[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:34

NAf flex of naf flesx pro

FlexAbility Plus van science suplments (deze ga ik proberen, wel vrij prijzig dus denk dat ik daarna overstap op NAF flex pro. ook omdat deze wat makkelijker te vekrijgen is)

Saaams

Berichten: 13324
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:56

Drico schreef:
Wie weet er nog een merk wat een combinatie heeft van Glucosamine, MSM en Chondroïtine?

Ik heb tot nu toe gevonden:
- Paardendrogist Equiflexion
- Equine America (nadeel bij dit merk dat er suikers in zitten)
- HorseFlex Joint Power

Wil graag uitgebreid kunnen vergelijken alleen ik kom tot nu toe niet verder dan deze drie


https://www.glucoplaza.nl/artrohorse-fo ... pe-ll.html

Ik test zelf nu deze. Komt uit zelfde fabriek als pharmahorse

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:17

Joint comp van phytonics bevat ook alle 3 de grondstoffen.

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:43

Hallo allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden een oud manegepaard overgenomen en inmiddels is ze 21 jaar. Ze heeft 7 jaar manegewerk gedaan en ze mocht weg omdat ze steeds terugkerend kreupel was vanuit haar rug/bekken. Inmiddels met cranio sacraal therapie heb ik haar vorig jaar weer goed gekregen. Nu sinds enkele weken weer niet goed (weer laten behandelen en lijkt gelukkig weer op te knappen).

Haar behandelaar heeft aangeraden boswellia en zwarte bes blad bij te geven. Bij Jente van Horse compete heeft ook nog groenlipmossel aangeraden voor een goede combinatie. Ik geef nu sinds 2 weken boswellia, de zwarte bes blad nog niet mee begonnen, de groenelipmossel ging er niet in, dus nu een klein beetje in de hoop dat ze dat wel moet. Anyway, al die supplementen hangt een aardig prijskaartje aan en ik vraag me af of ik door wil gaan met deze combi.

Bij horseflex zag ik dat ze curcumix souplesse hebben (boswellia, zwarte bes blad, groenelipmossel en kurkuma). Dit zou mij alleen 60 euro per maand kosten en is heel veel poeder dat ik twijfel of ik dat erin krijg. Nu ben ik aan het rondkijken en zie ik joint comp van phytonics. Hier moet ik een stuk minder van voeren en is een stuk leuker geprijsd volgens mij. Zit ook oa boswellia en zwarte bes in.

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening. Artrose is nooit door een dierenarts vastgesteld maar met haar verleden en leeftijd zal dat er ongetwijfeld zitten. ze heeft het altijd goed gedaan zonder een supplement, dus het liefst wacht ik daar nog mee zolang het kan. Ze krijgt nu dus boswellia en hopelijk krijg ik de groenelipmossel er in en is het een kwestie van opbouwen. Of ik de zwarte bes blad erbij ga geven ben ik nog in twijfel over. Ik heb wel het idee dat ze het weer wat beter doet, maar of dit door haar behandeling is of de boswellia durf ik niet te zeggen. Voor nu tijdelijk vind ik het prima om deze combi te voeren. Als blijkt dat ze tegenwoordig ondersteuning nodig heeft, probeer ik liever de joint comp. Ik ben alleen zo bang dat dat op een gegeven moment ook niet meer voldoende is.

Wat zouden jullie doen?
Is de joint comp ook ontstekingsremmend?

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:52

Laura_ Ik meng de poedertjes door zemelen, m'n paard vind het heerlijk :')
Droog krijg ik het er ook niet in. (Hij krijgt Glucosamine+MSM, Curcuma+Zwarte Peper en Duivelsklauw)

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:59

Ondanks dr leeftijd zou ik dr toch op de foto laten zetten om zekerheid te hebben en zo weet je ook waar je precies voorzichtig mee moet zijn met je paard.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:35

Ik maak gwn slobber van Stanleys voer.

Geef dieetmix en dat wordt verbazend wekkend een mooie slobber boel.

