Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
seebensee schreef:lees heel aandachtig alle berichtjes/ervaringen door, helaas zit mijn merrie met een herblessurenet boven de (net herstelde) peesblessure die zij juli 2014 had opgelopen in het land, nu hoogstwaarschijnlijk opgelopen in de (te zware) paddock waar zij af en toe tijdens het afgelopen slechte weer (veel wind) behoorlijk vrolijk was.
Nu hoop ik ervaringen te lezen welke ervaringen jullie hebben, zij heeft inmiddels een shockwave gehad en over 3,5 week terugkomen voor controle
Jo_vales schreef:Ik ga hier weer meepostwn denk ik, kan wel even lotgenoten en positieve energie gebruiken..
Pony heefr in 2012 scheur in haar checkligament gehad, maand of 9 mee bezig geweest. 2014 waarschijnlijk weer een tik op gehad of pootje overstrekt, veel reactie en zwelling. Week of 12 mee bezig geweest.
Nu is de plek van die blessure wéer dik, vrees voor nieuwe scheur in ligament. Links ook een opgezette pees, hou mn hart vast.
Volgende week komen ze een echo maken..
Jo_vales schreef:Nou ze zijn net komen scannen.
Check Ligament rechts is weer stuk, in 2012 zat er een gat in, en nu allemaal scheuren. Enorm dik ook, denk 3 keer zijn normale grootte. Goed uitkijken, want blessuregevoelig op de andere pezen, omdat hij die beetje klemt.
Links is haar check ligament ook verdikt, ongeveer 2 keer zo dik als normaal. Veel vocht maar geen beschadiging.
prognose: eerste 6-8 weken zorgen dat vocht verdwijnt. Niet draven/galopperen. Korte stukjess stap mag. Veeeeel koelen.
Fijn.
Jo_vales schreef:Nou ze zijn net komen scannen.
Check Ligament rechts is weer stuk, in 2012 zat er een gat in, en nu allemaal scheuren. Enorm dik ook, denk 3 keer zijn normale grootte. Goed uitkijken, want blessuregevoelig op de andere pezen, omdat hij die beetje klemt.
Links is haar check ligament ook verdikt, ongeveer 2 keer zo dik als normaal. Veel vocht maar geen beschadiging.
prognose: eerste 6-8 weken zorgen dat vocht verdwijnt. Niet draven/galopperen. Korte stukjess stap mag. Veeeeel koelen.
Fijn.
seebensee schreef:Gisteren voor de controlescan geweest bij de Raaphorst en gelukkig is er herstel te zien en mag er nu 2 x 20 min onder het zadel gestapt worden op zachte ondergrond en uiteraard daarna koelen .... Heb gevraagd voor miniweitje en dat mag alleen voorwaarde dat zij zich rustig houdt als ik wil dat het herstel zich , nu maar hopen dat mijn vriendinnetje dat zelf ook snapt want dat is wat ik haar heel graag wil geven