Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:21

Whinnylando schreef:
*gaat knikkeren met verwijderde botstukken en besteld een abo op de Penny

Ja easygoing, dat was ik o.a.

Na de zoveelste opmerking van Phara over "bewuste" heb ik bovenstaand geantwoord, had gehoopt dat ze daarmee nu eindelijk het "onderwerp"liet rusten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:25

De filmpjes dateren van 2004 en zijn gemaakt om LDR af te breken. ;) Deze zijn al eerder op bokt verschenen.

prioika: heb je liever dat ze ze laten gaan en dat ze door de hindernis heen knallen? :D Overigens ga ik dadelijk eens een foto opzoeken van mijn hengst waar die met zijn mond open staat met een losse teugel want ik sta te praten daar :')

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:27

prioika schreef:
Thaliaatjuh schreef:
@proika: die paarden zijn zo super heet.. de ruiter wil zo'n paard terugnemen voor de sprong. Ik ben absoluut geen springer en vind dat soms ook een naar gezicht.. maar als je dit bij met hackamore zou doen zou het ook een pijnlijk drama worden (nog wel erger denk ik) Zou ook niet weten dus hoe je dat verder op moet lossen.. terugnemen met zit werkt dan niet meer als een paard zo heet word!

@whinnylando: Je gaat er zelf op door, en beweert zelf dingen die mensen vervolgens niet tegen mogen spreken?

dat zeker :j

toch rijden er daar best wat ruiters mee in de springsport ... :x zoals ik al zei springen is mijn ding niet, dat is dressuur.. dus zou ook niet weten hoe je zo'n bakbeest terug moet rijden op een normale manier, ken wel veel springruiters en tja dat gaat er niet altijd zo zacht aan toe.. Toch hebben die beesten er vaak veel plezier in..

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:27

Whinnylando schreef:
Whinnylando schreef:
*gaat knikkeren met verwijderde botstukken en besteld een abo op de Penny

Ja easygoing, dat was ik o.a.

Na de zoveelste opmerking van Phara over "bewuste" heb ik bovenstaand geantwoord, had gehoopt dat ze daarmee nu eindelijk het "onderwerp"liet rusten.

Nou, knikkerse dan :D

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:31

pharagirlke schreef:
De filmpjes dateren van 2004 en zijn gemaakt om LDR af te breken. ;) Deze zijn al eerder op bokt verschenen.
Ow.....Het is geen compleet beeld van LDR? Het is toch Anky? Die doet het toch goed? Ik zet het geluid nooit aan dus weet niet of er wat bij gezegd word maar beelden spreken toch niet in momentopnames?

@Talia ik probeer het altijd met humor grinsssssss :D
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 09-06-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:32

2004 Whinny? Overigens vind ik het er ook niet zo mishandelend uit zien, is gewoon een paard dat heel los is in de hals en een ruiter met heule lange teugels.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:37

Waarom bekruipt me toch het gevoel dat ik met een puber zit te discussiëren?

Nee Phara klopt ze slaan de paarden niet het is geen mishandelen. Heb je ook gelezen dat ik geen mening over de filmpjes heb omdat ik de regels van RK niet ken? Danku.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:39

Omdat je net in mijn profiel gekeken hebt? :')

Je laatste zin ga ik zelfs niet op in. Als die dieren zo mishandeld werden als jij hier wil beweren zette ze niet zulke prestaties neer. Dan zouden ze al ineen krimpen als ze alleen maar een ruiter zagen. Dat dier dat ik op stal heb staan dat mishandeld werd als veulen reageerde echt wel anders. Liever een realistische puber dan een volwassene met een hele donkere bril.. Als je geen mening hebt over de filmpjes wat noem je bovenstaand bericht dan?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:50

*zucht, ik ga niet meer op jou in Phara lijkt me beter voor het topic :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:10

Er is een zeer bekende hengst geweest die op stal de piaffe begon te doen als hij de stem van zijn trainer hoorde omdat het erin geramd was.
Zelfs jaren later deed hij dat nog.

Naam van de hengst en trainer hou ik voor mezelf.
Paard liep in de absolute top mee is helaas nog niet zolang geleden overleden.

Wat ik hiermee wil zeggen dat paarden die dus wel heel slecht behandeld (mishandeld) worden ook op top niveau mee kunnen draaien.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:12

Is Ferro dood? Whahahaha sorry geintjuhhhhhhh (ik weet het echt niet)

Heel herkenbaar beeld, ik hoef bij schimmeltje maar een zweep in de buurt van zn achterbenen te houden en "hoppa" een waardeloze piaffe....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:16

Hihi doet me er aan denken, niet echt als reacite op je bericht hoor maar vond het zo grappig om hem het te zien doen. Ik zag zaterdag nog eentje die stond te piafferen op de poetsplaats als hij zijn bazin zag.... :) Het enige waar die aan dacht was "appeltje appeltje appeltje!!!!" :') Echt met dat kopje van "kom op, kooooom op met dat appeltje!" :')

