., waarom bestaan er dan eigenlijk d.a.'s? En Humane artsen? En ziekenhuizen? Met röntgenapparatuur, ct-scans, mri-scans en alle ander diagnostische methodes?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:48

mysa schreef:
Maar als zo'n lecherantenne dan beter een diagnose kan stellen dan een d.a., waarom bestaan er dan eigenlijk d.a.'s? En Humane artsen? En ziekenhuizen? Met röntgenapparatuur, ct-scans, mri-scans en alle ander diagnostische methodes?

Laarakker is DA en gebruikt de Lecherantenne ook.

Het zou heel mooi zijn wanneer meer DA-en hier mee zouden gaan werken!
Maar als je goed nadenkt begrijp je wel waarom dit niet gebeurd denk ik ;)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:55

Ik denk heel diep na, enh heb geen flauw idee. Misschien omdat ze de lecherantenne alleen bij 1 fabrikant kunnen kopen, en dat ze ook alleen bij die fabrikant een opleiding in het lecheren kunnen krijgen, die nogal duur schijnt te zijn.

Maar:WAAROM PIKKEN WE HET NOG LANGER, DAT WE FOUTE DIAGNOSES KRIJGEN, FOUTE MEDICIJNEN, EN DAT WE NOG STEEDS DOODGAAN AAN KANKER EN ALLERLEI ANDERE ROTZIEKTES, DIE EENVOUDIG GEDIAGNOSTISEERD EN GENEZEN KUNNEN WORDEN????

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:59

singasong schreef:
mysa schreef:
Wat had hij/zij dan, als het totaal niets met hb te maken had??? Maar er toch zo op leek????

Reumatische aandoening wat vooral in zijn voorhand (schouders) zat.

artritis dus,
want reuma komt niet voor bij paarden
en hoe heeft je therapeute dat behandeld ?

geerke

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:01

ik denk dat ik om ben...waar koop je z'on antenne?
Dan ga ik Paap eens doormeten....en hoe kom ik erachter wat voor druppels ik dan moet geven?
Of is gluco balance genoeg?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:02

nombrado schreef:
(overigens is er niet bewezen dat het HB was, door da , alleen 'liep"hij als een bevangen paard.)

Ik snap er even helemaal niks meer van..
jouw paard heeft nu toch een verbrede witte lijn ?
is hij nou wel bevangen of niet ?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:02

oh, maar het kan net zo goed met accupuntuur..
daar kan je ook orgaanfuncties of lichaamsfuncties mee stimuleren/doorstromen.

Overigens kan het simpel gezegd zelfs met een pendel.., steentje aan een touwtje
lecherantenne is wat secuurder, en zet er waardes tegenover.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:03

singasong schreef:
Het zou heel mooi zijn wanneer meer DA-en hier mee zouden gaan werken!
Maar als je goed nadenkt begrijp je wel waarom dit niet gebeurd denk ik ;)

leg eens uit wat je met dat laatste zinnetje bedoelt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:05

geerke schreef:
ik denk dat ik om ben...waar koop je z'on antenne?
Dan ga ik Paap eens doormeten....en hoe kom ik erachter wat voor druppels ik dan moet geven?
Of is gluco balance genoeg?

Heb je wel gelezen dan, dat je dan ook de opleiding bij de fabrikant moet volgen?

Oh, lees nu dat acupunctuur ook kan. Nogmaals: we worden al tijden volledig uitgebuit en voor de gek gehouden door het GROTE COMPLOT van de reguliere behandelaars.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:07

lolclub schreef:

de "bevangenheid" is niet een gekanteld hoefbeen geweest, maar door een oorzaak van een bacterie in de hoef.
Bij mij (en zelfs da) is de diagnose hoefbevangenheid nog steeds een 'vaag' gebied. Wanneer spreek je nou van hoefbevangenheid. Als het paard zo loopt? als het paard een gekanteld hoefbeen heeft?

wat gebeurd er in de voet, als er druk zit door een ontsteking en het paard gaat anders lopen?
verbreed de lijn dan niet?
verkeerd bekappen?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:07

Bedankt voor de leuke reactie's.. Ik schrok me in eerste instantie ook rot, maar had Benji vlak er voor zien rollen voordat hij ging liggen, dus wist dat het wel goed zat haha.

