Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:heb de filmpjes even opgezocht...hij loopt inderdaad niet slecht,wat kort maar dat is normaal als je net lang hebt stilgestaan en beslagen bent.
Zijn hoefstand lijkt op die van een hackneymaar als hij het er goed op doet,dan is het toch goed?
Isapaardje schreef:Alleen voeding is een wat ondergeschoven kindje. Shetlanders hebben tenslotte niets nodig, is het bekende liedje. Vitaminekorrels blieft madame niet, dus dat is nooit een optie geweest. Af en toe gaf ik haar wel eens een kuurtje opkikker van de paardendrogist, maar dat was het dan wel.
Maar vandaar dat ik nu eens beter naar de voeding wil gaan kijken; mede ook omdat ik al vaker het idee heb gehad dat ze opknapt als ze wat langduriger mag grazen van mij.
trollenranch schreef:Isapaardje; Ik schrok van je ponytje, maar er ging mij ook een lichtje branden. Heb je haar bloed laten testen op Vit.E en Seleniumtekort? Mijn vriendin haar paardje liep precies hetzelfde (al een half jaar), na weer een periode van hb. Flinke opstartproblemen, verkrampt lopen. Maar de hb was dus overgegaan in verkrampte spieren. Ze trekken hard de spieren aan de achterkant aan voor een lange tijd, om de pijnlijke voorkant te ontlasten. Die spierverzuring gaat niet zomaar weer over. Dit paardje kreeg alleen nog oud hooi en vitaminekorrels. Ze bleek een tekort aan Vit.E en Selenium te hebben. Na het toedienen van dit suppl. ging ze wonderbaarlijk vooruit. Dat is nu 3 maanden geleden en ze galoppert pijnloos in het rond.
Ik ben geen veearts, ook geen allesweter. Maar je hoopt op een bruikbaar advies en misschien heb je hier iets aan. Sterkte met je beestje!
EstherHegt schreef:Onze paarden zijn net als een grasplant, ze kunnen niet verder trekken en zijn afhankelijk van de plek waar ze staan. Hoefbevangen paarden hebben het nog lastiger, vaak krijgen ze geen vers gras omdat juist dat verse gras de problemen verergert.