lolclub schreef:Ik denk dat als je A zegt dat je ook B moet zeggen..
Het IR topic doorlezen heb ik al gedaan (grotendeels) en ik ken het verhaal van de fjord van Superroos.
maar nogmaal.. jij meld je in het HB topic met de bewering dat je HB en IR kunt genezen/voorkomen door (om te beginnen) de alvleesklier te reguleren en ik wil alleen maar weten hoe je dat doet.
De alvleesklier (als daar de oorzaak ligt!) kan op verschillende manieren behandeld worden. Bijv. met Glucobalance van Phytonics maar ook met homeopatisch medicatie. Homeopatische medicatie is voor ieder paard verschillend. Niet alle paarden hebben bijv. dezelfde potentie nodig.
Ik heb me overigens al eerder in dit topic gemeld
Citaat:
die laatste zin steekt me want dat heb ik namenlijk niet gezegd.
Ik vind alleen één geval van genezing geen bewijs omdat dat inderdaad kan berusten op toeval.
Stel ik vertel je mijn ervaring(en). Dat is dan 1 ervaring er bij, maakt dat voor jou verschil? Tis nog steeds geen wetenschappelijk bewijs.
Citaat:
Maar goed, andere vraag...
is jouw paard IR of heeft hij EMS ?
en zo ja, hoe behandel je hem/haar en wat voor resultaat heb je ermee ?
Ja, mijn paard heeft IR gehad en is daar van genezen. In eerste instantie behandeld met homeopatisch medicatie en nabehandeld met 2 potten Glucobalance.
Maar er waren meer organen die niet naar behoren functioneerden en die zijn tegelijkertijd behandeld.
Vorig jaar was mijn Haflinger volgens een reguliere arts aan 4 voeten hoefbevangen. Moest meteen op rantsoen en mocht geen gras meer. Kreeg een tas vol pijnstillers mee (waar ik op dat moment heel blij mee was en ik hem ook heb gegeven) en ik moest er rekening mee houden dat hij nooit meer op het gras mocht of met graasmasker.
Omdat ik zelf mijn twijfels had over de HB heb ik mijn therapeute laten komen en zij kon niets vinden van HB. Wel totaal iets anders wat helemaal niets met HB te maken had maar wel dezelfde symptomen gaf. Hij is daar voor behandeld en een week later stond hij weer op het gras.
Achteraf is er nooit iets zichtbaars gevonden dat hij hoefbevangen is geweest. Geen verbrede witte lijn of ringen op de hoeven.