Ik ben onwijs blij dat hij nu uit het dal klimt. Hij is nog wel gevoelig aan RV (ergste voetje) en met bekappen wil hij er nog niet te lang op staan. Zijn hoeven groeien echt heel rap, dus wordt hij standaard 1x in de 4 weken bekapt. De hoefsmid ziet het erg positief in en zegt dat als we zo door gaan dat het wel goed moet komen.

Ik ben benieuwd wat de DA gaat zeggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:08

Ik denk dat we nu niet door moeten slaan en de 'alternatieven' met hun handelswijze om de oren slaan :)
Er is meer tussen hemel en aarde als alleen de wetenschappelijk onderlegde DA.
Haal er uit wat je goeddunkt en als het werkt wees er blij mee.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:10

Heel verstandig dat je t bekappen zo goed bijhoudt. Heb ik ook zo laten doen, en er is niets meer te zien aan de hoeven.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:10

ik begrijp 1 ding niet
we zijn hier aan het uitleggen, wat we op een andere manier hebben aangepakt dan de reguliere, met goed resultaat. En jullie trekken het in twijfel, gaan er zelfs de draak mee steken.
Ik ben blij , dat mijn paard er mee geholpen is. Wees dat in ieder geval ook voor mijn paard!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:11

nombrado schreef:
lolclub schreef:

de "bevangenheid" is niet een gekanteld hoefbeen geweest, maar door een oorzaak van een bacterie in de hoef.
Bij mij (en zelfs da) is de diagnose hoefbevangenheid nog steeds een 'vaag' gebied. Wanneer spreek je nou van hoefbevangenheid. Als het paard zo loopt? als het paard een gekanteld hoefbeen heeft?

wat gebeurd er in de voet, als er druk zit door een ontsteking en het paard gaat anders lopen?
verbreed de lijn dan niet?
verkeerd bekappen?

Ik zit een beetje te denken, nombrado, zoals ik al eerder aangaf wordt de diagnose 'hoefbevangen' gegeven als een paard bepaalde symptomen vertoont.
Is het mogelijk dat dit ook bij jouw paard gebeurd is, maar het achteraf een 'ordinaire' ontsteking geweest is?
Dan heeft de behandeling inderdaad niks met rantsoenverandering oid te maken, maar meer met het verhelpen van deze ontsteking, en dat is blijkbaar gelukt bij jouw paard ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:11

nombrado@ heb jij misschien een foto van de hoeven van je paard?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:13

nombrado schreef:
ik begrijp 1 ding niet
we zijn hier aan het uitleggen, wat we op een andere manier hebben aangepakt dan de reguliere, met goed resultaat. En jullie trekken het in twijfel, gaan er zelfs de draak mee steken.
Ik ben blij , dat mijn paard er mee geholpen is. Wees dat in ieder geval ook voor mijn paard!

natuurlijk zijn wij blij voor jou en je paard!
We proberen er alleen achter te komen of het bevangenheid was.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:15

SpikyBlue schreef:
Ik zit een beetje te denken, nombrado, zoals ik al eerder aangaf wordt de diagnose 'hoefbevangen' gegeven als een paard bepaalde symptomen vertoont.
Is het mogelijk dat dit ook bij jouw paard gebeurd is, maar het achteraf een 'ordinaire' ontsteking geweest is?
Dan heeft de behandeling inderdaad niks met rantsoenverandering oid te maken, maar meer met het verhelpen van deze ontsteking, en dat is blijkbaar gelukt bij jouw paard ;)

