Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Purkii

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:56

Wat fijn voor je Yarrah!!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:06

Yarrah gefeliciteerd!!

Wij gaan ook dit topic maar uit. Zoals eerder op de pagina al vermeld (maar ik denk overheen gelezen?) hadden we een pracht echo, en ziet alles er heel mooi uit. Met opbouwen zijn we ook alweer aan galopperen dus zo zachtjes aan durf ik te geloven dat de pees toch echt geheeld is..

Succes iedereen! Ik vond het best een zware weg. Zet hem op iedereen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:09

Raamzicht schreef:
Yarrah gefeliciteerd!!

Wij gaan ook dit topic maar uit. Zoals eerder op de pagina al vermeld (maar ik denk overheen gelezen?) hadden we een pracht echo, en ziet alles er heel mooi uit. Met opbouwen zijn we ook alweer aan galopperen dus zo zachtjes aan durf ik te geloven dat de pees toch echt geheeld is..

Succes iedereen! Ik vond het best een zware weg. Zet hem op iedereen!

Jij ook succes in de toekomst. :D

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:12

Haha ja dank! De peesblessure in mijn hoofd heeft nog wel even tijd nodig om te genezen hoor!! ;-)

Heb jij daar nog wel eens last van?
Laatst bijgewerkt door Raamzicht op 02-04-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:16

Ik moet zeggen, bij mij is het er bijna uit. Al blijf ik nog iedere dag benen voelen. :+ Dat zal vast niet meer weggaan.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:17

Ah! Daar is het antwoord al. Dat is mooi nieuws! Ja dat benen voelen is ook erg herkenbaar...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:19

:)) Dat zal nooit meer weggaan denk ik.. Maar aan de andere kant is het wel goed om iedere dag de benen na te voelen. :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:31

Koel jij ook nog steeds na ieder ritje of daar wel mee gestopt? En uitstappen op het harde?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:33

Nee dat doe ik niet, ook niet uitstappen op het harde. Ja soms als de bak erg zwaar is wel maar anders niet. :n Smeer er ook niks meer op. :)

Voer wel nog steeds nog MSM/Gluco bij. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:26

Ja ik denk dat ik dat ook wel blijf geven iig tot de pot op is.
En peesbeschermers tijdens het rijden? Wel of juist niet?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:30

Ja die heb ik wel om, eerst nooit nu altijd. Alleen van voren en ze zijn al kapot dus ben blij dat ze erom zitten. :o

Afbeelding
Deze heb ik om

Niet echte peesbeschermers meer pijpkous idee. tussen het geel aan de binnenkant zit een verharding.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:38

mijn DA raadde ze juist af
ik had ook altijd 3in1 of andere om met rijden maar het schijnt dat de pees echt kokend word eronder
als je paard niet aantikt niet omdoen....
heeft bij mij even geduurd voordat ik dat durfde.....maar rij nooit meer met sinds zijn operatie in 2011
wel met eerste x de wei op pak ik hem in omdat hij dan behoorlijk achterlijk doet

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:46

Dit is geen drie in een. Mijn pony heeft er 41 km mee gelopen en geen warme benen. Zijn speciale voor de endurance, uit het Midden Oosten laten komen..

Op de wei heeft die van mij juist geen beschermers om

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:47

Ja lastig he, voor en nadelen. Wat voor zijn dat somebitch? Klinkt wel interessant

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:29

Somebitch schreef:
Dit is geen drie in een. Mijn pony heeft er 41 km mee gelopen en geen warme benen. Zijn speciale voor de endurance, uit het Midden Oosten laten komen..