Stanley krijgt

De pijnstiller mix van jente en de kruiden. Daarnaast nog wat glucosamine van pharmahorse (maar ga wat anders proberen, maar dat is ind ook vrij prijzig. Miss dat ik daarna naf flex ga proberen hoor ik ook goede ervaringen)

Het is duur ja.. maar als ik m’n paardje er mee kan helpen dan met alle liefde.

En soms is even zoeken waar paard beste op reageert

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:38

Rambogirl schreef:
Ondanks dr leeftijd zou ik dr toch op de foto laten zetten om zekerheid te hebben en zo weet je ook waar je precies voorzichtig mee moet zijn met je paard.


Ben inderdaad benieuwd of iedereen zijn paard op de foto heeft gezet?

Heb ik bij de mijne (nog) niet gedaan omdat hij eigenlijk niet kreupel is en ook zichzelf goed op de been houd (stel hij zou echt op de knieën gaan liggen vind ik het een ander verhaal)

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:57

Ik heb de mijne wel op de foto gezet, hij was duidelijk kreupel maar het was onduidelijk waar het precies vandaan kwam. Uitverdoven etc wilde ik niet aan beginnen, dus foto gemaakt en het was meteen duidelijk, in laten spuiten, supplementen toevoegen aan z’n dieet en hij liep weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:01

_Tarzan schreef:
Ik heb de mijne wel op de foto gezet, hij was duidelijk kreupel maar het was onduidelijk waar het precies vandaan kwam. Uitverdoven etc wilde ik niet aan beginnen, dus foto gemaakt en het was meteen duidelijk, in laten spuiten, supplementen toevoegen aan z’n dieet en hij liep weer :)

Hoe lang heeft het geduurd voordat jij er weer op mocht? Ik krijg verschillende dingen te horen haaha

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:25

Ehm ik geloof dat ik er na een week weer rustig mee mocht rijden en opbouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:30

_Tarzan schreef:
Ehm ik geloof dat ik er na een week weer rustig mee mocht rijden en opbouwen


Ohh dat is wel snel hahaha. Ik kreeg als advies van de da 6 weken aan de hand stappen en dan weer klinisch onderzoek. Maar kreeg ook te horen dat ik aan half jaar tot driekwart jaar er naast. Dus ik weet het even niet meer.

Mijne was overigens ook kreup, foto's en ingespoten + supplementen bij het dieet.

Die van mij voelt zich overigens wle al stukken beter. Als ik sneller ga lopen begint hij wat te draven. 2 weken geleden was dat echt niet zo.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:43

Oh Wow dat is wel erg veel verschil :')
Ik heb wel rustig aan gedaan en opgebouwd hoor, zoals ze ook aangaf en we doen meer staprondjes buiten dan wat anders dus hij heeft er niet al te veel last van op dit moment.

In september is hij ingespoten en hij loopt nog altijd (redelijk) goed *klopt af* dus hopen dat het zo blijft en hij nog even mee gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:04

_Tarzan schreef:
Oh Wow dat is wel erg veel verschil :')
Ik heb wel rustig aan gedaan en opgebouwd hoor, zoals ze ook aangaf en we doen meer staprondjes buiten dan wat anders dus hij heeft er niet al te veel last van op dit moment.

In september is hij ingespoten en hij loopt nog altijd (redelijk) goed *klopt af* dus hopen dat het zo blijft en hij nog even mee gaat :)


Dat is wel positief! Mijn doel is om wel uit eindelijk dressuur matig nog ver te kunnen komen. Een 6 jarige verdient beter als beetje op het land staan.

Ben wel al mega zenuwachtig voor de da. Heb al wel denk deze week advies binnen van Karin Leibbrandt en Hans. Omdat ie ook niet helemaal recht staat (waar de atrose wss dood komt) we zullen zien. Heb denk ik er wel de juiste mensen bij.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:29

Dat is mooi dat je de juiste mensen hebt.
Mijn paard is nog gecheckt door de osteopaat, maar ze had zelden zo’n correct en recht paard gezien, zat nergens vast en kon echt niks vinden, ideaal dus :D

Mijne staat ook meer ter decoratie buiten dan dat we rijden maargoed, ik kan zelf lichamelijk ook niet intensief rijden dus we passen goed bij elkaar Haha!

