Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissie schreef:@ Ilangok,
Dat zei mijn da destijds ook, totdat ik een deskundige ernaar heb laten kijken.... Die schrok zich rot.
De voetas was scheef, dr zool lag erg laag en dr hoef was te smal aan de voorzijde.
Alledrie de punten zijn momenteel nog in onderhoud om langzaam te optimaliseren.
Volgens de deskundige was het met mijn pony nooit never goed gekomen met dit beslag.
Ik had medicatie kunnen geven tot ik groen zag, aangepaste huisvesting en voeding het had allemaal niks uitgemaakt.
Of dit waar is weet ik niet...... Naar mijn mening hangt het van verschillende omstandigheden af en een deel geluk.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat na het nieuwe beslag en manier van bekappen er wel grote sprongen vooruit zijn gemaakt.
Ze staat sinds 2 dagen op 1 zakje bute en loopt nog steeds prima.
Dat is voor ons al heel wat een echte mijlpaal in mijn ogen.
Ik heb lang getwijfeld of het wel goed zou komen met dr, maar 1 zakje is echt fantastisch.
Heel veel succes tijdens het maken van de foto's.
Ik weet nog wel toen ze bij mijn haf gemaakt werden.... Dat was een fikse tegenvaller maar ook dan goed naar je gevoel luisteren.......
cissie schreef:Ze zijn er wel, gelukkig
Maar soms tref je net een da en\of hoefsmid die erg kort door de bocht zijn.
Degene die ik bedoel is J.R. van Nassau uit Brabant, http://www.hoofcare.nl
Wat je evt zou kunnen overwegen, mocht je er niet uitkomen met je da of erg twijfelen als het tegenvalt is de rongtenopname doorsturen via de mail naar hem.
Als hij tijd heeft dan ......kun je het geluk hebben dat hij ze voor je beoordeeld.
Ninx schreef:Kunnen jullie iets zeggen over de kosten van de foto's? En het beslag moet er dan af denk ik?
Hebben jullie de foto's thuis laten maken of op de kliniek?
Ook ik denk dat het wel rust kan geven.
Hij heeft nooit hete hoeven gehad, nooit gestrekt gestaan en feitelijk was het niet echt zeker of hij HB was.
We hebben gewoon het zekere voor het onzekere genomen.
ilangok schreef:Bij Bart ging het een tijdje erg slecht, maar sinds vorige week dinsdag weer beter. Vrijdag foto's gemaakt, en GELUKKIG is zijn hoefbeen niet gekanteld en zijn zool is nog gewoon normale dikte. Nu hij steeds beter loopt, ga ik de bute weer afbouwen en hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan!
flavlip schreef:@ piecon Dit heeft mijn hoefsmid vastgesteld en het was duidelijk te zien aan de 'nieuwe' hoef en de zool.
ireika schreef:Ik kom ook nog eens binnenvallen, met een positive update gelukkig
Fijn om te horen dat de meeste paarden stilletjes aan beter gaan!
Ninx: mijn ruin was de periode van zijn behandeling/na de medicatie ook een tijdje zo sloom, hij leek zelfs een beetje depri en was uitzonderlijk braaf. Ik heb hem toen wel aan het werk gezet, opgebouwd en goed opgelet, voornamelijk omdat hij gewicht moest verliezen. Ik denk dat het werk hem uiteindelijk echt wel deugd gedaan heeft. Maar dit was dus inderdaad pas nadat hij geen tekens meer toonde van manken.
Momenteel zijn we nu een tweetal maanden verder, ik had hier niet op durven hopen, maar hij staat sinds meer dan een maand weer als een 'normaal' paard op de weide met de rest, het werk heb ik weer wat afgebouwd (wegens tijdsgebrek) maar hij blijft goed lopen. Zijn hoeven zijn wel wisselend, ik moet ze om de 2 weken wel even bijvijlen om ze netjes te houden, maar ik denk niet dat dit nog een gevolg is van zijn beginnende HB. Ik hoop dat de andere paarden hier ook snel gaan genezen/beter lopen!