Op het asfalt draaft hij helemaal niet. Dan tölt hij. Want ik heb een gangenshet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:SafieraMaar ik snap nu je redenatie. Zijn rechterachterbeen zat op dat moment nog muurvast (ernstig verkleefde spieren aan die kant) Daarom maakt hij met dat been een rare beweging en kan hij er moeilijk nog mee dragen. Eigenlijk is RA zijn sterkere been, LA is van oorsprong z'n stuwende been. Omdat RA kapot is (daar heeft hij het meeste mee gecompenseerd) zal dat denk ik ook wel effect hebben op hoe hij z'n achterbenen en dus -voeten beweegt?
Op het asfalt draaft hij helemaal niet. Dan tölt hij. Want ik heb een gangenshet
Arabesk schreef:Omdat de zool aangeeft waar het hoefbeen zit en het hoefbeen wil je min of meer parallel met de grond hebben.
Het langer laten van de hoefwand aan de áchterkant van de voet (= hielen) is zinloos, wat wil je er mee bereiken? Je krijgt eerder een onnatuurlijke stand, omdat het paard als het ware op hakjes loopt. Je kunt altijd wel 2 mm laten staan ofzo, maar echt geen centimeters. De hoefwand is ook totaal niet flexibel dus als je die te lang laat, dan help je ook al het hoefmechanisme om zeep.
Ireen_ schreef:Wat ook interessant is.. Mijn paard had de neiging tot toonlanden in stap, sinds zij op een voorijzertje staat en haar hielen daar mee iets minder laag zijn, landt ze keurig vlak.. ik kan niet verklaren waarom, maar dit is toch eigenlijk tegengesteld aan wat de nb ers beweren?
S_en_Z schreef:[BEH] mijn shet loopt raar met zn achterbenen?
Kunnen jullie iets voor deze TS bedenken..?
Ik vind de hoefjes en tenen erg lang.. of ligt dat aan mij?
hestejente schreef:En wat vind je van het voorstel in dat topic om de pony wat binnendoor te laten zetten?