nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:09

Ik heb sinds kort 4 Easyboot Gloves voor mijn merrie (KWPN, fors gebouwd), maat 3 voor achterhoeven en maat 2,5 en 3,5 voor de voorhoeven (1 voetje is iets smaller).
Ik heb de schoenen bij Natuurlijk Ruiterschap (Klaas) besteld. Ik had eerst Epics voor de voorhoeven omdat de maten van dit model beter overeenkwam met de maten van haar voorhoeven, maar die bleven wat draaien. Ik kon ze terugsturen en omruilen voor Gloves. Prima service van Klaas!! De breedte van haar voorhoeven is ca. 2 mm breder dan de maat van de Gloves, maar omdat het rubber is heeft ze toch voldoende ruimte en gaan ze eenvoudig aan.
Ik heb een paar stapritten op het asfalt gemaakt, en een stukje door blubber/gras/heuveltje op en af.
Ze loopt er uitstekend mee en heeft geen last meer van kleine steentjes e.d. Ik ga ze voornamelijk voor stapritjes over de harde weg gebruiken, of op vakantie met paden die steenslag hebben. Verder loopt ze alles op blote voeten, al drie jaar lang probleemloos. De slijtage is gelijk aan de groei, maar als ik wat meer op de verharde weg wil rijden dan normaal kan dat nu makkelijk door de schoenen.

Bijgaand een paar foto's, van Taar zelf, van blote voeten en met de gloves aan.

Afbeelding

Voorhoeven:
Afbeelding
Met glove:
Afbeelding
Achterhoeven:
Afbeelding
Met gloves:
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:04

deedee19 schreef:
Gaan de epics niet hetzelfde aan als de standaard?

Nee, want de gaiter die aan de schoen vast zit, zorgt ervoor dat hij wat 'stugger' is (althans in mijn geval kan ik de schoen niet zo ver open krijgen als de gewone easyboot. Maar dat komt dus ook omdat ik de gaiter niet kan terugklappen over de achterkant van de schoen ... ook niet als ze warm zijn).
Mij lijkt het ook of er een te kleine gaiter aan de schoen zit; maar er staat toch echt ook maat 000 in en niet maat pony. Dusss .. zal wel aan mij liggen dat ik dat denk :o

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:15

Taartje, die Gloves zitten prachtig bij jouw paard!
Ze sluiten zo te zien ook heel mooi aan op de hoefwand.

@Isapaardje, mocht je je Epics nog eens willen gebuiken, ik heb nog Gaiter Extenders voor je ;), dan krijg je de Gaiters misschien wel vast.

Mijn paardje staat wegens de sneeuw en vooral ernstige gladheid in de omgeving nog steeds op rust. Wel Gloves dus, maar geen rijdbare ondergrond _-:(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:47

Afbeelding
Afbeelding
Dit gebeurt dus met epics die intensief gebruikt worden. ;)

rakni

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:43

zo, hoelang heb je ze gebruikt? Ziet er toch ook wel cool uit dat je ze hebt verbruikt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:48

Heb ze augustus 2008 aangeschaft. En dit is 1 van de 4 schoenen.

En ben de laatste maanden heel veel wezen buitenrijden. Ook wegens bak met sneeuw die dus niet te rijden was.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:27

Dus je hebt er ongeveer 1,5 jaar meegedaan...
En nu moet je ze weggooien ?
Dat vond ik dus het voordeel van de marquis schoenen. Na 1 jaar was de zool compleet versleten, nieuwe zolen eronder en de schoen was weer als nieuw !

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:50

Marcella schreef:
Heb ze augustus 2008 aangeschaft. En dit is 1 van de 4 schoenen.

En ben de laatste maanden heel veel wezen buitenrijden. Ook wegens bak met sneeuw die dus niet te rijden was.

Dan valt het kwa geld toch wel mee? Moet je het eens vergelijken met ijzers die je iedere 6 wk. laat vervangen ;)

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:38

Skessa, bedankt, de naam Glove is goed gekozen, het zijn inderdaad een soort handschoenen voor mijn paard! Ik hoop dat je snel weer kan rijden; in het westen is het minder koud (alhoewel vanmiddag brrrr....)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:22

Deed in de winterperiode 12 tot 14 weken met mijn ijzers vroeger. Alleen in de zomerperiode inderdaad om de 6 weken.

Heb trouwens de gloves bestelt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:29

Wat kosten de hoefschoenen en hoe weet je de juiste maat?

ik heb mijn merrie sinds 1 week zonder voorijzers ze loopt onwijs gevoelig ik zit er aan te denken hoefschoenen te kopen maar heb er totaal geen verstand van.

Vallen die dingen niet zomaar af?
en struikelt je paardje er niet gemakkelijk mee?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:45

SecretLIN schreef:
Wat kosten de hoefschoenen en hoe weet je de juiste maat?

ik heb mijn merrie sinds 1 week zonder voorijzers ze loopt onwijs gevoelig ik zit er aan te denken hoefschoenen te kopen maar heb er totaal geen verstand van.

