Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:58

Raamzicht schreef:
Oh top!! En ga je dan nog weer een nieuwe echo doen? En dan na 2 maanden of tussendoor nog eens?

Ik denk dat ik na twee maanden voor de zekerheid het been nog eens op de echo laat zetten. Ik vind met dit soort dingen dat je niet zeker genoeg kan zijn. Aankomende woensdag beginnen we weer met de laser therapie. :)

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:18

Ik ben een van de gelukkige waarbij het paard helemaal genezen is.

Ik hoor nog steeds goede en minder goede verhalen. Sterkte voor iedereen!

Ik ging iedere 8 weken met mijn paard naar de kliniek om te scannen. Ik mocht na 4 maanden weer gaan opbouwen en ben toen ik 8 weken aan het draven was(waarvan 2 weken ook een klein galopje erbij) nog een keer gaan scannen. Toen had hij een klein irritatieplekje dus na nog een keer 6 weken nogmaals laten scannen. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik die 6 weken 5 dagen in de week een kwartiertje zou blijven draven. Toen werd hij achter kreupel en heb ik hem helemaal stil gezet. Na die 6 weken was zijn pees weer helemaal goed. Een eindeloze discussie gehad met de dierenarts, die hem namelijk goed vond en ik niet, heb ik nog anderhalve maand gestapt. Voordat ik "mijn zin" kreeg en hij binnenste buiten gekeerd is. Maar hij is na die laatste keer waarop zijn pees helemaal goed was, niet meer gescand. En die scan is afgelopen Juli geweest.

Mijn paard moet altijd een beetje speciaal zijn. Fijn dier is het toch <3

Lady_Luck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:20

Sterkte voor iedereen die nog steeds aan het tobben is! :(:)
Gefeliciteerd met je genezen paard liedjuh2! En succes met de lasertherapie Nathalie02! +:)+

Hier de DA laatst nog op bezoek gehad vanwege een achterbeen wat opeens bijna een olifantenpoot leek.. Was (gelukkig) niets zeggend vocht en ze de DA vond dat ze weer al beter liep en draafde dan eerst. Verkoelende klei mee gekregen wat er voor de beweging op moet en helpt het been goed te doorbloeden, werkt bij haar wel fijn moet ik zeggen. Benen blijven goed slank. Peesje was van de week opeens weer wat warmer maar ze had er prima op gelopen en daarna heb ik goed gekoeld, volgende dag voelde ik geen verschil meer na het longeren. We mogen er nu ook op klimmen als we een kwartiertje goed gelongeerd hebben, dit gaan we heel rustig opbouwen :)

Heb nog wel veel schrik bij elk warmte/dikte-verschilletje wat ik detecteer, misschien ben ik overbezorgd door iedere dag alle benen minstens 4 keer helemaal te voelen om te checken of er iets verandert, maar ik ben gewoon nog steeds bang dat ik iets over het hoofd ga zien of mijn paard niet goed lees.. Hebben jullie daar ook last van (gehad) als jullie paarden aan het herstellen zijn/waren? Vind het moeilijk om nuchter te blijven als het over die van mij gaat merk ik..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:14

Nathalie02 schreef:
Raamzicht schreef:
Oh top!! En ga je dan nog weer een nieuwe echo doen? En dan na 2 maanden of tussendoor nog eens?

Ik denk dat ik na twee maanden voor de zekerheid het been nog eens op de echo laat zetten. Ik vind met dit soort dingen dat je niet zeker genoeg kan zijn. Aankomende woensdag beginnen we weer met de laser therapie. :)

Dat zou ik ook doen. Vergis je niet in deze verraderlijke blessure. Ik ben er 2 jaar mee zoet geweest ;(

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:27

In juni moet ik een Spatfoto laten maken. misschien dat ik dan ook een (laatste) scan ga maken.
Maar op het gebied van de pees ben ik wel er uit. Er is totaal geen reactie hij is super fit. En mijn gevoel geeft aan dat het wel goed zit. Gisteren een rit buiten gemaakt van 1.5 uur geen reactie o.i.d. Het gaat gewoon goed.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:34

