Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Raamzicht schreef:Yarrah gefeliciteerd!!
Wij gaan ook dit topic maar uit. Zoals eerder op de pagina al vermeld (maar ik denk overheen gelezen?) hadden we een pracht echo, en ziet alles er heel mooi uit. Met opbouwen zijn we ook alweer aan galopperen dus zo zachtjes aan durf ik te geloven dat de pees toch echt geheeld is..
Succes iedereen! Ik vond het best een zware weg. Zet hem op iedereen!
Somebitch schreef:Dit is geen drie in een. Mijn pony heeft er 41 km mee gelopen en geen warme benen. Zijn speciale voor de endurance, uit het Midden Oosten laten komen..
Op de wei heeft die van mij juist geen beschermers om
Raamzicht schreef:Haha ja dank! De peesblessure in mijn hoofd heeft nog wel even tijd nodig om te genezen hoor!!
Amber_VZ schreef:Tijdje geleden heb ik gereageerd in dit topic over mijn haflinger.
Omdat de volgende scan toch wel heel dichtbij komt en ik aardig gespannen ben, zou ik wel willen weten wat jullie hiervan denken.
Anderhalf jaar geleden per toeval ontdekt dat die aan beide achterbenen aan de tussenpezen een blessure heeft, de linker erger dan de rechter.
Heel veel gestapt en uiteindelijk toen het mocht wat gedraafd.
Dat heb ik ongeveer 14 maanden gedaan, voordat ik weer een nieuwe scan liet maken. Dat ik zolang heb gewacht kwam doordat er steeds weer een mankement tussen kwam van hem.
Januari dit jaar eindelijk weer een scan laten maken. Zijn rechter achterbeen was aardig genezen maar veel littekenweefsel, links nog steeds een gat en de pees was/is verdikt waardoor die tegen het bot aankomt, en een irritatie aan de onderkant van 1 van de vertakkingen van de pees. Niet goed dus..
advies: 20 min tot half uur stappen, ik erop zodat die goed bijelkaar stapt en de achterhand eronder. Volgens de da is de pees lui geworden en kunnen we het zo wakker maken (hopelijk). Ook kreeg hij aangepaste ijzers (bovenkant breder dan onder, zodat zijn kogel wat omhooggevallen komt).
En nu eind april weer terug en hopen op verbetering..
Wat ik vergeten ben te zeggen is dat hij nu 5 is, alleen minimaal kreupel loopt in een sukkel drafje en chronisch hoefbevangen is, zat nog te denken om hem een jaar op een wei te zetten, maar de da raden me dat zeker af aangezien hij zich dan eigenlijk 'dood' eet.
Ook raden ze me inspuiten en shockwave therapie af omdat het een oude blessure is.
Wat denken jullie?