Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EstherHegt schreef:dr Nicholas Frank heeft inmiddels een powerpoint presentatie online over EMS speciaal voor paardenhouders.
Een erg goede presentatie vind ik
http://utcvmfs1.vet.utk.edu/FrankNichol ... wners.pptx
Jannepauli schreef:Wat er met Pau aan de hand is weet ik niet.. ze laat haar been niet aanraken dus ga ik straks met manlief nog even proberen. Liet haar eergisteren even draven - schrok me kapot: ze loopt als een kameel: rug wegdrukken, kop de lucht in.. van mijn mooie dressuurpaard lijkt niet veel over. Dit wordt dus een 'project' ..Van de week komt sowieso de hoefsmid.
* Zucht*
lolclub schreef:Ik had al eens een soortgelijke presentatie gezien maar dan met gesproken tekst
http://www.vet.utk.edu/faculty/frank_n/laminitis_2/
ps: ga er even voor zitten, hij duurt bijna een half uur
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Wat er met Pau aan de hand is weet ik niet.. ze laat haar been niet aanraken dus ga ik straks met manlief nog even proberen. Liet haar eergisteren even draven - schrok me kapot: ze loopt als een kameel: rug wegdrukken, kop de lucht in.. van mijn mooie dressuurpaard lijkt niet veel over. Dit wordt dus een 'project' ..Van de week komt sowieso de hoefsmid.
* Zucht*
Heb je Pauli al kunnen onderzoeken ?
fancylover schreef:Ik heb marco gister voor de 2de keer laten masseren door iemand van happy athlete (http://www.happy-athlete.nl/).
De eerste keer knapte hij er zeker van op, ondanks dat hij niet eens zo heel erg vast zat. Gister liep hij geweldig na de massage.
lolclub schreef:Yellowfish schreef:Even een correctie van mezelf! heb Perdy in overleg met Kennemerland vandaag op de bute gezet. Indien nodig verstrekken zij wel degelijk gewoon bute
Helaas tot zover meer verslechtering dan verbetering hier.. hoop dat de bute haar verlichting gaat brengen en dat maandag meer duidelijkheid brengt... Heb er een bijzonder slecht gevoel bij...![]()
Fijn dat je zo snel aan bute hebt kunnen komen, hoelang staat hij nu al aan de bute dan ?
Gaat Perdy nu naar je gevoel nog steeds verder achteruit ?
staat ze nog wel of gaat ze steeds vaker liggen ?
paars schreef:fancylover schreef:Ik heb marco gister voor de 2de keer laten masseren door iemand van happy athlete (http://www.happy-athlete.nl/).
De eerste keer knapte hij er zeker van op, ondanks dat hij niet eens zo heel erg vast zat. Gister liep hij geweldig na de massage.
Dat lijken me van die enorm heftige massages, als ze bij mij mijn spierknopen masseren doet dat zo'n zeer, hoe was je paard tijdens die massage?
lolclub schreef:gretoes schreef:vandaag is de veearts weer geweest, hij is verbeterd, maar nog lang niet de oude,
door gaan met koelen, modder en medecijnen, en hopen dat t weer goed komt,
reageerd nog steeds niet op kloppen en knijpen in voet, alleen knijpen in LV in
de omgeving van de zweer vind ie niet heel grappig, maar dat mag van mij,
hij had linksvoor en linksachter meer pulsatie dan RV en RA, daar voelde ze bijna niks,
LV zou ook nog extra door de hoefzweer kunnen komen, hij is
daar nog erg gevoelig op de zweer, dus als dat nou even beter word,
kunnen we misschine meer zien en zeggen over hoe die loopt,
is het zeker dat er een zweer zit en is hij ook opengelegd ?
lolclub schreef:gretoes schreef:paardje is verder topfit, zo gek als een deur, hij was
zo blij dat ie even mocht draven voor de veearts,
dat was zn uitje weer voor komende dagen, heb geen
paddock..... dus hij moet op stal, wel elke dag twee keer
in een modderbad, dus aandacht genoeg, maar hij is er
nu wel weer klaar mee, en ik trouwens ook,gretoes schreef:vind het rottig om hm zo op stal te zien, hij hoort buiten te rennen
en idioot te doen, daar is ie zooo goed in!
Laat je niet verleiden om hem toch los te gooien zolang hij pijnstillers heeft,
dat kan ervoor zorgen dat hij zijn hoeven teveel forceert omdat hij de pijn niet voelt,
daarnaast is het mogelijk dat het hoefbeen dan extra door roteert omdat de diepe buiger er teveel aan trekt.
Jannepauli schreef:Ik weet niks van alpenhooi.. ooit wel 's duits kruidenhooi gehad maar da's lang, lang geleden, toen het leven nog zorgeloos was..Citaat:Het alpenhooi weet JP denk ik wel wat van!
Wil iemand nog wat paarden overnemen? Ik ben het soms zo zat! Heb je het één gehad, doet het volgende zich weer voor. De Fries schuurt in een onbewaakt moment een stuk van haar staart en manen af, en Pau staat het haar achterbeen omhoog. Wil er geen gewicht ophouden. Laat haar been niet aanraken: kon gisteren mooi een loeiang van haar krijgen.![]()
Venhorst Transport heeft een naam te verliezen; ik geloof wel dat je die wb hooi leverantie wel kan vertrouwen!
fancylover schreef:Ik heb marco gister voor de 2de keer laten masseren door iemand van happy athlete (http://www.happy-athlete.nl/).
De eerste keer knapte hij er zeker van op, ondanks dat hij niet eens zo heel erg vast zat. Gister liep hij geweldig na de massage. Misschien voor jou ook een idee? De spieren zijn natuurlijk tijdens de ziekte anders gebruikt en misschien hebben ze daar juist wel last van?