Hier gaat het ook nog steeds goed nadat we in juni vorig jaar officieel genezen zijn verklaard. Doe er in principe alles weer mee. Niveau en intensiteit van rijden weer als vanouds. Wel dik 16 maanden geduurd tot we officieel genezen waren. Heb ook alles super rustig aan gedaan ongeveer 2x zo langzaam aan als we mochten. Inmiddels is de peesblessure "tussen mn oren ook bijna genezen" :D
Ik heb goede ervaringen met shockwave.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:23

hier ook even een up-date

heb er net 2 weken naast gelopen vanwege ineens flink kreupel
uit bloed is niks raars gekomen wel iets verhoogde spier enzymen
de pees was goed
vandaag weer voor het eerst erop 25min waarvan 3 min draven en hij loopt goed
maar hij staat nog wel op novocam voor 300kg

geen idee wat het geweest is, hij was op alle benen onzuiver maar zijn peesbeen het ergste
DA houd het op een terugval daarom weer rustig gaan stappen aan de hand en nu na 2 weken weer op gaan bouwen.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:15

Das balen mirgino, hopen dat het nu goed blijft gaan.

Ik kon met mn opgekropte monster niet eens fatsoenlijk een rondje meer wandelen, heb er voor gekozen om hem elke dag, als ik aan het mesten ben, hem even van zijn kleine stukje te laten, af en toe speelt ie dan even met zn maatjes dat deed hem in zn koppie heel erg goed.Kon daardoor ook weer redelijk normaal aan de hand rondlopen, waren net weer plannen aan het maken om er weer op te gaan omdat het draven opgebouwd moet worden en dat schiet niet op zo, hij doet idioot, daar wil je niet van af kletteren op het harde.
Zijn been bleef telkens mooi dun en koel dus ik blij...tot gisteravond...niet eens heel gek gedaan in zn vrije uurtje maar blijkbaar toch iets gedaan wat niet lekker ging, been voelt wat warm en is ook iets dikker, vandaag maar weer niet losgelaten...zijn sinds juli bezig....zoals het er nu uitziet nog wel een tijdje denk ik. :-(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:29

-O- nou DA is weer geweest
hij is belasting kreupel,vooral op de cirkel op het harde in de rijbak hebben we geprobeert een normaal rondje aan de longe te draven[ werd een boksalvo en hij ging als een hert bokkend paar rondjes los :+ ]
en dat zag er beter uit
het zit in de ondervoet
nu denkt mijn DA dat het misschien HKO kan zijn............
hij staat nu op 1x 2 zakjes Butagram equi voor 14 dgn en dan komt hij terug
moet er elke dag 20 min mee stappen in de berm mag erop maar ik blijf er wel naast lopen [ scheelt incl zadel zo`n 95kg ]
is er dan geen verbetering gaat hij eerst uitverdoven en dan zullen er wel foto`s gemaakt moeten worden
zijn pees is helemaal ok *\o/*

maar goed na bijna 8 mnd gaan we weer vrolijk verder met volgende kwaal -O-

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:41

Oh jee mirgino, wat naar voor jullie! Ben je net klaar met het ene staat het volgende voor de deur! Sterkte ermee hopelijk valt het mee

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:16

Mirgino, wat herkenbaar oz zijn pezen zijn oed nu, maar nu heeft hij spat..... -O-
Ik hoop van harte dat het geen HKO is.

Sterkte..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:25

yarrah schreef:
Mirgino, wat herkenbaar oz zijn pezen zijn oed nu, maar nu heeft hij spat..... -O-
Ik hoop van harte dat het geen HKO is.

