Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:41

ik had ook erg gehoopt op juli. Ik denk dat ze hun doelen te scherp gesteld hebben. Natuurlijk heb ik ook liever een goed uitgetest product dan dat het niet goed is, maar het is gewoon jammer dat ze hoop geven en dat het dan niet lukt. Wat ik er ook jammer aan vind is dat ze niet gewoon zeggen dat ze vertraging hebben, maar net doen of het altijd zo geweest is. Ik reken al niet meer op september. Ik zie het wel verschijnen.
En inderdaad heel ambitieus dat gebouw, ik snap het wel, ik denk dat ze echt een gat in de markt hebben. Hoop voor hen dat het gaat lukken. Ik ben ontzettend benieuwd. Het zou nu volgens hun dus geen 6 weken meer hoeven duren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 17:44

Áls ze al in September komen... de eerste belofte in de kicksterter actie was een kwart jaar eerder. Áls ze al in September komen (en ze nemen met die laatste nieuwsbrief weer een slag om de arm) is het menseizoen al over en het buitenrijdseizoen ook bijna. Heel wat mensen hebben deze zomer op de runners gerekend en laten dus toch maar weer beslaan of hebben nieuwe hoefschoenen aangeschaft vermoed ik.
Ik ga toch eens de voorwaarden doorlezen, in hoeverre ze uitstel kunnen en mogen maken tot levering, volgens kickstarter.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:12

Voor mij komen ze helaas ook te laat. Paard gaat volgende week weer op ijzers omdat de vorm en stand van zijn hoeven weer veranderd is en ik niet wéér schoenen van 250 euro ga kopen. Als de ijzers goed bevallen blijven de runners dus overbodig. Als blijkt dat de ijzers toch niet werken kan ik de runners misschien alsnog proberen. Maar jammer is het wel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:22

Ik blijf gewoon vertrouwen op september O:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:42

Mn pa waarschuwde me dat veel kickerstarters als nog failliet gaan dat dat laatst ergens op tv was,ik wuifde t weg nee joh ze hebben hun doel al bereikt....maar nu ik dit filmpje heb gezien snap ik wat hij bedoelde en ben zelfs beetje bang dat het nog waar is ook.
Hele fabriek de grond uit stampen voordat je überhaupt weet of het voor genoeg paarden gaat werken.
Hoop voorals nog dat we sept binnen krijgen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:23

GamblersCup schreef:
Áls ze al in September komen... de eerste belofte in de kicksterter actie was een kwart jaar eerder. Áls ze al in September komen (en ze nemen met die laatste nieuwsbrief weer een slag om de arm) is het menseizoen al over en het buitenrijdseizoen ook bijna. Heel wat mensen hebben deze zomer op de runners gerekend en laten dus toch maar weer beslaan of hebben nieuwe hoefschoenen aangeschaft vermoed ik.
Ik ga toch eens de voorwaarden doorlezen, in hoeverre ze uitstel kunnen en mogen maken tot levering, volgens kickstarter.

Uit ervaring: eeuwig. Mijn vriend wacht nog steeds op zijn 3d printer van een failliet bedrijf. Dat bedrijf had besloten eerst een batch van 100 stuks te maken en te leveren, kinderziektes te filteren en dan de rest te produceren. Na die eerste 100 (waarschijnlijk grotendeels voor zichzelf en vrienden?) zijn ze dus gestopt en hebben het bedrijf laten doodbloeden. Omdat je niet een product koopt, maar investeert, kun je niets terug vragen.

Toch vind ik deze vertraging van 3 maanden (op een jaar levertijd) niet gek. Ook begrijp ik uit dit topic dat veel mensen nog geen maten hebben doorgegeven, kan me voorstellen dat dat de productie niet bespoedigd.

Wel is het vervelend voor iedereen die op het product had gerekend.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:37

Als dit niet geleverd gaat worden doordát ze een fabriek bouwen (met geld wat daar niet voor bedoeld was) dan sta ik daar met Rechtsanwalt op de stoep.
Maar ik ga er van uit dat ze gewoon gaan leveren natuurlijk, ik vind het gewoon behoorlijk irritant dat ze steeds weer de levertijd verschuiven door nieuwverzonnen dingen waar wij geen boodschap aan hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:42

Vraag me af of je daar iets mee/tegen kan doen bij een kickerstarter?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:59

