Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik heb gewoon een traditionele smid. Naar mijn mening is het al enorm lastig om een 'gewone' smid te vinden die goed is in zijn werk, laat staan om dan een nb'er te vinden in de buurt die ook nog eens goed is.
denise04 schreef:Maar volgens mijn dierenarts is juist de beweging goed voor haar op dit moment? Sowieso voor de doorbloeding?
Ze wordt overigens niet opgejaagd, de kudde is zeer rustig en paarden hebben meer dan voldoende ruimte om elkaar te ontlopen.
Ze heeft nu 20 zakjes ontstekingsremmers gekregen, en daarnaast staat ze nu dus stil.
cissie schreef:denise04 schreef:Maar volgens mijn dierenarts is juist de beweging goed voor haar op dit moment? Sowieso voor de doorbloeding?
Ze wordt overigens niet opgejaagd, de kudde is zeer rustig en paarden hebben meer dan voldoende ruimte om elkaar te ontlopen.
Ze heeft nu 20 zakjes ontstekingsremmers gekregen, en daarnaast staat ze nu dus stil.
Tijd geleden liep ik tegen hetzelfde aan wbt huisvesting.
Mijn haf staat ook in een 24 uurs weide.
Ik mocht in overleg met de verhuurder een stukje land afzetten met schrikdraad zodat ze wel bij de kudde staat maar niet mee kan eten.
Misschien een idee voor jou paardje?
ilangok schreef:Wat doen jullie qua bekappen met HB? Ik zie veel dat natuurlijk bekappen goed is, maar zelf heb ik nu een normale.
ilangok schreef:bart is weer heel erg verslechterd en krijgt nu weer een hogere dosering bute.volgende week worden er ook foto's gemaakt van zijn hoeven.
cissie schreef:jenn0dv schreef:Bedankt! Pak van m'n hart hoor, maar ik twijfel nu zo erg of het niet toch wat anders is.
Hij bleek bij het reinigen wel een hele dunne zool te hebben die flink beurs is en hij heeft rotstraal in alle 4 de stralen.
Eerst maar aankijken hoe hij loopt na de laatste 3 dagen metacam, dan moet ik daarna beslissen what to do...
Hmmm....
Te dunne zoolen kan klachten geven die op hb lijken wbt het lopen.
Daarnaast is rotstraal een aandoening die eveneens behandeld moet worden.
Evt zuiver snijden....en daarna Egyptische zalf in combinatie net betadine mengsel ( oid).
Zolang je paard last heeft van rotstraal mag je deze niet afsluiten, een ijzer met zooltjes die de zool inclusief straal volledig bedekt is op dit moment niet raadzaam.
Heb je een fijne smid?
Misschien is het een idee om deze in te schakelen. Zowel voor de rotstraal als de dunne zooltjes.
Heeft de da uitgelegd waarom je met metacam moet beginnen?
Bedoel ik absoluut niet aanvallend maar ik begrijp deze keuze niet helemaal.
cissie schreef:ilangok schreef:bart is weer heel erg verslechterd en krijgt nu weer een hogere dosering bute.volgende week worden er ook foto's gemaakt van zijn hoeven.
Verstandig dat je foto's laat maken, dan krijg je toch meer duidelijkheid.
Hopelijk vallen ze niet tegen...
Is Bart slechter gaan lopen na de kapbeurt?
Sterkte!