Sterkte..

dat is ook mooi K U T zeg!!!

jij ook sterkte :(:)

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:54

hier klein updatetje. hier door elke keer terugvallend of terugkerende blessure wat gewoon zeer onwaarschijnlijk toeval is heeft de fysio vandaag haar nageken. ze ontlast lv erg waardoor waarschijnlijk rechtsvoor de blessure weer oploopt.. die ontlasting komt waarschijnlijkuit haar linker schouder ze denkt aan vocht in haar laatste halswervels maar dit zou een scan moeten uitwijze .. want als ik de oorzaak niet zoek volgens haar blijf ik in deze cirkel.. had aan de dierenarts al paar keer aangegeven hoe het komt dat die met een knikkende knie staat en ontlast. zei zeiden vast gewe ning geworden maar hebben nooit verder gekeken!! want hier had ze nooit last van ook tijdens haar eerste blessure niet. ondertussen zijn we nu voor de 3e keer bezig.. dus volgende week op afspraak om haar hals en schouder te gaan scannen. wel een bevestiging en aanknopingspunt maar hopelijk pakt dit goed uit..

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:37

pppfft wat vervelend zeg dat jullie van t ene in het andere vallen.....sterkte allemaal

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:42

Jeetje wat een nare verhalen hier zeg :( Sterkte!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:10

Jeetje hoop dat jullie paardjes snel opknapen!

Hier nog steeds aan het stappen 1x per dag 45 min. erop en 1x 20/30 min. aan de hand. Been is nog steeds dik, maar het is ook niet meer dun geweest sinds de bloeduitstorting dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om, verder is hij niet warm o.i.d.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:37

Hier ook van zijn peesblessure naar de artrose.
Ik denk dat het voor een deel komt dat ze zoveel spier verliezen dat het andere (onderliggende) probleem naar voor komt.
Dus dat het probleem er al was maar door de spierverlies tot uiting komt.

Mijn paard doet het super verder. Hij is behandeld aan de artrose in augustus en we gaan binnenkort weer de ring in.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:35

Oz mag dan wel spat hebben, maar hij mag gelukkig alles doen. Ook de plannen om hem straks voor de kar te zetten.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:06

wie van jullie gebruikt traumeel gel bij peesblessures of groene leem en wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik zit nl. een beetje in tweestrijd, zal ik dat nu eens gaan proberen om herstel te bevorderen...of haalt het weinig uit...kost evengoed wel genoeg zo met al die scans dus wil eerst wel even weten of het evt. werkt.
Heb in het begin dolobene gel gebruikt op aanraden DA, msm en peesdruppels bij gegeven, dolobene moest een paar weken, de msm en druppels heb ik inmiddels ook afgebouwd.(staat sinds juli met cl blessure)
Nu vraag ik me af of het goed zal zijn / nut zal hebben om traumeelgel te smeren of groene leem.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:05

Volgens mij helpt het vochtafdrijvend dus ik weet niet of er nog vocht is bij jouw paard? En traumeel werkt dacht ik daarnaast ook ontstekingsremmend dus weet niet of je al voorbij ontstekingsfase bent? Denk dat het eerder in de eerste fase helpt eerlijk gezegd.
Lastige is ook om echt te zeggen of het helpt, ik heb het ook gebruikt maar weet niet of het minder snel of goed zou hebben geheeld zonder natuurlijk..
Ik ben zelf nu naar de back on track artikelen aan het kijken, weer zoiets waarvan je ook niet zeker weet of het nou helpt of niet.. Maar ja.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 13:43

tsja zo zit ik dus ook te dubben..heeft het nu nog nut...blijft lastig allemaal..maar bedankt voor je berichtje raamzicht

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:40

hier nog nieuws? vanmiddag moet ik voor controle. fysio sandra vetter is erook bij en de hals en schouder worden ook gelijk gescand. ben heel benieuwd wat eruit komt..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:50

Ik heb standaard Traumeel in de kast staan, evenals Groene Leem en IceTight klei. Als je dan toch grof geld uitgeeft kan het maar beter meteen goed zijn :+

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:50

IVAANAA__ schreef:
hier nog nieuws? vanmiddag moet ik voor controle. fysio sandra vetter is erook bij en de hals en schouder worden ook gelijk gescand. ben heel benieuwd wat eruit komt..

Succes!!!! *\o/* *\o/*

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:06

nu mijn paard op de Butagram staat loopt hij als een kievit..........

ik stap nu op de zachte in de berm en wacht het wel af hoe het straks gaat als de zakjes op zijn.