Op de wei heeft die van mij juist geen beschermers om

ook de gewone met peesbeschermers zijn warm, na het rijden waren zijn benen nat van zweet onder die dingen :j
ik heb ze helemaal afgezworen...
en op de wei draagt hij ze ook niet alleen als ze de eerste x erop gaan na de winter :+ zo gek als een deur zijn ze dan en dan heb je grote kans op aantikken.

dan heb jij goede :j als zijn benen koel blijven is dat super!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:44

Zijn van het merk maximum. :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:24

Somebitch schreef:
Zijn van het merk maximum. :j

Hmm heb je daar wellicht een link van? Kan het niet vinden..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:27

http://www.maximumhorses.com

Maar volgens mij staan ze niet op de website, heb er speciaal contact voor opgenomen namelijk :)

Alexvb op bokt verkoopt tegenwoordig ook spullen van maximum

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:36

Ik heb nooit officieel afscheid genomen hier, maar bij deze dan maar :D

Raamzicht schreef:
Haha ja dank! De peesblessure in mijn hoofd heeft nog wel even tijd nodig om te genezen hoor!! ;-)

Die heeft bij mij nog wel wat tijd nodig inderdaad... Voel nog wel zo nu en dan en zwaar zand probeer ik toch wat te vermijden.

Maar na de gode laatse controlescan in oktober lekker opgebouwd en aankomend weekend gaan we TREC starten *\o/*

Voor de mensen die nog kampen met een paard met een peesblessure: er is hoop!!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:04

fijn hoor voor iedereen die er klaar mee is...ik hoop dat ik me er over n poosje ook bij aan kan sluiten :-)

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:30

omdat ik optimistisch ben en hoop om binnenkort toch echt terug te kunnen rijden komen ze vandaag een zandpiste (20*30) aanleggen. Als ik eerlijk ben mag mijn pony ook dringend een beetje vermageren, dus nu en dan een beetje op zand staan ipv in de wei zal ook wel geen kwaad kunnen. Hij is de laatste weken gewoon dikker geworden van het kijken naar het gras dat begint te groeien in de weide naast hem.
Over beenbeschermers: ik heb allerlei soorten liggen en uiteindelijk wordt het been volgens mij toch altijd iets warmer eronder. Volgens mij moet je een afweging maken tss het risico dat het warmer worden met zich mee brengt en het gevaar voor aantikken. De mijne tikt (normaal) niet aan, staat niet op ijzers en bovendien heeft hij echt niet graag beenbeschermers aan, dus doe ik ze meestal niet aan.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:48

Tijdje geleden heb ik gereageerd in dit topic over mijn haflinger.

Omdat de volgende scan toch wel heel dichtbij komt en ik aardig gespannen ben, zou ik wel willen weten wat jullie hiervan denken.

Anderhalf jaar geleden per toeval ontdekt dat die aan beide achterbenen aan de tussenpezen een blessure heeft, de linker erger dan de rechter.

Heel veel gestapt en uiteindelijk toen het mocht wat gedraafd.
Dat heb ik ongeveer 14 maanden gedaan, voordat ik weer een nieuwe scan liet maken. Dat ik zolang heb gewacht kwam doordat er steeds weer een mankement tussen kwam van hem.

Januari dit jaar eindelijk weer een scan laten maken. Zijn rechter achterbeen was aardig genezen maar veel littekenweefsel, links nog steeds een gat en de pees was/is verdikt waardoor die tegen het bot aankomt, en een irritatie aan de onderkant van 1 van de vertakkingen van de pees. Niet goed dus..

advies: 20 min tot half uur stappen, ik erop zodat die goed bijelkaar stapt en de achterhand eronder. Volgens de da is de pees lui geworden en kunnen we het zo wakker maken (hopelijk). Ook kreeg hij aangepaste ijzers (bovenkant breder dan onder, zodat zijn kogel wat omhooggevallen komt).

En nu eind april weer terug en hopen op verbetering..

Wat ik vergeten ben te zeggen is dat hij nu 5 is, alleen minimaal kreupel loopt in een sukkel drafje en chronisch hoefbevangen is, zat nog te denken om hem een jaar op een wei te zetten, maar de da raden me dat zeker af aangezien hij zich dan eigenlijk 'dood' eet.