En dat is jammer dat zulke dingen gebeuren. Maar even iets wat ik me af vraag, heb je dat eigenlijk zien gebeuren? Want dat lijkt me wel een vreemde gewaarwording... Overigens word zweep vaak gebruikt bij oefeningen zoals passage en piaffe maar ik heb nog niet veel trainers ook echt zien raken. :) Dus het kan best zijn dat het jouw paard ook zo is aangeleerd Whinny, hij hoeft niet perse lamgeslagen te zijn. :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:17

grappig dat deze herngst zijn trainer een duitser is niet ?! :o

heeeele kleine edit: welke volgens de klassieke dressuur traint....
Laatst bijgewerkt door Rana op 09-06-09 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:18

Wij hebben een paard die achteruit loopt in de box, als hij mij hoort praten. Hebben we erin geramd met biks :+ nou ja, erin gevoerd........

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:19

@Ozzy als je het niet begrijpt hou dan liever je mond dicht.
Dan blijft de discussie tenminste nog op een klein beetje niveau.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:20

*proest*

Tja Rana... laten we het maar niet over de duitsers hebben... :) Die zijn zo mogelijk nog hypocrieter...

easygoing: een beetje humor op zijn tijd mag wel vind ik :D Heeft niets met niveau te maken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:22

vind dit niets met humor te maken hebben hoor eerder de feiten naar het land der fabelen proberen te verwijzen.

En wat betreft hengst of trainer, ik hou naam van beide voor mezelf.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

ik ook... ben er meerdere keren op stal geweest. (Prachtige accomedatie hoor) maar ja..... de pot verwijt de ketel

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:27

Ik vind het er ook niet prettig uitzien, maar 9 vd 10 zullen dan wel een moment opname wezen. Ik weet het eigenlijk niet. Misschien een hele blonde vraag, maar wat is een Rollkur precies?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:28

Nee hoor easygoing; ik zag het eerder als duidelijk maken dat dingen ook een andere reden kunnen hebben en dat mensen graag van het slechtste uit gaan.

Rollkur is LDR ofwel: laag diep rond. Anky is de meest bekende ruiter die de methode gebruikt maar ook de duitse topruiter Isabelle Werth vind het een fijne methode. :) Ik weet niet of Anky haar pupillen de methode al laat gebruiken? Ik weet dat er een flinke tijd terug een topic over was dat ze het haar pupillen niet aan leerd maar ik zie het Edward Gal toch ook regelmatig doen...

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:29

easygoing schreef:
Er is een zeer bekende hengst geweest die op stal de piaffe begon te doen als hij de stem van zijn trainer hoorde omdat het erin geramd was.
Zelfs jaren later deed hij dat nog.

Naam van de hengst en trainer hou ik voor mezelf.
Paard liep in de absolute top mee is helaas nog niet zolang geleden overleden.

Wat ik hiermee wil zeggen dat paarden die dus wel heel slecht behandeld (mishandeld) worden ook op top niveau mee kunnen draaien.

Is niet zo bijzonder hoor.. mijn paard springt wissels om de pas in zn stal als hij mijn stem hoort... :D

ow hahaha sorrie easygoing lees nu je post... vond het toch best grappig zelf... _O-

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:33

Oh, maar ik begrijp het heel goed, Easygoing, dat is het punt niet.
Ben hoogstens verbaasd over bepaalde uitspraken, dat is alles.
Verder wordt er al zoveel geroddeld in de paardensport over zogenaamd mishandelen, dus als dit ook niet waar zou zijn, was het niet het eerste verzonnen verhaal.
Ik ben verder niet voor de rollkur op nivo´s lager dan de wereldtop.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:35

pharagirlke schreef:
Nee hoor easygoing; ik zag het eerder als duidelijk maken dat dingen ook een andere reden kunnen hebben en dat mensen graag van het slechtste uit gaan.

Rollkur is LDR ofwel: laag diep rond. Anky is de meest bekende ruiter die de methode gebruikt maar ook de duitse topruiter Isabelle Werth vind het een fijne methode. :) Ik weet niet of Anky haar pupillen de methode al laat gebruiken? Ik weet dat er een flinke tijd terug een topic over was dat ze het haar pupillen niet aan leerd maar ik zie het Edward Gal toch ook regelmatig doen...

Ja maar kom op zeg he als je het verschil niet kan zien tussen iets doen omdat het moet of omdat het dier het ook leuk vind ben je er niet aan toe om je in deze discussie te mengen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:36

ozzyhorse schreef:
Oh, maar ik begrijp het heel goed, Easygoing, dat is het punt niet.
Ben hoogstens verbaasd over bepaalde uitspraken, dat is alles.
Verder wordt er al zoveel geroddeld in de paardensport over zogenaamd mishandelen, dus als dit ook niet waar zou zijn, was het niet het eerste verzonnen verhaal.
Ik ben verder niet voor de rollkur op nivo´s lager dan de wereldtop.

Als ik het niet uit eerste hand zou hebben dan zou ik het ook niet de wereld in helpen juist omdat er genoeg onwaarheden de ronde doen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:36

Het punt is wel dat wij het niet zien....... ;)