Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
denise04 schreef:Zou ik jullie meningen/adviezen mogen vragen?
M'n pony gaat eindelijk beter, na ca. 3 weken pijnstillers en beperkt buiten op de paddock (8-16u) met hooi en verder op stal. Nu willen wij straks uiteraard de weidegang weer op gaan bouwen maar vind het eigenlijk erg lastig bepalen wat beter is. Wij kunnen op onze stal kiezen tussen weidegang van 8-16u (in de winter van 8-14u) met alleen gras en verder op stal onbeperkt hooi. De andere optie is 24/7 buiten in een grote kudde, echter is dit onbeperkt op gras mét onbeperkt kuil. In deze kudde wordt geen hooi gegeven, uitsluitend onbeperkt gras en kuil. In deze kudde stond m'n pony toen HB werd geconstateerd. Nu zegt m'n gevoel dat ze misschien beter af is met beperkt weidegang en 's-nachts op stal in plaats van 24/7 buiten maar ik zou heel graag jlie meningen weten.
Ik heb evt. de optie om haar op de wachtlijst te zetten voor de zomer 24-Uurs weide, dit wil zeggen dat ze in de zomer 24/7 buiten kunnen staan (zonder bijvoeren) maar ook gewoon 's-nachts op stal kunnen en in de winter tot ongeveer 22:00u buiten. Hier is momenteel echter geen plaats dus zou ik tot die tijd met beperkte weidegang moeten doen.
janouk schreef:Herkenbaar. Als image haar hoef vol klei zit, loopt ze gevoelig. De druk op de zool is te hoog.Ze heeft dunne zool en gekanteld hoefbeen.
_suus19_ schreef:janouk schreef:Herkenbaar. Als image haar hoef vol klei zit, loopt ze gevoelig. De druk op de zool is te hoog.Ze heeft dunne zool en gekanteld hoefbeen.
Hier ook dunne zolen en een licht gekanteld hoefbeen. Hoe is jouw paard verder? HB verder wel over?
Ben jij al wel op gaan bouwen met beweging enz of wacht je tot de gevoeligheid helemaal weg is, ook wanneer er klei in zit?
denise04 schreef:Janouk, heel even als reactie en wellicht ter verduidelijking; door een beknelde zenuw in mijn elleboog heb ik van december t/m half juli niet kunnen paardrijden, waardoor Dante eigenlijk 7 maanden nagenoeg niet gereden is (hooguit 2x per week). Ik heb ook nog steeds het idee dat dit grotendeels de oorzaak is geweest in combinatie met het 24/7 "vreten"....
Het plan van aanpak is dat Dante straks 6 dagen in de week aan het werk moet, sowieso om haar gewicht onder controle te houden. En in combinatie daarmee ben ik op zoek naar welke optie het best is. Verhuizen is (zeker op dit moment) geen optie.