Verder uiteraard uitleg over hoe de paardenvoet werkt en waarom een paard zijn stralen en zolen nodig heeft om op te lopen , hoe een paard zijn voeten neer moet zetten . Het herkennen van afwijkende standen , verkeerd lichaamsgebruik etc etc .
We zetten ook lijnen op de onderkant van de voeten om zo te zien en bepalen of het allemaal klopt het less/more verhaal !!!
Het is in elk geval niet zomaar een snelle cursus maar een gedegen opleiding .
Wat ik daarstraks bedoelde met dat de stralen van je paardje nu weggesneden zijn is inprincipe niet de bedoeling ook niet volgens NBHC , maar je zal ergens moeten beginnen om zijn straalweefsel weer gezond te krijgen ... Ook de NBHC is er niet voor om zomaar straal weg te snijden hoor ....
Het is mijn mening dat ziek weefsel eraf moet, zeker als paard er last van heeft. Bekapper heeft uiteraard niet gezien hoe het er 2 weken geleden uitzag maar als er weer wat is wat dringend is moet ik 'm bellen. Fijn dat dat zo kan, ook al woont hij een flink eind weg. Smid woont ik gok 20 meter bij paard vandaan vandaar mijn beslissing eerder deze maand.