Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:55

IVAANAA__ schreef:
hier nog nieuws? vanmiddag moet ik voor controle. fysio sandra vetter is erook bij en de hals en schouder worden ook gelijk gescand. ben heel benieuwd wat eruit komt..

Succes, bij de Raaphorst?

Iccc

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:21

jaa idd bij raaphorst esther.
helaas niet heel opbeurend nieuws. de pees wasnog steeds gescheurd naast het litteken weefsel. kans vbestaat dat dit een zwakke plek is geworden en elke keer zal beschadigen als ik haar meer oppak. ze is geshockt en moet over 5 weken beter zijn. mocht dit niet zo zijn dan gooi ik haar lekker op het land en kijk ik na de zomer Hoe het gaat. dus even afwachten. jullie nog tips om liktekkenweefsel beter te krijgen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:23

Wat ee tegenvaller zeg :( de schouder en de nek waren goed?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:59

nek is ook gescand maar iets atrose maar niet.om over na huis te schrijven. dat mag op deze leeftijd. dus nu echt concentreren op der been. ga weer msm bijvoeren en glucosamine.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:47

das balen ..hoop dat volgende keer beter is....sterkte!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:30

Balen hoor, hier voer ik ook nog altijd msm/gluco bij :j

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:06

Na al de nare en verdrietige berichten Y;( even een positief , een misschien iets opbeurend verhaal.

Hier na 5 maanden super positief nieuws. Ik mag met mijn ijslander gaan draven , en over 3 weken mag ik er ook alweer op.
De bovenste pees die helemaal stuk was is heel mooi genezen : het lidtekenweefsel zag er heel mooi en rustig uit, en de lange (oppervlakkige) buigpees waar wel 10 cm haarscheuren in zaten zag er ook super uit.
Maar het mooist van al was dat hij 4 maanden alleen maar heel voorzichtig gestapt heeft, eerst op paddock en daarna in de wei, en dat hij de laatste 2 weken heel lijp doet in de wei: galoppeerd, draaft en steigert. Het doet hem overduidelijk allemaal geen pijn meer *\o/*

Ik ben zo blij!! 5 manden geleden was de blessure zo ernstig dat de dierenarts geen enkele garantie wilde geven of het ooit goed zou komen ,zelfs niet of hij weer "blij" in de wei zou kunnen staan, en nu mag ik er weer op!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:09

luckyboy5 schreef:
Na al de nare en verdrietige berichten Y;( even een positief , een misschien iets opbeurend verhaal.

Hier na 5 maanden super positief nieuws. Ik mag met mijn ijslander gaan draven , en over 3 weken mag ik er ook alweer op.
De bovenste pees die helemaal stuk was is heel mooi genezen : het lidtekenweefsel zag er heel mooi en rustig uit, en de lange (oppervlakkige) buigpees waar wel 10 cm haarscheuren in zaten zag er ook super uit.
Maar het mooist van al was dat hij 4 maanden alleen maar heel voorzichtig gestapt heeft, eerst op paddock en daarna in de wei, en dat hij de laatste 2 weken heel lijp doet in de wei: galoppeerd, draaft en steigert. Het doet hem overduidelijk allemaal geen pijn meer *\o/*

Ik ben zo blij!! 5 manden geleden was de blessure zo ernstig dat de dierenarts geen enkele garantie wilde geven of het ooit goed zou komen ,zelfs niet of hij weer "blij" in de wei zou kunnen staan, en nu mag ik er weer op!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Super zeg!!!!!!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:58

Goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:32

*\o/* Wat een fijn nieuws zeg *\o/* Gefeliciteerd!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:22

Goed nieuw luckyboy :D

Ik heb net voor het eerste weer gedraaft, nja gedraaft....
Drie passen rustig en daarna al bokkende alle kanten op springend en rennend naar de andere kant van de bak. Daarna weer een beetje rustig nog twee keer geprobeerd weg te springen maar bleef beperkt omdat ik hem voor was. Hij liep wel goed.

Staat op film, ik heb me rot gelachen wat een clown is het toch ook

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:06

Dat vind ik zo eng Linsey , ik ben dan zo bang dat ze het daarmee weer "stuk" maken !
Mijne begon ook gek te doen in de wei, een heel goed teken natuurlijk ,maar oeee wat eng! :oo

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:34

Ik vond het eerst ook eng, maar toen hij vorige x zijn peesblessure had heeft hij nog gekker gedaan, hier heeft hij niks aan over gehouden. Ik merk dat ik nu minder last heb van de peesblessure "tussen mijn oren".
Ik vind het wel eng als ze in de wei/paddock gaan rennen, nu heb ik nog redelijke "controle" en kan ik zorgen dat hij rechtuit blijft gaan, niet kort draait en niet ineens stopt, maar zodra hij losstaat kan ik niks en voel ik me erg machteloos.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:20

