cow_girl schreef:Drainage is waarschijnlijk ook niet echt te betalen, ik wil er gewoon een soort... zand op storten, al kan ze daardoor maar naar buiten. Nu kunnen we niks.
Hier in de buurt zit een bedrijf dat oa zand verkoopt, speciaal voor paardenbakken. Het is niet veel duurder dan ophoog zand. Om ca. 100 m2 met 10 cm op te vullen, heb je een vrachtbak vol (ca. 11 kub) nodig en dat kostte vorig jaar 175 euro inclusief bezorgen en BTW.
Maar omdat jij nu soppige kleigrond hebt, is het denk ik geen optie er gewoon zand overheen te storten. Zeker niet een laagje van 10 cm. Dat zit zo onder de klei geploegd en heb je alleen maar meer blub.
Kennis van me die ook zijn paarden op kleigrond heeft, heeft de uitloop voorzien van stukken kunstgras. Schijnt heel goed te gaan, maar is wel een dure oplossing.
Ander hier in de buurt heeft (maar dat was weer op soppige zandbodem), stukken van autobekledingmateriaal in de bak gegooid. Ik meen dat je dat bij autosloperijen kunt halen, of het is echt te koop als vulling voor een paardenbak. Er maken veel paardenbezitters gebruik van hier uit de buurt omdat het een ideale bodem is (gemengd met zand) om op te rijden.
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 12-11-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt