cow_girl schreef:Ik vind het ook allemaal erg verwarrend... ik heb net weer de kliniek gebeld heb toch nog wat vragen. Maar ze bellen in de loop van de dag pas terug.
Maar diegene die te maken hebben gehad met een 'sincker' heeft diegene wat informatie over deze vragen? ik wil haar zo graag meer beweging geven maar kan dit wel?
- kan het hoefbeen door meer beweging verder zakken?
Dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar bij Victor is het iig niet gebeurt. Victor had een verzinking van 4 mm en z'n zool was ook bol en dat is na verloop van tijd weer mooi hol geworden.
- mag ze nu de hele dag in de wei, rennen en galopperen (met graaskorf)? of gaat het dan mis?
Een week of twee na de diagnose (foto's) kreeg Victor ijzers en heeft hij -wel met Equipalazone- zich even helemaal uitgeleefd in de bak. Heb er nog een filmpje van op Youtube.Voor zover ik weet heeft dat bij hem geen schade aangericht, al had het eigenlijk niet gemogen...dat uitleven.
Daarna heb ik wel de dosis vermindert en hem wat meer in toom gehouden, bovendien is hij daarna ook nog eens door hele slechte periodes gegaan (voor Victor's verhaal: zie onderschrift van Isapaardje), dus ik zou je wel aanraden om haar voorlopig zo rustig mogelijk te houden.
- mag ze met een graaskorf wel de hele dag in de wei eten? of alleen maar een paar uur?
Ik heb Victor een hééééle lange tijd niet tot nauwelijks op het gras gehad, hij moest eerst van binnen helemaal "opschonen" zeg maar....al het gif en afvalstoffen eruit.
- en is stappen over de weg nu slecht?
Om eerlijk te zijn.....ik heb hem nog steeds niet op het harde gehad. Hij liep vreselijk beroerd op het harde, dus heb ik hem een hele tijd in de bak gehouden (dag en nacht). Op een gegeven moment op aanraden van de bekapper toch weer even geprobeert om op het harde te stappen aan de hand, maar Victor kan niet normaal en rustig over de weg (blijft dribbelen e.d.) dus die was zo weer kreupel. Sindsdien heb ik het nog steeds niet aangedurft....
ik kan niet stappen door het weiland... dan sleurt ze me door het gras, ze is helemaal gefixeerd op een grasspriet, dus ook in de berm wandelen lukt niet, dan trekt ze zo hard dat ze steeds een hap gras neemt...
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik zou je ook aanraden Victor's verhaal (en die van alle anderen...) te lezen op de site van Isapaardje, daar kan je heel veel info/troost/moed/hoop enz vandaan halen....