Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Quir schreef:
Haha, nee joh. Er gaan ijzers onder met een plaat, de hoeven worden schoon gesneden de kristallen gaan er op dan watten en dan de plaat er strak opdraaien. Na x aantal dagen kijken ze hoe het er uit ziet en eventueel herhaald.
Dat vind ik eigenlijk nog erger klinken...
Ik had begrepen dat straalkanker geen kanker is zoals andere maar eigenlijk meer een woekering van weefsel veroorzaakt doordat het lichaam de rotting bestrijdt door supersnel straalmateriaal aan te maken. En dat dat weefsel zelf op zich "gezond" is, alleen dan wel van wat mindere kwaliteit omdat het zo snel moet groeien. Maar dat er bij straalkanker geen sprake is van een tumor/tumoren van kwaadaardig weefsel?
Dat van dat hooi had ik ook al bedacht jaIk denk dat ik de link maar beter niet kan bekijken, val al bijna flauw bij een bloedneus.
Quir schreef:Overigens is het inderdaad geen tumor zoals bij de meeste kanker soorten inderdaad wel zo is, maar het is geen gezond weefsel. Het zijn een soort ontstekingen waardoor het gaat woekeren.
Rot straal en straal kanker zijn moeilijk uit elkaar te halen in begin stadia.
Hoofcare schreef:Hoefkanker is een ontstekingsproces in de straallederhuid, ballederhuid en zoollederhuid (en de eventueel omliggende gedeelten van hoeflederhuid) met een woekering in de kiemlaag. De kiemlaag produceert een abnormaal zacht en kazig hoorn waarin gemakkelijk verval optreedt en waarin zich door bacteriën later (secundair) ontstekingsprocessen ontwikkelen met veel ontbindingsproducten. Het geheel kenmerkt zich altijd door een woekering of zwelling.
De stralen zullen bij het bewerken zeer vlug overmatig bloeden .
Evenals bij rotstraal is de oorzaak van dit proces niet bekend.
Hoewel een wezenlijk verschil bestaat tussen rotstraal (primair een vervalsproces) en straalkanker (primair een woekeringproces) is het in sommige gevallen niet zo gemakkelijk om de beide processen van elkaar te onderscheiden.