Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Dat is wel positief in iedergeval!
Ik wist het ook pas nadat m'n paard kreupel was dat ie op 6 jarige leeftijd al atrose in sowieso de kogel gewrichten heeft (sowieso linksvoor vermoedelijk ook achter en rechtsvoor zou me ook niets verbazen). Dus helaas ook te laat waardoor we straks een half jaar niet meer rijden, terwijl ik em net een half jaar had toen het geconstateerd werd.
Op verschrikkelijk! Zo jong en dan al zo beschadigd..
verwacht je er wel ooit weer op te mogen?
Verwacht van wel, mag in iedergeval al wel belast stappen op het harde. Maar over 8 weken ongeveer weer terugkoppeling met de dierenarts. Moeten we zelf even filmen en foto's maken en dus even op en neer stappen en draven.
Ik vermoed dat het komt door de Spaanse manier van paarden trainen dat hij nu al verpest is eigenlijk. Want kocht hem met atrose. Alleen wist het dus niet. Wel heel erg zonde.
M_arjolein schreef:Ik kom me hier ook even melden. Mijn 12 jarige fries was af en toe wat stijf in draf na foto's bleek ze kogel artrose te hebben. Waarbij links best wel ernstig. 3.5 week geleden is ze ingespoten en na 2 a 3 weken stappen mocht ik haar weer opbouwen. Dit lijkt tot nu toe positief. Ze wil ook heel graag. Eerste 2 weken vond ik haar wel wat slechter ogen maar sinds het opbouwen gaat het echt wel beter heb ik het idee. Hopelijk kunnen we er nog een paar jaar recreatief tegen aan. Sowieso moet ze 1 x per jaar ingespoten worden. Verder ben ik ook Kurkuma met zwarte peper gaan bijgeven.
Elisa2 schreef:M_arjolein schreef:Ik kom me hier ook even melden. Mijn 12 jarige fries was af en toe wat stijf in draf na foto's bleek ze kogel artrose te hebben. Waarbij links best wel ernstig. 3.5 week geleden is ze ingespoten en na 2 a 3 weken stappen mocht ik haar weer opbouwen. Dit lijkt tot nu toe positief. Ze wil ook heel graag. Eerste 2 weken vond ik haar wel wat slechter ogen maar sinds het opbouwen gaat het echt wel beter heb ik het idee. Hopelijk kunnen we er nog een paar jaar recreatief tegen aan. Sowieso moet ze 1 x per jaar ingespoten worden. Verder ben ik ook Kurkuma met zwarte peper gaan bijgeven.
Ah balen zeg, glucosamine is ook een goede ondersteuning bij artrose. Fijn dat het nu wel beter lijkt te gaan.
blizzart schreef:Wie heeft ervaring met CBD olie bij atrose helpt dat beetje wat doen jullie bij been wat dik blijft vanwegen de atrose
Veraaaaah schreef:Het is op goed op weg om volledig te volgroeien. Sommige dagen loopt ze goed, andere matig. Wil na de zomer weer opnieuw foto’s laten maken.
Maak me vooral zorgen dat het zo lang duurt.
blizzart schreef:Wie heeft ervaring met CBD olie bij atrose helpt dat beetje wat doen jullie bij been wat dik blijft vanwegen de atrose
MyChoice schreef:Jullie paarden met dit vochtige weer ook meer last dan anders? Eergisteren een super lopend paard met overhoef. Vandaag liep hij net niet lekker in draf. Had er zelf niet aan gedacht. Moet nog wennen aan een paard met artroseMaar stalgenootje met reuma en artrose gaf aan door het weer nu meer last te hebben van haar gewrichten.
Elisa2 schreef:Asfalt en artrose is geen goede combi is mijn ervaring.
Klopt dat hoe droger het weer hoe beter het is over het algemeen voor artrose.