Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:32

Richtje schreef:
Ja dat snap ik :)
Maar ik kan dan dus niet aangeven of er iets verandert bij hem, omdat ik hem niet regelmatig zie. Dus ik kan je geen feedback geven.

Ow, bedoel je het zo... ja dat is waar maar daarom kan ik het nog wel sturen hoor als jij dat wilt.

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:44

Hangt er trouwens ook vanaf wanneer je het wilt doen. Grote kans dat hij binnen een paar maanden naar huis komt :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 15:45

Interessant singasong, van mij mag je ook hoor. :D
Mijn moeder heeft een keer zo'n reiki-introductiecursus gedaan en vond 't erg interessant.
Niet mee verder gegaan omdat wij allemaal zo hechten aan die ene methode ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:54

Was best een intensieve cursus gisteren. Ik wil nu eerst die 3 symbolen en mantra's er goed in hebben zitten (uit mijn hoofd weten) en dan wil ik graag op jullie paarden oefenen. Ik laat het nog weten wanneer het zo ver is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:44

Ohhh meiden, ik zit er ff helemaal doorheen.

Zhuf is weer niet goed, ik haalde haar net van stal en ze heeft wéér last van haar rug. Zowel haar spieren als haar rugpees en vlak achter het zadel heeft ze verdikkingen op haar spieren zitten. Op haar rugpees zit ook een stuk van ruim 10 cm waar ook echt zwelling op zit. Ze loopt nog wel goed, alleen de eerste pasjes zijn wat stijfig. Maar ik weet echt niet wat ik moet, ben zo bang dat die rug weer stuk is. En we dachten dat die rug uit haar voeten kwam maar misschien is dat wel niet zo. Of ze heeft ook weer zere voeten maar laat dat nog niet merken. Vanmorgen heb ik haar nog gereden en was er niets aan de hand. Het enigste wat ik merkte de afgelopen weken was dat ze iets minder graag rond wou worden en ze wilde hara rug nog niet optimaal bollen, maar dat heeft ze nooit gewild. Ik had voor vrijdag 10 juni een afspraak bij Teun staan, dus nu maandag maar bellen en dan kijken of Sander dan ook even kan kijken, want mijn gevoel zegt dat het niet goed is. Ik kan echt wel janken nu...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:06

Aaaah nee wat kl*te!! Tja en dat gevoel he.... dat klopt zo verschrikkelijk vaak :(:)
Oh en ik kan me weer zo goed voorstellen hoe je je nu voelt! Alle onzekerheid weer terug net als je voorzichtig aan er weer wat meer van durft te genieten. Dat is zo moeilijk.

Heel veel sterkte en als je even je verhaal kwijt wilt, weet je me te vinden :* Ik duim weer voor jullie uiteraard!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:02

Aukelizzy, jeetje wat erg joh!! Hopelijk kan er aankomende week snel iemand voor komen.
Heb je Traumeeldruppels of gel ik huis? Anders kun je dat meteen er op smeren of de druppels ieder uur op een stukje brood gegeven, niet meer dan 6x achter elkaar daarna afbouwen naar 5x per dag. Gel mag je wel 2 of 3x per dag smeren.
Sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:10

@ Richtje, Ik was er idd net een beetje van overtuigd dat we eindelijk de goede kant op gingen, en dat dit weer. Dat maakt de klap extra groot, want ik had het dit keer niet zien aankomen. Ik weet je te vinden als ik mijn hart wil luchten. Bedankt daarvoor. :)

@ Singasong, Ik gaf haar standaard al traumeel pilletjes ( 6 per dag ) en heb haar nu wat extra gegeven. Werken druppels beter dan de pilletjes eigenlijk? Of maakt dat niet uit? Traumeel gel heb ik niet, ik heb wel Multimilk van de groene os dus dat heb ik er wel opgesmeerd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:21

Volgens mij maken pilletjes of druppels weinig verschil. Multimilk is ook super spul!
Stuur me anders een foto van haar dan kan ik haar vast Reiki geven. (marit.rink@live.nl)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:23

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:26

Herkenbaar.... Met Poon hadden we zelfs de startkaart alweer aangevraagd toen hij opeens weer instortte. En inderdaad al die tijd reken je er min of meer op en durf je niet te geloven dat het wel weer de goede kant op kan gaan. En als je daar eindelijk wel in begint te geloven en dit gebeurt, dan is het zoveel heftiger dan toen je nog constant in die achtbaan zat.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:30

Flosje446 schreef:
@Singasong: Hoe gaat het met Niek?

Met zijn peesblessure goed! Alleen nu weer andere kwaaltjes (wordt ook al weer behandeld). Begin te merken dat zijn leeftijd op gaat spelen ;(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:32

@ Richtje, ik heb net gister een paar Coupons op de bus gedaan voor eind juli. Wat lijken onze paarden toch op elkaar...

@ Singasong, ik heb je gemailt! Bedankt alvast.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:37

Aukelizzy schreef:
@ Richtje, ik heb net gister een paar Coupons op de bus gedaan voor eind juli. Wat lijken onze paarden toch op elkaar...