Dat gaat dan niet meer om "kickstarter", maar om het feit dat men geld geeft om een product te produceren en waarmee zonder overleg een complete fabriek wordt gebouwd. Als investeerder heb je het recht mee te beslissen waar je geld aan uitgegeven wordt (dat stond ook bij kickstarter aangegeven, voor de productie van de runners) en zonder overleg panden bouwen lijkt me niet ok, als ze daar de mist mee in gaan mocht het toch niet van de grond komen. Ik ben nog niet zeker, ben er nog niet achteraan gegaan, want ik ga er vanuit dat ze de runners gewoon gaan leveren. Maar ik vermoed dat we, mocht het toch scheef lopen, een aanrdig sterke zaak zouden hebben. Zeker hier :') Maar het was maar zo even een losse opmerking, ik denk niet dat het nodig gaat zijn :D

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:25

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:33

Ziet er ook best goed uit!
Dat dit zomaar mag.. Net zo'n soort filmpje.
Zij zijn in het stadium testers zoeken.
Het materiaal lijkt zo in het filmpje wel iets soepeler.

Edit: hier moeten die opstaande clips nog wel aan de bodem worden geplakt/gesmolten!
Laatst bijgewerkt door Tilmar op 05-08-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:37

Wel interessant, maar dacht inderdaad ook, mag/kan dit zomaar? Maar zodra er geen patent op zich wel denk ik wel. Benieuwd ook naar wat dit dan gaat kosten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:14

Interessant inderdaad. Ik denk dat het mag, want het heeft niet die unieke clipconstructie als Megasus heeft.

Bij dit product lijkt het me wel moeilijk om die clips eraan te smelten. Zal je het er scheef op smelten! Ik heb hier voor mij persoonlijk, ook al zijn mijn vriend en ik echte doe-het-zelvers, een gevoel van hmmm, ik weet niet of ik dit goed voor elkaar zou krijgen. En bij de megasus ga ik het wel zelf doen. Daar hoef ik niets aan vast te smelten.

Wat ik bij hen ook niet zie, is hoe bescherm je het klittenband als het paard de schoenen niet draagt, de rest van de 23uur van de dag? Lijkt me dat je klittenband heel snel vol zit en klittenband schoonmaken is een drama vind ik altijd, en dan gaat het steeds minder goed werken.

Ik denk dat dit product ook veel goedkoper zou moeten zijn dan de megasus, want de megasus, hebben verschillende plastics gebruikt voor verschillende demping en vering toch? Om de natuurlijke hoef toch zo goed mogelijk na te bootsen dacht ik? En deze dat is gewoon een plak van 1 soort materiaal.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:41

Ik denk ook dat dit product goedkoper is en door de eenvoud misschien juist makkelijker aanpasbaar en ook minder gevoelig voor stukgaan enzo. Dat vastsmelten is waarschijnlijk een kwestie van oefenen. Patenten moeten altijd weg goed en nauwkeurig omschreven worden dus als je wat kleine veranderingen hebt in ontwerp en of materiaal dan kan je al een patent omzeilen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:47

Op het eerste gezicht lijkt me dit net zo'n werk om aan te trekken als de hoefschoenen die hij nu heeft.niet zo makkelijk als runners door het klik systeem.
En of dit mag zo namaken geen idee de runners zijn iig nog niet op de markt....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:41

nou juist dat er is nog niets op de markt en er is, ook nergenst een patent te vinden dus ik denk dat het nog gewoon kan. daarnaast kan cocurrentie ook gunstig zijn voor de afnemers omdat ze meer hun best doen!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:43

Er is in elk geval vertrouwen in het "klittenbandsysteem" :D
En deze zijn in het zwart....

Leuk dat er meerdere ontwikkelingen zijn :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:07

ja ook deze met klittenband, maar niet beschermd als je de hoefschoenen niet draagt, lijkt mij snel vies en onbruikbaar worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:28

Het klittenband ziet eruit als een soort rubberen noppensysteem, dus zal wel schoon te wassen/borstelen zijn.
Maar dat ik niet standaard willen doen. Ik denk dat ze daar ook wel een afdekstrip voor maken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:31

ik heb me opgegeven als testpersoon, maar je kon niet Frankrijk aanklikken, dus heb ik maar gezegd dat ik in Zwitserland woonde, ben benieuwd of ze er überhaupt op reageren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:42

nederland was ook niet in te vullen hoor!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:51

nee alleen maar duitssprekende omringende landen. en ik heb ook nog niets gehoord trouwens.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:17

kwita schreef:
nederland was ook niet in te vullen hoor!

klopt, vanwege de ondersteuning tijdens het testen hebben ze alleen Duitsland, Oostenrijk en Zwisterland gedaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:45

Wauw, keek net op de site, maar er staat nu september/oktober?!
Laatste keer dat ik meedoe aan zoiets, wat een gezeik zeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:55

nee dat meen je niet?

heb je een link waar je dat vond? Of een knip en plakje van hun tekst?