[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 07:06

lolclub schreef:
@Janouk
nog steeds alles goed met Image na haar renvliegbokpartij ?

Ik durf het niet hardop te zeggen/schrijven; maar het lijkt wel of door de gekkigheid Image behoorlijk is opgeknapt. Voor het eerst sinds de winterperiode (harde bodem) loopt ze geheel regelmatig. Zo lekker dat we gaan optrainen om weer te rijden. _/-\o_
Eerst even spiertjes trainen aan de longe en nog meer gekkigheid af laten vloeien. :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:02

Uh, zei je wat, Janouk?? ;-) .

Wat fijn _/-\o_ +:)+ !!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:02

Goed nieuws Janouk! Dit zeg ik trouwens niet hardop, roepen we ook niks over Image af.

Volgende week donderdag mag Grietje weer mee naar Roosendaal voor nieuwe patta's. Ben benieuwt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 12:58

*\o/* Hier is nog iemand die erg blij is voor je! *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:05

fijn dat Image weer goed is! :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:11

Bedankt.
Het zadel en hoofdstel is net gepoetst. Klaar voor de strijd.
Image gaat trouwens pas 4 maart weer richting Ome Rob voor nieuwe schoenen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:32

WOW!! Dat ging even hard hier??
Al een stukje carnaval voorbij zien komen in de vorm van een blauw-bonte koe :D

En nog een paard met het idee carnaval te gaan vieren in het dorp :oo Z'n maatje badend in het zweet achterlatend :(:)
De Fjord hier begint ook te verharen, de rest houdt z'n jas nog aan.

Graszaadhooi komt uit Frankrijk of Luxemburg. Als het goed is heeft hij over een week weer. Inmiddels eten ze hier lasagne van het restje gzh, gerstestro en gewoon weidehooi. Het weidehooi is het "sausje" van de lasagne en ze hebben ontdekt dat ze het zelf kunnen pakken door de tralies van een stal heen. Ook slow feeden uiteraard. := Het gerstestro is het minst geliefd, maar ze wennen er maar aan!

Zijn alle menselijke patiënten weer een beetje overeind?

En Image die het weer goed doet! +:)+

Vandaag 2 extra bakken voor het hooi er bij gekregen, moet wel nog een wandje goed vastzetten (maar dat kost minder dan een bak met vaste wanden) dus dan dwing ik ze om nog meer te lopen

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:48

Buitenzinnig schreef:
De Fjord hier begint ook te verharen, de rest houdt z'n jas nog aan.

Ik ken er wel meer die verharen, tenslotte is het ook langer licht. Voor Björk is het echter wel apart, die is altijd de laatste en moet altijd geholpen worden met scheerapparaat. Ondanks dat ze geen medicatie krijgt voor haar PPID ( Cushing) ( ze stopt dan met eten) lijkt het wel of ze enorm verbetert, haar gewicht is onder controle door echt alles te wegen wat er in gaat, plus die rantsoenberekening en het gericht aanvullen van supplementen werpen toch ook de vruchten af, je zou haast denken dat ze daarom nu uit zichzelf gaat verharen, de tijd zal het leren of het doorzet. Haar koperkleurige plekken zijn ook weg, ben benieuwd hoe dat van de zomer gaat, nu zit er natuurlijk ook nog een flinke wintervacht.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:55

Klinkt wel goed, dus. Omdat ze toch een apart Cushinggeval is, zou het misschien best zo kunnen zijn dat er ook wat spontane verbeterin op zou kunnen treden, hormonen beter in balans dus.

Moet wel zeggen dat Es altijd vrij laat verhaart, en die begint opeens deze week ook goed los te laten. Tyra is al bezig sinds tweede kerstdag, daar kun je ieder jaar de klok op gelijk zetten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:57

Dit is totaal off-topic maar ik wilde, vooral voor de dressuurdames onder ons, dit filmpje even met jullie delen. Hoe je van 'het lelijkste paard ooit' toch een fijn dressuurpaard blikt te hebben. Het super-droge engelse commentaar van Carl Hester is geweldig!
http://www.youtube.com/watch?v=oe-0PXsSJkg&NR=1

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:06

We hebben Appie nu al 4 jaar en hij verhaart altijd als 1 van de eerste. Dus dat vinden we inmiddels normaal ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:17

Hier een goedgelukte mislukte foto van de vacht van Björk, de staart en de lichte hoef op de foto zijn van Harri, hoe ik het voor elkaar gekregen heb om zo'n rare foto te maken is me een raadsel, de benen die zijn echt van Björk. ( inclusief de krullen dus)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:25

@EstherHegt : heb je ook fotoos van zijn lichaamshaar??
Want mijn ouwetje heeft momenteel hele rare 'slagen' in haar vacht. Op sommige plekken staan haar haren echt gewoon de verkeerde kant op.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:33

