DubbelDun schreef:Dat plaatje staat al járen in mijn profiel
Wat hándig, had 't eerder gezegd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar die lopen er 'normaal' op. Eentje struikelt vaker. Toen ik opperde of hij niet beter liep wanneer de teen wat ingekort was, kreeg ik een: "mwah, nee hoor". Tja, niets aan te doen. Vind het erg jammer, die hoefjes zijn heel smal en lang, samengeknepen stralen, mega steunsels, waaieren uit... En dan lopen ze al jaren blootsvoets. Dat kan zonder goede bekappingen dus ook erg slecht zijn.

) Er was niet veel "afgebroken" maar maakte me zorgen om de scheurtjes. Achter was er een stuk van de buitenwand afgebroken en ik vond het vrij diep. Was bang dat de binnenwand ook om zou krullen. (dat missende stukje achter is te zien op de onderste foto) Dat is nu ook helemaal weg. Dus hij heeft er achter best wel wat vanaf gehaald.

Splinter schreef:Citaat:Iedereen op stal vind haar heel kort op de hoeven (die van hun zijn gewoon mega lang) Vond de tenen achter nog iets lang maar ze sleept er niet mee (staat iets naar buiten met de tenen achter)
ik vind haar ook zeker niet kort op de hoevengrappig dat mensen dat altijd snel vinden he
hestejente schreef:Wel of niet kort op de hoeven kun je naar mijn idee alleen zien aan de onderkant van de hoef![]()
Wat jij hebt met het vierkant worden (om het zo maar even samen te vatten) heb ik dus met scheef slijten S_en_Z. Zes weken is eigenlijk nét te lang. Wel erg fijn dat je merrie al makkelijker loopt, twee weken is toch hartstikke netjes om van ijzers naar blootsvoets te wennen?
) hoe lang de hoefwand is tov de zool, dat is op een zij-foto soms moelijk in te schatten.
Gimli_ schreef:S_en_Z aan de onderkant zie je (onder andere) hoe lang de hoefwand is tov de zool, dat is op een zij-foto soms moelijk in te schatten.
Maak jij de hoeven grondig schoon voor de foto of zet je ze ook in 't vet? Paard ziet er altijd tiptop uit hè.
Ik uh.. doe ze insmeren met olie uit de supermarkt als ze op de kiek gaat en na het rijden schrob ik ze schoon met betadine zodat de meeste olie er af is en ze gewoon weer kunnen ademen. Voor het "schoonmaken" doe ik er weinig aan. Haar hoeven zijn bijna altijd wel redelijk schoon dus voor de foto haal ik de kak er met een hoevenkrabber af en dan doe ik er wat olie overheen.
Als ze niet "schoongeboend" zijn gaat de olie er ook makkelijker af. Hoefsmid zei dat de "slaolie" beter is om voor de mooi te gebruiken dan de dure versie. En donkere hoeven zijn veel makkelijker dan witte voetjes