Zullen we wel afspreken dat dat op elkaar lijken op dit punt stopt? Zhuf moet nu een ander traject in dan Poon deed!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:38

Ik hoop het echt van harte!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:40

Ik ook! :*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:45

Kijk nog even naar je mail!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:49

Ik heb je terug gemaild! :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 13:04

Ah nee AL wat een naar bericht!
Heb je al contact gehad met Teun en/of Sander?
Niet meteen opgeven, misschien is het wel iets 'kleins' en is ze er zo weer bovenop!
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan na alles wat jullie meegemaakt hebben, maar probeer positief te blijven!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:30

Ik probeer zeker positief te blijven, maar het is zo moeilijk omdat we inmiddels 2 jaar bezig nu. En elke keer gaat het op hetzelfde punt mis. Telkens als ik op een half uurtje werk zit ( waarvan 20 min stappen en 10 draven, dus ik heb echt super rustig opgebouwd.)

Ik ga morgen bellen en met Sander overleggen hoe nu verder. Ik zal denk ik volgende week heen moeten, en dan hoop ik dat het gewoon een verrekking o.i.d is. We proberen moed te houden...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:46

Maar ik vind ook (en als ik te bot ben, moet je het zeggen) dat je realistisch moet blijven kijken naar wat eerlijk en haalbaar blijft voor jezelf en je paard.
Want ja je zit in zo'n traject en je gaat verder en probeert meer dan je ooit gedaan zou hebben als ze je dat vooraf gevraagd zouden hebben. Maar wanneer stop je? Wanneer zeg je het is nu niet realistisch meer en het is klaar zo? Dat moment is zo moeilijk te bepalen omdat je dat moment helemaal niet wilt bereiken. Het is vreselijk moelijk om positief te blijven en hoop te blijven houden maar stiekem toch ook makkelijker dan de keuze moeten maken.

En daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat jij nu die keuze zou moeten maken, dat kan ik niet inschatten vanachter het scherm. Ik wil alleen vanuit mijn eigen ervaring ook even de andere kant belichten. Want die kant is er ook helaas. En daar heb jij AL ongetwijfeld ook al vaak over nagedacht.

Als je op een gegeven moment niet verder op kan bouwen dan tot een L-niveau tot je weer die terugval krijgt, als je niet meer verder komt zonder constant weer in dat dal te vallen en je paard weer met pijn te zien staan ook al leek het zo goed te gaan. Voor wie ga je dan nog verder?
Maar die balans is zo vreselijk moeilijk op te maken. Ik ben Teun nog elke keer dankbaar dat hij goed op de hoogte was van waar mijn grens ook lag en die keuze uiteindelijk uitgesproken heeft. Want ook als je het weet, durf je zelf die keuze bijna niet uit te spreken. Want wat als het nog te vroeg is? Wat als er nog wel een kleine kans is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:05

Ben ik helemaal met je eens Richtje. Ik vind ook dat je realistisch moet blijven, en ik wil absoluut niet dat Zhuf onnodig pijn zou lijden. Ik heb zelf ook al meerdere malen gezegd, en nu stoppen we ermee, maar in Bodegraven hadden ze nog goede moed en ik vertrouw volledig op hun. Op het moment dat Sander zegt, en nu stoppen we ermee, we kunnen niets meer voor haar doen, dan doen we dat ook. Alleen als Zhuf niets doet, en alleen als weidepaard door het leven gaat, heeft ze gelukkig geen pijn. Dus ze mag gewoon bij mij oud worden ( zolang als dat ze pijnvrij is ), alleen had ik haar eigenlijk gekocht voor de ( hogere ) sport en dus is het wel een hele opoffering om haar op haar 7e al met pensioen te zetten. Maar ik laat het helemaal afhangen van wat ze in Bodegraven zeggen. Zhuf is nu hartstikke blij en vrolijk en lijkt verder goed in haar vel te zitten, alleen wanneer ze iets meer aan het werk moet, lijkt ze het niet aan te kunnen. Alhoewel ik mij serieus afvraag of dit door het werk komt, het was namelijk zo plotseling. Smorgens liep ze nog heel lekker en smiddags stond ze ineens zo. Maarja feit blijft dat we iedere keer wat op ons bordje krijgen en het houd idd een keer op. Gelukkig betekend dat voor Zhuf dat ze nog wel als weidepaard/fokmerrie geschikt is.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:49

Dat kan ik me helemaal voorstellen :j
Groot gelijk ook dat je het van hun oordeel af laat hangen, ze zijn daar gelukkig heel eerlijk in. En super natuurlijk dat je haar ook alle mogelijke kansen geeft.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:08

Dit geloof je toch niet... Ik denk echt dat ik vervloekt ben ofzo...

Haal ik net mijn jonkie van stal om te gaan rijden, eerst rondje aan de longe en jahoor hartstikke kreupel! Dus nu maar paar dagen boxrust, en dan maar even kijken en anders moet ik voor hem ook maar een afspraak maken. Ik durf het amper, ze zullen zich in Bodegraven ook wel afvragen wat ik met al die paarden doe, wordt dan paard nummer 3 inmiddels...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:29

Ah wat kl*te AL!

Maar ook daarbij sluit ik me aan in het 'lijken op elkaar'. Zo kreeg ik van de fysio van de hond ooit het advies om maar knuffelbeesten te gaan houden.
Soms lijkt het wel of hoe voorzichtiger je bent, hoe vaker ze stuk gaan. :(:)
Hopelijk is dit gewoon een verstapping en met een paar dagen boxrust weer helemaal goed. Ik duim :*