geerke schreef:ik zie toch liever een hieltje,en daar liep ze toch ook duidelijk beter mee....wat is dat toch voor hype dat die hieltjes zo laag moeten?
Niet kijken of het paard goed loopt,nee,zelfs al loopt het paard goed...laag die hielen...met soms vreselijk resultaat.
Ik heb een beetje mijn vraagtekens bij NB...het word tijd dat ze eens ieder paard individueel bekijken en ook de eventuele medische achtergrond van het paard,inplaats van maar lukraak te roepen ijzers eraf en laag die hielen.....ojee....ik word helemaal boos....en ook nog in het verkeerde topic,het is toch wat..
Mag ik even opkomen voor de goede NB-ers...
Mijn pony is juist slecht geworden door een gediplomeerde traditionele hoefsmid die absoluut niet naar de pony keek, maar alleen naar het ijzertje wat er persé ondergetimmerd moest worden. Dat m'n pony steeds slechter en slechter liep (en op het laatst helemaal niet meer...) dat lag natuurlijk niet aan hem of aan de ijzers, dat lag aan de ziekte.
Hij gaf m'n pony op en als laatste redmiddel schakelde ik een NB-er in en hij keek naar het héle plaatje: pony, hoeven, voeding, manier waarop ik hem hield, echt alles. En....hij heeft hem gered! Dat kon die gediplomeerde ijzerliefhebbende TD-er niet zeggen.
Gelukkig heb ik ook goede ervaringen met TB, heb jarenlang een goede TB-er gehad, maar er zijn helaas ook heel veel prutsers onder de TB-ers, net zo goed als onder de NB-ers.
Maar goed, dit is een topic over hoefbevangenheid en die kan opgelost worden door zowel de TB-er als NB-er. En dus ook verprutst worden door zowel de TB-er als de NB-er.