Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Frances: ik dacht zelf ook aan spierbevangenheid bij Pauli maar volgens de " geleerden" sluit het één het ander niet uit. Een spierbevangen paard kan hoefbevangen worden, en omgekeerd. Het heeft allemaal ook met de afvalstoffen te maken en het stofwisselings systeem.
Stilstand is achteruitgang hé.. ik denk wel dat je de conclusie 'spierbevangen' wel efkes moet laten afhangen van bloedonderzoek - ik las dat je al van plan was dat te laten doen. Ben benieuwd of daar wat uitkomt.Citaat:....haar achterhand spieren een stuk minder aan het worden zijn
Citaat:Vanmiddag komt bij mij de VA om te enten
romeorowan schreef:Randie: volgens mij kan prednisolon (corticosteroide) hoefbevangenheid in de hand werken.
romeorowan schreef:Ik heb net bloed gegeven bij de bloedbank en zat me daar ineens af te vragen hoe dat nu precies zit met het afnemen van diverse liters bloed bij hoefbevangen paarden. Ik heb ooit ergens gelezen dat het heel snel en goed resultaat laat zien. Toch hebben we het in dit topic daar nooit over.
Wie weet hier meer van?
Jannepauli schreef:Stilstand is achteruitgang hé.. ik denk wel dat je de conclusie 'spierbevangen' wel efkes moet laten afhangen van bloedonderzoek - ik las dat je al van plan was dat te laten doen. Ben benieuwd of daar wat uitkomt.Citaat:....haar achterhand spieren een stuk minder aan het worden zijn
Trouwens, ik meen me te herinneren dat jij nog r.-foto's wilde laten maken - ga je dat nog doen?
Met Pauli lijkt het iets beter te gaan - voor alle anderen: sterkte maar weer!
romeorowan schreef:Ja maar als het hoefbeen grondparallel ligt/staat, dan staat de voorkant van het hoefbeen toch nooit in een hoek van 45 graden. Het hoefbeen is (op de foto's van Indiana in ieder geval) puntiger.
romeorowan schreef:Randie: volgens mij kan prednisolon (corticosteroide) hoefbevangenheid in de hand werken. Wat we hier bijna altijd zeggen: laat de moed niet zakken.
Er zijn in dit topic meerdere hoefbevangen paarden die helemaal zijn opgeknapt.
Wat het in jouw geval waarschijnlijk wel extra gecompliceerd maakt is de hoefkanker. In hoeverre zijn de hoeven weer helemaal genezen? Als de straalkanker verleden tijd is, dan is de kans groot dat je paard hier goed door heen komt.
Wat krijgt hij nu aan pijnstilling?
Ik heb net bloed gegeven bij de bloedbank en zat me daar ineens af te vragen hoe dat nu precies zit met het afnemen van diverse liters bloed bij hoefbevangen paarden. Ik heb ooit ergens gelezen dat het heel snel en goed resultaat laat zien. Toch hebben we het in dit topic daar nooit over.
Wie weet hier meer van?