Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar ben dat wel van plan.
(het zit al in het voer...) en welke ontstekingsremmers zal ik vragen? Pony liep gelukkig vandaag al wat makkelijker en ging er zelfs al een keer van door aan longe (mijn dochter lag languit in de baan ha,ha,ha!)
Romeorowan: jij geeft toch ook magnesium én speciaal voer of ben ik nu de kluts kwijt??? (tis al laat...
) Embe schreef:Heb een zeer kundige smid en pony is momenteel licht onregelmatig, heeft dus een beetje pijn... De smid heeft de lip van het ijzer gehaald en ijzer van voren uitgeslepen.
).Isapaardje schreef:Embe schreef:Heb een zeer kundige smid en pony is momenteel licht onregelmatig, heeft dus een beetje pijn... De smid heeft de lip van het ijzer gehaald en ijzer van voren uitgeslepen.
Zelf ben ik (door slechte ervaringen) niet zo'n voorstander van ijzers bij een bevangenheid.
Je sluit de (toch al pijnlijke) hoef te veel op dmv de nagels en het hoefmechanisme is verminderd met een ijzer. En juist dat laat de hoef groeien.
Isapaardje schreef:Als ze echt niet meer lopen, zoals bij mijn pony maanden geleden (zie filmpje hieronder), dan wordt het wat anders. Zij kwam weer overeind na inspuiten van finaldyne door de dierenarts en volle dosering bute door het voer. Toen "liep" ze zo:
http://www.home.versatel.nl/ijsvogelnes ... juni07.wmv
. De DA, homeopaat, alternatief diergeneeskundige en zelfs hoefbekapper, zagen er allen geen kwaad in en dus hield ik haar op dat strookje gras.
romeorowan schreef:En over het voer: ja ik geef speciaal voer van Spillers, Happy Hoof. Dit lijkt erg veel op Dodson and Horrel, Safe and Sound. Hier door heen krijgt ze nog magnesium (nu een onderhoudsdosis).
romeorowan schreef:Is er al iemand die informatie heeft over magnesium in combinatie met dracht?
Ik durf niet goed te stoppen met de magnesium, Indiana is insuline resistent, maar ze is wel 3,5 maanden drachtig.

Vandaag toch DA laten komen, deze heeft naast de metacam die ik al had bloedverdunners (Ascal) voorgeschreven en een injectie gegeven. Toch blijven de DA die ik benader van mening dat wortelen geen kwaad kunnen...
ik blijf er voorzichtig mee, evenals met appels en ander fruit (fructaan... zie vele voorgaande posts in dit topic).