Ook raden ze me inspuiten en shockwave therapie af omdat het een oude blessure is.

Wat denken jullie?

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:34

*\%/* ik kom even een heugelijk berichtje plaatsen *\o/* *\o/* vandaag weer een scan gehad en meneertje is genezen verklaard, eerder dan ik had verwacht, ben d'r heeeel blij mee :j werd me wel aangeraden door DA om in de zware bak niet te draven/galopperen maar voor de rest mag ie alles weer :):) iedereen die nog in de lappenmand zit met knollie veel sterkte!!

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:41

Amber_VZ schreef:
Tijdje geleden heb ik gereageerd in dit topic over mijn haflinger.

Omdat de volgende scan toch wel heel dichtbij komt en ik aardig gespannen ben, zou ik wel willen weten wat jullie hiervan denken.

Anderhalf jaar geleden per toeval ontdekt dat die aan beide achterbenen aan de tussenpezen een blessure heeft, de linker erger dan de rechter.

Heel veel gestapt en uiteindelijk toen het mocht wat gedraafd.
Dat heb ik ongeveer 14 maanden gedaan, voordat ik weer een nieuwe scan liet maken. Dat ik zolang heb gewacht kwam doordat er steeds weer een mankement tussen kwam van hem.

Januari dit jaar eindelijk weer een scan laten maken. Zijn rechter achterbeen was aardig genezen maar veel littekenweefsel, links nog steeds een gat en de pees was/is verdikt waardoor die tegen het bot aankomt, en een irritatie aan de onderkant van 1 van de vertakkingen van de pees. Niet goed dus..

advies: 20 min tot half uur stappen, ik erop zodat die goed bijelkaar stapt en de achterhand eronder. Volgens de da is de pees lui geworden en kunnen we het zo wakker maken (hopelijk). Ook kreeg hij aangepaste ijzers (bovenkant breder dan onder, zodat zijn kogel wat omhooggevallen komt).

En nu eind april weer terug en hopen op verbetering..

Wat ik vergeten ben te zeggen is dat hij nu 5 is, alleen minimaal kreupel loopt in een sukkel drafje en chronisch hoefbevangen is, zat nog te denken om hem een jaar op een wei te zetten, maar de da raden me dat zeker af aangezien hij zich dan eigenlijk 'dood' eet.

Ook raden ze me inspuiten en shockwave therapie af omdat het een oude blessure is.

Wat denken jullie?

ik heb even naar de foto in je profiel gekeken en denk het volgende:
het lijkt alsof je paard naar rechts helt (dus scheef staat)
Rechtsachter voel ik wat onder het spronggewricht aan de achterkant van het been (bij het zwarte puntje op de foto)
En bij het linkerachterbeen juist boven het spronggewricht en dan aan de voorkant van het been

Ik zou de hoef van het rechtervoorbeen eens na laten kijken, want die is volgens mij de oorzaak dat ie zo scheef loopt; lijkt alsof die scheef is afgesleten.
Verder het gebit aan de voorkant onderin even na laten kijken door de tandarts.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:47

Hallo! Ik ben er ook weer even. Heb gisteren een (hopelijk) laatste scan gehad van beide voorbenen. Zijn linkervoorbeen ziet er geweldig uit, de ringband is nu precies zoals het hoort. Zijn rechtervoorbeen idem dito, alleen is daar nog wel wat vocht bij de aanhechting aan het sesambeentje (deze was 4 jaar geleden ook enigszins beschadigd dus dat zal misschien altijd wat meer gezwollen blijven. (Pmagnetiseur, kan jij daar heel toevallig nog 'iets' zien/voelen?) De veearts vond ook deze ringband verder prachtig eruit zien en ik mag dus nu officieel weer alles doen. Ik zal nog lang 'angstig' blijven en het gaat nog wel even duren voor ik weer vol durf te trainen maar ik probeer wel elke dag te genieten van het rijden. Wat zo niet vanzelfsprekend is geweest de afgelopen 4 jaar....