Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chevax schreef:Maar als daarbij bewezen methodes overboord moeten worden gegooid om vervolgens volledig te focussen op het "nieuwe", dan krijg ik jeuk (sorry voor de ondamesachtige uitspraak).
opala schreef:Zahlina schreef:Sinds oktober 1999 heb jij Opala en in september 2004 ben je zelf gaan bekappen, ik ga ervan uit de ja haar voor dit tijd door een hoefsmid liet doen.
Je zegt zelf dat toen je eenmaal met de hoeven bezig was dat het je ging interesseren???
Dus de voorgaande 5 jaar heb je nooit gevraagt aan je smid wat hij deed en waarom?
In 5 jaar tijd heb je je niet verdiept in het reguliere werk terwijl je het wel liet toepassen?
Heb je overlegt met je smid waarom haar hoeven zo brokkelde?
En nu na het volgen van de cursus zijn de hoeven ineens heel erg belangrijk?
Sorry maar daar kan ik niet bij.
Ik was ervan overtuigd dat de hoefsmid de vakman bij uitstek was, aan hem kon ik het overlaten. Ik was niet kritisch naar hem toe, want hij had alle wijsheid in pacht. Ik keek onder de hoeven van mijn paard en zag alleen een schone straal na zijn bezoek. Ik zag de noodzaak gewoonweg niet om mij erin te verdiepen. Maar gelukkig, al heeft het wat jaren geduurd, heb ik het aangedurfd om mij er toch wat in te gaan verdiepen en dat begon inderdaad met de cursus om brokkeltjes te kunnen vijlen. Dat jij daar niet bij kunt ... tja, dan maar niet.
Zahlina schreef:Omdat jij je smid altijd gewoon zijn werk heb laten doen zonder interesse te tonen is nu een rede om af te geven op de reguliere smeden???
Hoe kan je de vergelijking maken tussen natuurlijk en regulier als je van het reguliere werk niets af weet???
JoviBan schreef:chevax schreef:Maar als daarbij bewezen methodes overboord moeten worden gegooid om vervolgens volledig te focussen op het "nieuwe", dan krijg ik jeuk (sorry voor de ondamesachtige uitspraak).
Welke bewezen methodes worden overboord gegooid?
En als je het dan toch zo breed wilt trekken: kijk eens naar andere 'bewezen' zaken, wetenschappelijke onderzoeken e.d. rondom het paard, welke bij een groot aantal mensen 'overboord gegooid' wordt.
opala schreef:Zahlina schreef:Omdat jij je smid altijd gewoon zijn werk heb laten doen zonder interesse te tonen is nu een rede om af te geven op de reguliere smeden???
Hoe kan je de vergelijking maken tussen natuurlijk en regulier als je van het reguliere werk niets af weet???
Ik proef iets van irritatie. Ik kan vergelijken omdat mijn paard jaren regulier bekapt is geweest, terwijl ik haar vrijwel dagelijks onder het zadel had. En nogmaals regulier is geweldig, maar natuurlijk geeft het meervoud van geweldig bij mijn paard. Ik geef niet af op de hoefsmid in het algemeen.
Zahlina schreef:Je heb kunnen voelen wat er gebeurt is maar je heb geen idee wat er daadwerkelijk gebeurt is, dit had je gehad als je had overlegt met de smid.
De vragen die je jezelf waarschijnlijk wel stelt als je aan het werk bent met de hoeven.
Zahlina schreef:Mijn geluk is natuurlijk dat mijn parrner ook mijn smid is, wij hebben dus nog veel vaker overleg en hij bekijkt de paarden vaker dan 1x per 6 week.
Maar dat doe hij ook bij zijn klanten, even bellen hoe het met het paard gaat of indien er een probleem is met de hoef niet wachten tot de eigenaar weer een afspraak maakt maar zelf zorgen dat je er boven op zit.
opala schreef:Zahlina schreef:Mijn geluk is natuurlijk dat mijn parrner ook mijn smid is, wij hebben dus nog veel vaker overleg en hij bekijkt de paarden vaker dan 1x per 6 week.
Maar dat doe hij ook bij zijn klanten, even bellen hoe het met het paard gaat of indien er een probleem is met de hoef niet wachten tot de eigenaar weer een afspraak maakt maar zelf zorgen dat je er boven op zit.
Wanneer mijn man smid zou zijn, had ik vast zelf geen NB toegepast.
Citaat:chevax schreef:Ik heb het over reguliere geneeswijzen en de traditionele manier van bekappen. Daar is toch veel meer over te vinden en is veel verder doorontwikkeld dan nieuwe methodes. Dat wil niet zeggen dat nieuwe methodes nooit hun nut kunnen hebben, maar research and development zijn toch belangrijke zaken.
Zahlina schreef:Waarom zou je met je man wel gaan overleggen en met je smid niet?
Kymalin schreef:@ Wendy; naar aanleiding van de hierboven staande berichten, inclusief mijn eigen, graag een reactie van jou, want jij viel mij hier net over aan en blijkbaar heb ik het dus niet alleen met mijn eigen levendige fantasie zo geintepreteerd.
CCCCorine schreef:Wendy schreef:Wat dacht je van het verbieden van het houden van dieren door mensen die blijkbaar niet in staat zijn om de eigen verantwoordelijkheid daarvoor te dragen?
Zou een hoop dierenleed schelen....
Ja zeker, is alleen wat minder makkelijk te organiseren vrees is...
Arabesk schreef:Ik zou zeggen ga de cursus doen.
Woestein schreef:@Opala: Zou ik mogen weten hoeveel verschillende TB je bij je paardje hebt gehad voordat je de overstap maakte naar NB?
Citaat:Woestein schreef:@Opala: Zou ik mogen weten hoeveel verschillende TB je bij je paardje hebt gehad voordat je de overstap maakte naar NB?
Nu heb ik dat nog, zodra ik met Woestein in Emmeloord ben en naast hem wordt ook een paard behandeld sta ik er ook met mijn neus bovenop.
Wat wel een lastige situatie geeft aangezien ik ook met mijn neus boven op staat bij Woes...