Zou kunnen
hoefbevangenheid hoeft natuurlijk niet alleen als oorzaak verkeerde voeding te zijn. Er kunnen nog zat andere oorzaken zijn.
Het was ook een "ordinaire" ontsteking...wel van binnenuit. aan 4 voeten. Wat nog nooit gezien is door de meeste da.
Maar goed, ik ben in ieder geval blij, dat het op deze wijze opgelost is.
echter was ik wel al 400 euro armer, alvorens ik de "juiste" oorzaak achterhaald had.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:16

geerke schreef:

had ik al eerder gepost

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:17

nombrado schreef:
geerke schreef:

had ik al eerder gepost

ojee....alzheimer klopt aan....als hij maar niet blijft :o
Ga even zoeken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:18

geerke schreef:
nombrado schreef:
ik begrijp 1 ding niet

natuurlijk zijn wij blij voor jou en je paard!
We proberen er alleen achter te komen of het bevangenheid was.

als jij mij een definitie geeft van bevangenheid ;) , dat bedoel ik met dat vage gebied.
Hij heeft overigens aan 1 voorbeen een iets verbrede witte lijn. en een beetje misvormde voetjes...
ze groeien nu erg goed en recht...er zit echter geen bult vanaf de kroonrand...eerder een deuk (overigens nu zo goed als op het einde.)

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:19

De witte lijn kan ook afwijkingen vertonen bij een verkeerde drukverdeling in de voet of op een bepaalde plek bij een ontsteking. Het paard kan de symptomen (kreupelheid, ontlasten, warme hoef, pulsatie) vertonen bij een ontsteking. De DA kan dat aanzien als HB.

Als dat het geval is bij jouw paard, @nombrado, heeft de behandeling die je daarvoor gegeven hebt, niks met de behandeling voor een HB patiënt te maken ;)

Het is fijn dat je in dit topic je mening en ervaringen wilt ventileren, maar onthou dat er paarden zijn die al HB zijn bij het alleen rúiken van gras lijkt wel, of extreme terugvallen krijgen met het veranderen van de bodem door bijvoorbeeld vrieskou en/of sneeuw, en er al niet meer geweest waren als ze geen speciaal beslagje onder de hoeven gekregen hadden...

Ook ken ik veel sterke pony's die er wonderbaarlijk bovenop zijn gekomen zonder dat de eigenaar daar heel veel pijn en moeite in gestoken heeft (veelal Shetten). Dat lijkt oneerlijk.
Ik ken pony's die het regulier goed doen, maar ook alternatief. En of dat nou in dat druppeltje of pilletje zit, ikke niet wete, maar goed als het paardje maar beter wordt ;) Ik hou me voornamelijk met de hoefjes bezig en probeer zoveel mogelijk info te verzamelen en door te geven.

Ik hoop dus voor je dat het een 'ordinaire' ontsteking geweest is. Dan heb je ook minder kans op een 'terugval'.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:20

geerke schreef:
ojee....alzheimer klopt aan....als hij maar niet blijft :o
Ga even zoeken.

was met die vreemde kroonranden (boven de kroonrand)
ik zal eens foto's maken, van de hoeven nu
(kwam er vandaag achter dat de hoefsmid nu 3 weken geleden geweest is en hij nu al weer bijna moet!)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:22

singasong schreef:
balans in het lichaam tussen alle organen weer in orde is kan het lichaam weer normaal functioneren en verdwijnen de symptomen.

Hij is nu wat afgevallen maar nog steeds te zwaar helaas. Geloof me, ik doe er alles aan wat ik kan ;)

En dat is dan ook gemeten met de antenne? Ik heb bij Grietje ook een holistische therapeut gehad en ze is ook doorgemeten, maar ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. De medicijnen hebben iig niet echt geholpen voor mijn gevoel. Enne ik geloof het meteen dat je er alles aan doet, ik heb zelf een shet die nauwelijks wil afvallen. Ze is wel al echt veel kwijt in vergelijking met vroeger, maar nog steeds te zwaar. Ik kwam toevallig laatst oude foto's tegen en ik schrok echt, zie nu pas in hoe dik ze toen was :o Ze heeft ook IR. Volgens de HT was die wel al meer onder controle (toen ze Grietje heeft doorgemeten was ik al begonnen met gluco balance). Van het voorjaar wil ik nog een keer bloed laten afnemen.