Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Gimli_ schreef:En zo blijkt maar weer SB, dat jij een van de weinige degelijke smeden bent die er in dit landje rondkarren!
Dat wou ik zeggen, viel me al eerder op hoe verdacht openminded SB is![]()
hestejente schreef:Foto's heb ik geplaatst omdat dat zeg maar het idee is achter dit topic: voor- en nafotos plaatsen.
SpikyBlue schreef:Singasong, lekker uitgegroeid die ring zeg! Mooi. Ik vind altijd dat jouw pony van die korte kleine hoefjes heeft, ze lijken heel steil maar als je er dan onder kijkt valt het weer mee hoe hoog de verzenen zijn. Wat is er met de straal gebeurd?
SpikyBlue schreef:Ik zag de röntgenfoto's op het NB topic, kon er niet echt duidelijk een sincker op ontdekken maar misschien zie ik het niet helemaal goed.. Heb ook een paardje op stal staan met van die korte kleine poezelige hoefjes, als ze zo horen te zijn dan is het toch goed? Wat de straal betreft bedoel ik dat het net lijkt of eraan 'gezaagd' is bij de punt, misschien zat dat los en is het eraf gesneden?
Dat flapperend lopen hebben veel ex-HB'ers. Kan minder worden hoor, als het zaakje goed uitgegroeid is.
singasong schreef:SpikyBlue schreef:Ik zag de röntgenfoto's op het NB topic, kon er niet echt duidelijk een sincker op ontdekken maar misschien zie ik het niet helemaal goed.. Heb ook een paardje op stal staan met van die korte kleine poezelige hoefjes, als ze zo horen te zijn dan is het toch goed? Wat de straal betreft bedoel ik dat het net lijkt of eraan 'gezaagd' is bij de punt, misschien zat dat los en is het eraf gesneden?
Dat flapperend lopen hebben veel ex-HB'ers. Kan minder worden hoor, als het zaakje goed uitgegroeid is.
![]()
Dat 'gezaagde' is mijn werk (moet nodig eens andere mesjes aanschaffen)
![]()
![]()
Er is overigens geen bekapper/smid meer aan Niek's voeten geweest in die 8 mnd. tijd. Heb zijn voeten zelf gedaan
Uitgegroeid? Maar de stand van het hoefbeen blijft toch zo?
Kun jij me trouwens vertellen wat dat vreemde 'bocheltje' is bij de teen aan zijn linkervoet. Het lijkt een soort vergroeiing van de witte lijn?
singasong schreef:Ik heb overigens nooit 'bekapt'. Ik vijl alleen maar de wand, haal wat van de steunsels weg en van de straal als dat nodig is. De onderkant doet Niek zelf op de bestrating hier thuis en als we gaan wandelen op de weg.
hestejente schreef:Arabesk, ik heb nog steeds stille hoop dat je ooit antwoord zult geven op mijn vraag.
Jodi93 schreef:Ik heb momenteel een fjord staan met zachte hoeven heb al info opgezocht alleen vond alles wat onduidelijk de 1 schrijft dit de ander zegt dat
Hebben jullie ervaring met zachte hoeven en wat doen jullie eraan?
Safiera schreef:@ hestejente: THX voor je uitleg. Volg 'm weerZou ik ook aan de stralen moeten (laten) snijden met rotstraal? Zit veel gezonds bij mijn poown, maar ook vieze stukjes...
Kan me niet echt herinneren dat de RS echt weg is geweest ooit