Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mysa schreef:Maar als zo'n lecherantenne dan beter een diagnose kan stellen dan een d.a., waarom bestaan er dan eigenlijk d.a.'s? En Humane artsen? En ziekenhuizen? Met röntgenapparatuur, ct-scans, mri-scans en alle ander diagnostische methodes?
geerke schreef:ik denk dat ik om ben...waar koop je z'on antenne?
Dan ga ik Paap eens doormeten....en hoe kom ik erachter wat voor druppels ik dan moet geven?
Of is gluco balance genoeg?
lolclub schreef:is hij nou wel bevangen of niet ?
nombrado schreef:lolclub schreef:is hij nou wel bevangen of niet ?
de "bevangenheid" is niet een gekanteld hoefbeen geweest, maar door een oorzaak van een bacterie in de hoef.
Bij mij (en zelfs da) is de diagnose hoefbevangenheid nog steeds een 'vaag' gebied. Wanneer spreek je nou van hoefbevangenheid. Als het paard zo loopt? als het paard een gekanteld hoefbeen heeft?
wat gebeurd er in de voet, als er druk zit door een ontsteking en het paard gaat anders lopen?
verbreed de lijn dan niet?
verkeerd bekappen?
nombrado schreef:ik begrijp 1 ding niet
we zijn hier aan het uitleggen, wat we op een andere manier hebben aangepakt dan de reguliere, met goed resultaat. En jullie trekken het in twijfel, gaan er zelfs de draak mee steken.
Ik ben blij , dat mijn paard er mee geholpen is. Wees dat in ieder geval ook voor mijn paard!
SpikyBlue schreef:Ik zit een beetje te denken, nombrado, zoals ik al eerder aangaf wordt de diagnose 'hoefbevangen' gegeven als een paard bepaalde symptomen vertoont.
Is het mogelijk dat dit ook bij jouw paard gebeurd is, maar het achteraf een 'ordinaire' ontsteking geweest is?
Dan heeft de behandeling inderdaad niks met rantsoenverandering oid te maken, maar meer met het verhelpen van deze ontsteking, en dat is blijkbaar gelukt bij jouw paard
geerke schreef:nombrado schreef:ik begrijp 1 ding niet
we zijn hier aan het uitleggen, wat we op een andere manier hebben aangepakt dan de reguliere, met goed resultaat. En jullie trekken het in twijfel, gaan er zelfs de draak mee steken.
Ik ben blij , dat mijn paard er mee geholpen is. Wees dat in ieder geval ook voor mijn paard!
natuurlijk zijn wij blij voor jou en je paard!
We proberen er alleen achter te komen of het bevangenheid was.
singasong schreef:balans in het lichaam tussen alle organen weer in orde is kan het lichaam weer normaal functioneren en verdwijnen de symptomen.
Hij is nu wat afgevallen maar nog steeds te zwaar helaas. Geloof me, ik doe er alles aan wat ik kan