Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cissie schreef:ilangok schreef:bart mag stoppen met zijn medicijnen. nu een week aanzien hoe het gaat zonder medicijnen.
Spannend dus de komende periode, hopelijk verloopt deze goed en kan je paard zonder medicatie!!
Succes!
Margee schreef:Hoe snel werkt bute? Gisteren begonnen met 2 zakjes, vanmorgen 2 zakjes en zie geen verbetering.
Moet het eerst inwerken?
Mijn eigen DA is maandag pas terug, heb nu een invaller en die kent haar helaas niet.....

cissie schreef:Margee schreef:Dankjewel voor jullie antwoord..... ik raakte al een beetje in paniek omdat ik geen verbetering merkte na de eerste keer. Gisteravond dus de eerste dosis, 1ste dag 2x2 zakjes daarna 2x1.
Loopt je paard al wat beter met de medicatie?
Margee schreef:Dankjewel voor jullie antwoord..... ik raakte al een beetje in paniek omdat ik geen verbetering merkte na de eerste keer. Gisteravond dus de eerste dosis, 1ste dag 2x2 zakjes daarna 2x1.
cissie schreef:@ Ilangok.
Beweegt je paard veel omdat ie op pijnstillers staat?
Dan loop je het risico dat je paard door de pijn heen loopt omdat hij het minder of niet voelt.
Mocht dit het geval zijn dan hersteld hb minder snel.
Snap heel goed je probleem hoor. je wilt je paard bezig houden om het vervelen tegen tegaan.
Ik wandelde eerst ook met mn haf, dat vond ze erg leuk maar zolang ze op pijnstillers staat doe ik dit niet meer.
Ze loopt met pijnstillers zo enthousiast dat ze veel beter loopt dan ze eigenlijk kan als ze geen pijnstillers zou krijgen.
Mijn haf kan daardoor dr grens niet aangeven, deze is niet meer meetbaar door de pijnstillers.
Iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hiermee om tegaan.
Maar ik ga daarom meerdere keren per dag om dr te borstelen. beetje hooi te voeren ect.
Het is saai voor dr dat wel maar dat is dan maar voorlopig niet anders.
Af en toe zet ik in overleg met de andere weidegebruikers een paard erbij.
Dat vind ze erg fijn, lekker kroelen enzo.
Dit geeft haar op dat moment wel afleiding.
. cissie schreef:@ilangok,
Wat is het advies van je da op dit punt?
Dus wbt het wandelen ect.....