Vallen die dingen niet zomaar af?
en struikelt je paardje er niet gemakkelijk mee?

De smitjes zitten als gegoten en kunnen er echt niet af. Tenminste als je ze op de juiste 'strakte' afsteld.
Afbeelding

Gevoeligheid kan een poosje duren als ze van de ijzers gaan. Zorg dat ze ook 'zacht' kan staan.
Struikelen kan in het begin maar dat gaat dan heel snel over. Die van mij liep er zo mee weg zonder problemen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:17

super zeg heb je meer informatie over de hoefschoenen die jouw paard heeft? en waar zijn ze te koop en waar moet je rekening mee houden? bv hoelang gaan ze mee?

Lijkt me echt stukken beter dan ijzers!
Mijn hoefsmid begon alweer over ijzers straks maar heb dr liever zonder ijzers.. misschien moet ik dan een hoefsmid zoeken die zorgt dat ze ook echt zonder kan!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:08

Goede smeden luisteren naar de wensen van de klant en vinden het ook prima als je er voor kiest om het paard ijzerloos te houden. Die van mij tenminste wel.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:29

De mijne ook. Hij vroeg er de laatste keer zelfs wat dingetjes over. Hij houdt dan ook rekening met het bekappen.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:32

Mijn pony word vandaag van z'n ijzers afgehaald door een natuurlijke bekapper en dan worden de voetjes opgemeten voor de schoenen. *\o/* die man vertelde mij dat hij dan na een tijdje misschien wel zonder kan omdat hij natuurlijk bekapt en dan de hoeven steeds sterker worden.Ik hoop het maar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:33

Chantal78 schreef:
Mijn pony word vandaag van z'n ijzers afgehaald door een natuurlijke bekapper en dan worden de voetjes opgemeten voor de schoenen. *\o/* die man vertelde mij dat hij dan na een tijdje misschien wel zonder kan omdat hij natuurlijk bekapt en dan de hoeven steeds sterker worden.Ik hoop het maar.

welk merk schoenen gaat je pony krijgen ?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:34

chantal78 welke hoefsmid heb jij?
en wat kost die?

ik heb mijn merrie vorige week van dr ijzers laten halen, en zit te denken aan hoefschoenen maar moet dan wel een andere hoefsmid hebben. ik woon in groningen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:39

SecretLIN schreef:
super zeg heb je meer informatie over de hoefschoenen die jouw paard heeft? en waar zijn ze te koop en waar moet je rekening mee houden? bv hoelang gaan ze mee?

Lijkt me echt stukken beter dan ijzers!
Mijn hoefsmid begon alweer over ijzers straks maar heb dr liever zonder ijzers.. misschien moet ik dan een hoefsmid zoeken die zorgt dat ze ook echt zonder kan!

Even googlen op 'Smit uit Rijssen', daar vind je veel info.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:41

oke bedankt ik zal meteen eens kijken

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:49

Ik heb een in de regio noord gevonden ik zal hem eens mailen voor informatie :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:56

singasong schreef:
Afbeelding

Ze zien er tegenwoordig wat minder 'lomp' uit dan het vorige nieuwe model (die bruine schoenen).
Toch zie ik dat ze nog altijd op de kroonrand zitten.
Ik had daar voorheen met de winterharen best veel last van (kon er net niet onder en ging dan als een waaierje omhoog staan; zat duidelijk niet lekker).

Daar heb je met de easyboot hoefschoenen geen last van want die zitten onder de kroonrand.
Dit geldt voor alle hun modellen (normaal, epic, bare, glove).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:59

Wij hebben nu de gloves voor onze ijslander. Ze bevallen opzich wel, maar het lijkt of ze rekken en vliegen dus toch af en toe uit. Volgens mij moet je wel 2 maten kleiner nemen dan zij zeggen...maar dan krijg je ze amper nog aan. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn ijslander erg ronde hoeven heeft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:06

maar als je dus hoefschoenen neemt moet je paardje wel veel vaker bekapt worden?

nu had ik dan ijzers die bleven er meestal wel rond de 10 week prima onderzitten
dus dan betaal je 55 euro... met hoefschoenen ben je wel duurder uit?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:59

10 weken is wel lang voor ijzers.
Bij de mijne zaten ze vroeger na 4 weken al los, en was het moeilijk beslaan keer op keer (en ook duur). Vandaar dat hier hoefschoenen stukken goedkoper zijn.
Tussen de bekappingen door hou ik de voeten zelf bij met een vijl, of loop zonder schoenen (mits er geen gevoeligheid is) zodat de hoeven op een natuurlijke manier slijten.

Voordeel van easyboot is ook dat ze 'langer' passen, omdat ze niet exact op de hoef zijn aangemeten (je hebt wat speling zeg maar).