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:07

Laura_, Je geeft dus geen glucosamine ? Want daarmee zou ik beginnen en dan misschien gelijk of later pas ontstekingsremmers zoals zwarte bes, curcuma, duivelsklauw, boswellia etc etc erbij geven. En natuurlijk ook niet al die ontstekkingsremmers haha.
Boswellia bijvoorbeeld is meer gebruikelijk in engeland. Groenlipmossel en gember meer in Duitsland.
Ik zal even zoeken of ik nog dat artikel kan vinden over ontstekingsremmers ( bij mensen ), daar staan ze allemaal in.
Joint comp hielp voor mijn paard echt super goed. Je hoeft er maar heel weinig van te geven en het is daarom in verhouding best goedkoop. Maar ja als het niet werkt dan is het alsnog duur. Staat er geen aangebroken pot ergens te koop hier op Bokt of marktplaats. Dat is gemakkelijk om te proberen. Alhoewel je vaak wel een week of 6 of langer moet wachten voordat je verschil ziet.

Ik betwijfel soms of foto's wel zin hebben. Wel als je wilt laten inspuiten natuurlijk, maar verder ? Want een paard met een super klein beetje artrose kan mega kreupel zijn en een paard met veel artrose totaal rad.

Hoe snel je weer mag rijden na inspuiten ligt erg aan je dierenarts. De een is veel voorzichtiger als de ander met het advies.

Maris
Berichten: 15941
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:08

Voor Laura_

Maris schreef:
Maris schreef:
Ik blijf dit een heel fijn artikel vinden : https://www.bewegenzonderpijn.com/wonde ... kraakbeen/

Veel supplementen tegen artrose worden er in genoemd met effectiviteit score erbij ( voor mensen ). Vooral groenlipmossel, zwarte bes blad en boswellia doen het erg goed.


Pien ( een bokker hier in het topic ) was helemaal blij met synopet https://www.synopet.nl/groenlipmossel-p ... reloaded=1 Daarin zit ook groenlipmossel en boswellia dacht ik. Misschien kan je haar eens een pb sturen ?!

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:22

Dankjullie wel! Inderdaad geen glucosamine. Zou ik eens naar kunnen kijken! Ga ook dat artikel eens lezen.

Ik hou haar nu even tijdelijk op de boswellia en een kleine dosis groenelipmossel (daar halen ze volgens mij ook glucosamine uit). Kijken hoe ze het hier op doet tot ze weer rad is, dan ga ik dat afbouwen en kijken hoe dat gaat. Ik heb namelijk niet het idee dat ze kreupel is door artrose, maar doordat ze in haar bekken niet goed zit/blokkades.

Afhankelijk hoe dat gaat ga ik kijken naar een ondersteunend middel voor de langere tijd (dan wel alleen glucosamine, dan wel joint comp oid).

Foto's maken, ja ik begrijp de mensen die dat zeggen, maar ik heb haar gekocht zodat ze van haar oude dag kan genieten met wat buitenritjes. ze hoeft niet meer hard aan het werk. Dan kan ik foto's laten maken en dan weet ik dat het er zit (maar dat er iets op te vinden is kan ik nu ook wel raden) en waar het precies zit, maar dan kan ik uiteindelijk hetzelfde doen als waar ik haar voor heb/ wat ik nu doe, aangezien rust roest. Geef ik liever dat geld uit aan behandelingen, waar ik haar steeds van zie opknappen. Begrijp me niet verkeerd, ze krijgt alles wat ze nodig heeft, maar foto's vind ik in haar situatie echt mn geld weggooien

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28703
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:38

Drico schreef:
Wie weet er nog een merk wat een combinatie heeft van Glucosamine, MSM en Chondroïtine?