Mijn blije nieuws was van korte duur. Ze zijn bij ons aan de omheining bezig en waarschijnlijk heeft hij lopen rennen in de wei. Resultaat : voor én achter mank lopen... |(

En ik was zo blij..... Weet nu echt niet meer of het ooit nog wat gaat worden. In de wei kun je er inderdaad niks "aan doen" om te zorgen dat hij rustig blijft. Toen het zeer deed bleef hij wel rustig , maar nu dus schijnbaar niet meer, en dan gaat het vanzelf weer zeer doen...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:32

luckyboy5 schreef:
Mijn blije nieuws was van korte duur. Ze zijn bij ons aan de omheining bezig en waarschijnlijk heeft hij lopen rennen in de wei. Resultaat : voor én achter mank lopen... |(

En ik was zo blij..... Weet nu echt niet meer of het ooit nog wat gaat worden. In de wei kun je er inderdaad niks "aan doen" om te zorgen dat hij rustig blijft. Toen het zeer deed bleef hij wel rustig , maar nu dus schijnbaar niet meer, en dan gaat het vanzelf weer zeer doen...

jeee wat balen zeg!!!! |(

misschien verstuikt?? blijft altijd moeilijk een blessure paard in het gareel houden....

bij mij komt de DA morgen weer kijken, hij heeft vandaag laatste pijnstiller gehad [ 14 dgn] en in de berm loopt hij super mooi ruim stapt een ruime hoef over ook in draf zuiver, maar zodra je de weg op gaat verkort hij....hij stapt dan nog net een halve hoef in de voorafdruk
of dit nu komt door de artrose????

en verder is hij lekker druk in de paddock speelt weer met de bal, zijn pees houd het super maar hou toch ook mijn hart vast als ze de wei opgaan.....

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:57

Oh luckyboy das niet leuk! Sterkte ..hoop dat ie snel weer goed loopt.
Mirgino succes morgen!
Ik ben nu zes weken na laatste scan, maar maak nog geen nieuwe afspraak, we hebben totaal niet met hem aan de slag gekund door het weer en zijn ...ahum...onstuimige acties.
Ik moest zes weken draf opbouwen en dan weer scannen, maar met het frisse weer en zijn opgekropte energie heb ik niet veel zin in ongelukken op harde ondergrond, dus laat ik m nu elke dag een uurtje anderhalf op de hele paddock als ik er ben zodat ik m in de gaten kan houden...meeste keren is ie rustig aan het rondkijkken...ff lekker rollen...en meuten overal, enkele keer moet ie ff uit zijn plaat en dan hou ik mn hart vast....als ie gek gedaan heeft doe ik groene leem op zn been, of dat het is of dat het zonder ook goed zou gaan weet ik niet, maar zijn been is...klopt af...koel en dun.
Iemand ervaring met het "laten staan"dus niet opbouwend aan de slag gaan, wat dan het uiteindelijke resultaat is?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:22

Ik denk dat ik dat gedaan heb. Mijn paard heeft 11 maanden stil gestaan op het land. De laatste scan gaf aan dat de checkligament 98% genezen was. Ik mocht van de DA weer 3x in de week een half uur gaan rijden met wat stukken draf. Ondertussen zijn we al weer 4 maanden verder en we doen alles weer. Naar de pezen kijk allan niet meer. Msm voer ik nog steeds bij. Zondag gaat hij naar de beleerder om voor de kar te lopen. Dressuur doe ik 2 a 3x in de week max. 30 minuten. Buitenritten gaan al richting de 1 1.2 uur. We wandelen op de niet rij dagen ruim een uur.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:37

Hoi Yarrah, das goed om te horen, mijne staat dan wel niet op de wei maar op een stukje in de paddock, dus wel bij de rest maar met een hek ertussen zodat ie niet gek kan gaan doen, heeft een stuk van zes bij drie ongeveer. Dagelijks laat ik hem even los op de grote paddock, zijn ene speelse vriend zet ik dan even apart want die twee samen is gekkenhuis,,,rennen bokken steigeren..doodeng dus met een herstellende pees ;-) hij gaat dan los met m'n shet en fjord, die zijn allebei lekker rustig maar kan ie evengoed n beetje gezellig mee doen, aan de hand wandelend is het een bommetje, onder het zadel ook, ineens omkeren en wegrennen met een bok en dan twee meter verder weer terug...daar ga ik mijn nek niet aan wagen dus. Denk dat ik het dus maar even zo aanpakken blijf en hem dan in mei ofzo weer laat scannen om te zien hoever het is.

Lady_Luck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:29

Wat rot luckyboy. :( Succes Purkii, hopelijk werkt deze aanpak en krijg je een mooie scan te zien in mei!

