ik ben ook onwijs blond, in alle opzichten. Dit is Image haar bijrijdster op het filmpje, die haar longeert. Ik ben de blonde mevrouw achter de camera.
even ter controle: dit ben ik

conform bokt traditie, ben ik diegene zonder cap.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:Image loopt netjes hoor!![]()
Ik ben juist wel voor voorwaarts longeren,zoals je bijrijdster doet....anders wordt het snel krabbelen en dan gaan de ruime bewegingen naar de k.l.....t.e..
Doe jij nooit peesbeschermers om?Of ben ik een te overbezorgde (ook blont)paardenmoeder?
janouk schreef:@nombrado
Bespaar je de moeite, want ik ga hier niet in discussie over de manier waarop ik Image voor de eerste keer aan de longe laat lopen. Dit heeft niets met gerichte training of zo wat te maken. Het paard heeft in haar sportcarriere ZZ springen en M2 dressuur gelopen en heeft genoeg gewerkt. Ze is met pensioen en wordt nu voorzichtig met heel veel rust weer langzaam onder het zadel gereden. Op mijn manier. .
was goed bedoeld.Yvanka_ schreef:@ lolclub: Dank je wel!
Nieuws over Benji.
Hij staat nog steeds op de kliniek.
Zijn medicatie sloeg helaas niet aan en hij staat er al vanaf afgelopen vrijdag. Ze zijn er gister ook achtergekomen waarom.... Hij had er nog eens een hoefzweer boven. De DA had het al gehoopt maar hij reageerde niet op de klemmen die op z'n hoef gezet werden.
Maar omdat de medicatie niet aansloeg is de DA nog een keer gaan kijken hoe of wat en toen bleek er wellicht een zweer te zitten.
Ze hebben deze open gesneden en in nat verband gezet en nu moest het toch wel duidelijk gaan verbeteren, zoniet dan wist hij het even niet meer.. Hopend, duimend, smekend de nacht doorgekomen... En vanmorgen met een giga knoop in mijn maag de DA gebeld en er was duidelijk verbetering te zien! Hij gaat nu over op 1x per dag medicatie.
Zijn op de boerderij druk bezig om een weilandje om te toveren naar een zandpaddock, aangezien hij niet meer het land op mag. (had ik al wel verwacht, en mocht het wel, had ik het nog niet gedaan).
Benji vrijdag:
http://94.100.120.131/1145350001-114540 ... _1WlU.jpeg
Ontziet RV helemaal.
Ik ga zo weer naar hem toe, en zal ik eens een foto'tje maken van hem van vandaag.

geerke schreef:Nombrado@voorwaarts is bij ieder paard anders....iets boven zijn eigen tempo,iets wat iedere trainer/africhter weet,toch?![]()
Bij image is zo goed als geen hoefbeenkanteling meer te zien op de foto's.
Buitenzinnig schreef:Al een stukje carnaval voorbij zien komen in de vorm van een blauw-bonte koe

lolclub schreef:@Janouk
@Nombrado
Dit is een topic voor en over mensen met hoefbevangen paarden en geen dressuur discussie topic.
Ik werk ook professioneel met paarden en ga de discussie graag met je aan maar niet hier
Image loopt er in het filmpje lekker vierkant over in haar eigen tempo, prima toch !
Buitenzinnig schreef:je hebt paardenrassen die van nature zo'n leuke krul hebben....
lolclub, je houdt het wel spannend hoor...gele randjes
ik weet welke paarden je bedoelt....hoe zou je bij hun ooit moeten zien dat ze cushing hebben?