@Dubbeldun, ik zal eens zoeken in het archief of ik wat heb, kun jij ook een foto maken van jouw paard de vacht? De krullen kunnen ook voorkomen bij IR las ik laatst. Bij PPID zijn paarden ook vaak IR, maar Björk weer niet, dat probeer ik zo lang mogelijk zo te houden. Ik ga nu even zoeken of ik een goede vachtfoto kan vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:36

Ik dacht eerst dat het van de deken kwam, maar na een paar dagen zonder deken heeft ze het nog steeds. De benen zijn normaal, maar op haar lijf zitten een paar rare 'slagen'.
Ik zal er morgen eens een foto van nemen :)
Ik hoor ook veel over koperkleurige vlekken, maar een reddun is al zo apart gekleurd en met verschil in kleur in zomer en winter dat ik daat dus niet als graadmeter kan gebruiken.
Ze drinkt wel heel veel (en plast ook veel), maar dat doet ze ook al jaren :D

Edit: de slagen die ik bedoel lijken dus precies op wat jouw paard op de foto links boven laat zien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:42

zo even een bewijs; na 3 maanden weer onder het zadel. Zo loopt Image het liefst (al 21 jaar), naar buiten gesteld, rug weggedrukt. :D daar is nog wel wat dressuurwerk nodig voor mevrouw over de rug loopt in buiging en stelling.
Afbeelding

en bewegend beeld.
http://www.youtube.com/watch?v=66rNzxpRElU
Laatst bijgewerkt door janouk op 26-01-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:45

janouk schreef:
zo even een bewijs; na 3 maanden weer onder het zadel. Zo loopt Image het liefst (al 21 jaar), naar buiten gesteld, rug weggedrukt. :D daar is nog wel wat dressuurwerk nodig.

daar kan je mooi aan de longe al mee beginnen..
Als je veel langzamer laat draven, gaat er meer gebeuren vanachter en kan ze voor loslaten. (recht en naar beneden met haar hoofd)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:47

hoi janouk wat fijn dat ze weer lekker pijnvrij kan lopen.dan maar even buitengesteld,zolang image maar opknapt.de rest komt vanzelf.ik ben blij voor je dat ze weer opgeknapt is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:59

nombrado schreef:
janouk schreef:
zo even een bewijs; na 3 maanden weer onder het zadel. Zo loopt Image het liefst (al 21 jaar), naar buiten gesteld, rug weggedrukt. :D daar is nog wel wat dressuurwerk nodig.

daar kan je mooi aan de longe al mee beginnen..
Als je veel langzamer laat draven, gaat er meer gebeuren vanachter en kan ze voor loslaten. (recht en naar beneden met haar hoofd)

Komt goed hoor, maar je geen zorgen.
Maar zover zijn we nog niet. Ik laat haar eerst haar eigen beweging en houding zoeken onder het zadel, voor ik haar in een andere houding 'dwing' of stimuleer.
Ik weet dat over de rug etc voor haar goed zou zijn, maar ze weet zelf het best hoe ze nu wil lopen. En met haar gouden hoef is één regel heel belangrijk; Image bepaalt hoe en wat ze kan.
Ze hoeft niets meer, alleen maar gezond en vrolijk oud worden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:06

DubbelDun schreef:
Edit: de slagen die ik bedoel lijken dus precies op wat jouw paard op de foto links boven laat zien.

Die slagen heeft ze niet overal hoor, ik zal van de week eens proberen wat recente te maken.
Dit is een foto van haar liezen, daar kun je dat koperkleurige wel wat zien maar dat is nu dus weg.

Afbeelding

en haar buik

Afbeelding

Sorry dat ik momenteel geen betere kan vinden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:07

@Janouk, fijn dat ze weer loopt!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:11

Die lichtere vleug is bij die van mij eigenlijk normaal voor de seizoenen :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:17

Bij Bjork dus eigenlijk niet, het zou ook door kopergebrek kunnen komen heb ik me laten vertellen en dan groeit het ook uit, ik begin te vermoeden dat het bij haar zoiets is geweest en het los stond van de PPID.
Ik kwam pas op dat idee na het bekijken van de CD s van Kathy Watts, ik meen dat het de cd was 'soil minerals, the basic of nutrition. Daar kwam dit voorbij en was ineens zo herkenbaar.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:18

*\o/* Image!!!

Esther, wat een krullenbol ;) Maar die lichte vleug zie je bij meer donkere paarden - soort van "verschoten" (zwarte hondje heeft het een beetje bij de oorpluimen)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:28

Toppie hoor Janouk! Hele goede herstart zou ik zeggen, fijn!!
En jij ook stoer zeg, weer helemaal in 'het pak' - laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat jij blond was? Ja, niet "blont" hoor maar je weet wel, Marilyn Monroe-blond. (Hmm ook al niet zo'n gelukkig voorbeeld) :D Blond van haar dan maar!