Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Jildau, fingers crossed dat het zo blijft! Fijn dat het goed gaat!
Martine, hier weer naar buiten en langzaamaan het rantsoen aanpassen naar 'normaal' qua type hooi en hoeveelheid.
Hier sinds de bevangenheid op een afgewogen hoeveelheid geanalyseerd hooi en een vitamine korrel.
Nooit weer op het gras. Ze is insuline resistent dus vandaar de keuze voor geen gras.
Verder het 'werk' opgebouwd door eerst aan de hand te gaan wandelen, longeren oppakken en daarna het rijden.
Moet die van jou afvallen? Of weet je de reden van bevangenheid?
Naath86 schreef:Nou Chica was weer lekker bezig vandaag. Dwars door het draadje van de paddock stond ze op de grote wei te stuiteren waar de andere paarden nu eerst niet op mogen. Daar ging ze hoor, staart in de lucht galoperend over de wei. Ik was aan het werk, maar mijn schoonouders kregen haar niet meer te pakken...
En vanavond natuurlijk warme en pijnlijke hoeven. Nu maar iets minder pijnstillers gegeven, zodat ze zich overdag misschien iets minder tof voelt. Wordt soms helemaal gestoord van die pony...
Martine_Levi schreef:Wat doen jullie als de “pijnlijke fase“ voorbij is?
Ik heb donderdag de laatste pijnstillers en Ascal gegeven. En ze loopt weer goed. Ik heb haar nog niet uit haar stal gehad, maar ze heeft een uitloop met zand en een stuk verhard. Daar zie ik ze weer goed lopen.
Lianne007 schreef:Martine_Levi schreef:Wat doen jullie als de “pijnlijke fase“ voorbij is?
Ik heb donderdag de laatste pijnstillers en Ascal gegeven. En ze loopt weer goed. Ik heb haar nog niet uit haar stal gehad, maar ze heeft een uitloop met zand en een stuk verhard. Daar zie ik ze weer goed lopen.
Ik volg, zie net dat ik een soort gelijke vraag heb gesteld. Hier staat pony dag 14 op butagran equi (buut) ben deze week door de zakjes heen. Hoefsmid komt en ben benieuwd hoe dit gaat. Evt over op iets anders want ze loopt in de bochten en wendingen nog erg voorzichtig .
Lianne007 schreef:Martine_Levi schreef:Wat doen jullie als de “pijnlijke fase“ voorbij is?
Ik volg, zie net dat ik een soort gelijke vraag heb gesteld. Hier staat pony dag 14 op butagran equi (buut) ben deze week door de zakjes heen. Hoefsmid komt en ben benieuwd hoe dit gaat. Evt over op iets anders want ze loopt in de bochten en wendingen nog erg voorzichtig .