Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Hij zei ook dat als ik een andere oplossing wilde proberen, ik het wel de een aantal maanden de tijd moest geven. Heel goed advies vond ik, ik ken mijn pony immers het best en zie haar iedere dag
.
. Ik zet haar voorlopig dus niet meer op spatbeslag. Ik ga eerst andere mogelijkheden proberen, zoals haar binnendoor laten bekappen. Ze heeft namenlijk onzettend goede hoeven dus vond het eigenlijk ook zonde om haar op ijzers te zetten. Maar ik zeg niet dat ik haar helemaal nooit meer op spatbeslag zet. Tessie1981 schreef:Ik denk ook dat in dit topic de mensen met spatproblemen vaker zitten dan de mensen waarbij het nu stabiel en 'goed' is, daarom lijkt het misschien alsof er minder succesverhalen zijn. Maar die zijn er zeker hoor!
En dat het met Twis niet goed gaat, zegt niks over de meeste van jullie paarden, want jullie paarden hebben de botafbraak variant en een aangetaste spleet.
Ik heb begrepen dat Tildren 1 a 2x toegepast wordt.
Twister loopt een heel klein beetje beter
Het is nog maar een klein beetje. Hij was mega kreupel en is nu kreupel. Nu wisselt spat wel van dag tot dag, maar er is ook een kans dat de Adequan een beetje helpt! Durf nog niet te blij te zijn, want zoals de veearts zei: hij heeft nog een hele weg te gaan voordat hij uberhaupt goed loopt. We hebben nu afgesproken dat Twister over 2 weken naar de kliniek gaat. Als de Adequan inderdaad iets helpt, krijgt hij een 2e injectie en dan over een half jaar weer. We gaan sowieso foto's maken van het gewricht. Er is niet veel kans, maar het zou kunnen dat de spleet inmiddels wel is aangetast of dat Twis toch last heeft van botverval erbij. Want, ik ga het nog ingewikkelder maken Tessie
, een paard heeft altijd botaanmaak en botafbraak in zijn gewrichten omdat om de zoveel jaar het kraakbeen vernieuwd. Bij een spat paard is dat proces verstoord. In de meeste gevallen is de botafbraak groter dan de aanmaak en bij Twister dus anders om. Maar het zou dus kunnen dat hij ook botverval heeft wat zeer doet en dus wel Tildren kan krijgen. Maar waarschijnlijk heeft Twister pijn aan de botwoekering aan de rand. Maar over 2 weken weet ik als het goed is meer!
Het voelt niet goed het vorige bericht dat ik heb opgeschreven. Op zich zou ik nog wel heel graag jullie mening willen horen! Maar ik kan Twister gewoon niet in de steek laten....
Tessie1981 schreef:Duidelijk verhaal over je beslag... Wat zou je in mijn situatie doen? Al volg week toepassen of nog even wachten... Ik heb de info van hoofcare uitgeprint voor mijn smid.
Ten eerste is er iets mis gegaan met de deken om doen
en Twister raakte in paniek en heeft tig keer het hele weiland doorgecrossd... Maar waarschijnlijk (nog) erger... Er zit nu ook (niet door het rennen, maar daarvoor al) een bult aan zijn goede been! Het is een vochtbult. En het zit niet op de spatplek aan de binnenvoorkant, maar aan de buitenkant (zie foto, dat rode cirkeltje heb ik zelf gemaakt om de bult heen, het been is nat door het afspuiten dus het is een beetje een rare foto). Toen Twister net spat had aan zijn spatbeen had hij daar ook vocht en de veearts zei dat dat door actieve spat komt.... Dus nu vrees ik heel erg dat hij aan 2 benen spat heeft....

Heel veel sterkte de komende tijd!

Ik zal weer meer meelezen hier, ondanks dat ze misschien geen spat heeft hihi
Ik ben echt ongelovelijk gek op haar, maar was de onzekerheid en het hele gedoe zo zat op een gegeven moment..

Over 2 weken zullen er van zijn goede been ook foto's genomen worden.. Er wordt verder nu niks aan dat been gedaan. Die Adequan injectie werkt op al het synovia dus evt ook voor dat gewricht.