Ik heb tot nu toe gevonden:
- Paardendrogist Equiflexion
- Equine America (nadeel bij dit merk dat er suikers in zitten)
- HorseFlex Joint Power

Wil graag uitgebreid kunnen vergelijken alleen ik kom tot nu toe niet verder dan deze drie

Grand Meadows, de HA en HA Synergy. Die laatste heeft m'n oude merrie jaren gehad en daar deed ze het goed op.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:29

Laura_ schreef:
Dankjullie wel! Inderdaad geen glucosamine. Zou ik eens naar kunnen kijken! Ga ook dat artikel eens lezen.

Ik hou haar nu even tijdelijk op de boswellia en een kleine dosis groenelipmossel (daar halen ze volgens mij ook glucosamine uit). Kijken hoe ze het hier op doet tot ze weer rad is, dan ga ik dat afbouwen en kijken hoe dat gaat. Ik heb namelijk niet het idee dat ze kreupel is door artrose, maar doordat ze in haar bekken niet goed zit/blokkades.

Afhankelijk hoe dat gaat ga ik kijken naar een ondersteunend middel voor de langere tijd (dan wel alleen glucosamine, dan wel joint comp oid).

Foto's maken, ja ik begrijp de mensen die dat zeggen, maar ik heb haar gekocht zodat ze van haar oude dag kan genieten met wat buitenritjes. ze hoeft niet meer hard aan het werk. Dan kan ik foto's laten maken en dan weet ik dat het er zit (maar dat er iets op te vinden is kan ik nu ook wel raden) en waar het precies zit, maar dan kan ik uiteindelijk hetzelfde doen als waar ik haar voor heb/ wat ik nu doe, aangezien rust roest. Geef ik liever dat geld uit aan behandelingen, waar ik haar steeds van zie opknappen. Begrijp me niet verkeerd, ze krijgt alles wat ze nodig heeft, maar foto's vind ik in haar situatie echt mn geld weggooien


Zit met dezelfde situatie al is mijn paard al vanaf 2001 bij mij. En ik snap je beredenatie van fotos maar helaas is het wel zo dat een dierenarts niet zo maar behandelt met inspuiting of mesotherapie (voor de rug dan) als ze geen beeldvorming hebben gedaan (dus fotos en/of echos). Zeker als de dierenarts het paard in questi niet kent. De mijne komt al jaren bij dezelfde kliniek, ja dan gaan ze van zn benen echt niet elke keer fotos maken. Maar nu is sinds kort zn rug er ook bij gekomen dus daar willen ze dan wel eerst onderzoek naar doen.

Laura_
Berichten: 5392
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:32

Als ze ingespoten moet worden snap ik dat er foto's gemaakt moeten worden en dan zal dat ook zeker gebeuren, maar dat is nu nog niet aan de orde, gelukkig.

Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:47

Die van mij vorige week ingespoten.
liep weer kreupel dus dacht zal de artrose wel zijn, bleek ze kreupel aan haar goede been.
Dus dan maar weer foto,s laten maken, dacht zullen nu beide voorbenen artrose in zitten maar gelukkig niet. been met de artrose nog een foto van gemaakt en vergelekn met 2 jaar terug was de artrose daarin niet erger geworden.
Dus ijzer met zooltje in combinatie met equiflexion van de paardendrogist werkt wel :D
En bewegen natuurlijk.

Toen toch maar beide benen in laten spuiten nu 3 weken rustig aan doen en dan hopen dat we weer lekker kunnen rijden

Winny59
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:42


plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:08

waarom is het zo duur allemaal... ongv 80 euro per maand...

en los kopen is ook niet goedkoper

WannabeAnky
Berichten: 386
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:22

plutolover schreef:
waarom is het zo duur allemaal... ongv 80 euro per maand...

en los kopen is ook niet goedkoper


Ik heb naf super Flex. Met 800g doe je voor een paard zo'n 60 dagen mee en kost net iets minder dan 60 euro.