Hier gaat het aardig, we longeren veel. Om de keer ga ik er na het longeren op, stap ik nog een minuut of 20 onder het zadel en pak ik een paar rondjes draf mee. We mogen nog niet opstappen en wegrijden van de DA, eerst soepel longeren en dan kijken hoe ze onder het zadel aan voelt. De draf voelt nog wat onstabiel aan en ze loopt vooral erg stijf, maar naarmate je haar er toch even doorheen laat lopen voel je na een rondje al verbetering.

Gisteren weer een beetje langer gedraafd (+- 4 minuutjes), toen voelde haar pees wat dikker en warm, maar toen ik de andere 3 benen ging voelen, voelden deze het zelfde aan.. Allemaal maar even gekoeld. Ben wel weer toe aan een scan, om te kijken of wat we doen nu wel echt allemaal kan en of het écht beter blijft gaan. Blijft zo spannend..

Dikke knuffel voor alle pechpaardjes! :(:)

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:40

@ Purkii: de mijne staat ook gewoon stil (ook blessure aan checkligament), met stil bedoel ik overdag (als het weer het toelaat) buiten en 's nachts zowiezo binnen. In december was er op de echo al verbetering te zien. Zijn been is nog niet helemaal terug dun geworden, dus echt vertrouwen die ik het niet. zou dat kunnen dat zijn pees aan het genezen is, maar dat zijn been toch een beetje dik blijft? normaal tegen eind maart een nieuwe echo.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:21

@nvanriet, mijne vanaf juli op klein paddockje en aan het begin veel gestapt op het harde, daarna ook onder het zadel gestapt en het draven op gaan bouwen, maar doordat het weer frisser werd en zijn hele kudde (wel 3 ;-) ) naast hem op de grote paddock kwam, toen is zijn frustratie en energie gestegen.
Ik denk dat het ook komt doordat hij normaal de baas is als het erop aan komt, nu staat ie dus toe te kijken hoe de rest samen de boel klaart en kan ie niet mee doen :-( , vlak voor zijn laatste echo in januari, zag je constant verbetering, moest meer gaan opbouwen, maar doordat ie zo hoog in zn energie stak is ie tijdens het wandelen aan de hand los gebroken toen er een paar in een andere paddock gek gingen doen, hij is er toen in rengalop vantussen gegaan (wist niet dat ie zoooo hard kon :-p )maar goed toen twee drie dagne later de echo en die wees uit dat er toch weer een beschadiging was ontstaan dor zijn renpartij.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:01

Balen Luckyboy! Hoop dat hij snel weer opknapt!

Wat zij de DA vandaag Mirgino?

Star doet het goed, draaf nu 3 dagen (paar lange zijdes en nu rustig opbouwen naar 5 minuten). Been is nog geen enkele keer dikker of warmer geweest gelukkig. Hij loopt heerlijk los door zijn lijf, iets wat ik niet verwacht had na 20 weken boxrust en enkel stappen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:36

DA zou komen rond 12 u maar belde dat hij een spoed geval had en wilde later vanmiddag komen, helaas moest ik weg
nu komt hij morgen, kan morgen in de ochtend bellen voor de tijd.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:32

Purkii:mijn pony heeft 4 maanden stilgestaan,dat wil zeggen 2 maanden in een paddock en nu 2 maanden in de wei en vorige week bij de scan wat duidelijk te zien dat het erg goed genezen is. Ik mocht veel stappen met hem maar heb dit heel weinig gedaan omdat hij zoveel in de wei liep. Jammer dat ze nu net met machines ed in de wei zijn geweest want hierdoor is het waarschijnlijk toch weer verstuikt...

mvanriet; volgens de da blijft de pees van mijn pony altijd in banaan vorm :D ,dus aan de achterkant wat dikker, ondanks dat het goed genezen is.het zou volgens hem geen probleem zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:06

DA is vanmorgen geweest en op harde nog steeds kreupel..........
in de berm met draven gewoon goed
het zit volgend mijn DA in de ondervoet en hij heeft het over Chronisch kreupel en om hem op de Butagram te laten

[hij heeft best smalle voeten ,maar dat heeft hij al zijn hele leven....sinds 2009 staat hij op ijzers daarvoor nooit voorijzers gehad en nooit op de weg gelopen.]

3 dgn 2x 2 zakjes en vanaf maandag 2x 1 zakje en dit tot de wei open gaat
hij komt volgende week weer kijken hoe het gaat,maar ik weet het niet...het klopt gewoon niet...
hij ging super en van 1 op andere dag kreupel en nu nog steeds vooral op het harde

en om hem nu maanden op de pijnstiller te zetten en ik er wel wat mee moet gaan doen druist tegen mijn gevoel in.

ik wil hem toch nog een keer op de foto hebben,dan weet je wat er in de voet loos is.

he bah zit hier niet op te wachten :n