is deze hoeveelheid al klaargemaakt of nog droog gewogen ?
en wat voerde jij er nog verder bij ?
(ik weet dat je het al eens hebt opgeschreven maar ik heb het niet onthouden... sorry

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:dank je Marcella![]()
maar ik kan het niet laten om op zo'n mooie dag niks te gaan doen met de hobbels..
lolclub schreef:@Geerke
is deze hoeveelheid al klaargemaakt of nog droog gewogen ?
en wat voerde jij er nog verder bij ?
(ik weet dat je het al eens hebt opgeschreven maar ik heb het niet onthouden... sorry)
geerke schreef:Dit is al geweekt...ik zal het eens wegen.
Ik week ongeveer een halve kilo gedroogde pulp brokjes 'ochtends en s'avonds(1 kilo per dag ongeweekt)
Ze krijgen een halve kilo lucerne brokjes erbij 3/4 bakje zemelen(250 gram ongeveer)klein glaasje appelazijn,pablo 2x daags.
S'ochtends krijgt pablo 30 ml red cell van audevard(sinds 4 dagen)
S'avonds krijgen ze gekookt lijnzaad erbij en hun dagelijks vit/min. supplement,Geerke olie.
Jannepauli schreef:@ LC: Ja, Pauli loopt nog op de sneeuwringen - volgende week komt de smid dus gaan zer er weer tussenuit. Eigenlijk wel jammer dat er geen ander systeem is en dat je het er zelf tussenuit kunt peuteren als de sneeuw weg is. Misschien moet ik voor toekomstige gevallen toch eens gaaan denken aan schoenen voor de dame.. kun je die eigenlijk ook met ijzers gebruiken? Het gaat dan eigenlijk alleen maar om te voorkomen dat ze aan het glijden gaat als er weer ijsplaten in de bak liggen.. Eigenlijk zou zoiets heel handig zijn: http://www.handy-wijzer.nl/viewproduct.asp?OID=254019
Jannepauli schreef:Oh, LC.. die maanlanding heb ik ook gezien!!! Maar joh, dat klinkt toch niet goed hoor.. als je ribben gekneusd zijn dan is dat super pijnlijk - je kunt nog beter een rib breken dan kneuzen.. Als je erg veel last hebt zou je Aleve Intense 500 kunnen nemen, maar dat mag je vanwege de bijwerkingen niet al te lang gebruiken. Het helpt je wel door de eerste pijnlijke fase heen ( alleen bij de apotheek nu verkrijgbaar, zonder recept).
Met dubbele lijnen longeren à la Piet Bakker is nog intenser dan rijden - geen aanrader dus ( wel voor je paard) - heb je geen longeercirkel? Ik heb m'n paaarden - in een aanval van NH - ooit geleerd om cirkels te lopen zonder bakbegrenzing - wel makkelijk hoor en goed voor de gehoorzaamheid op de stem! Sterkte, en beterschap!
Jannepauli schreef:Ik ga weer hard aan de slag - heb mezelf beloofd voor het eind van de maand alle achterstanden weg te werken, de boekhouding gedaan te hebben, de rekeningen versturen... pffff
eigen baasje, altijd leuk..
Ash_ schreef:Even een vraagje over safe and sound.
Hoeveel moet je hiervan geven om een paard voldoende voedingstoffen binnen te krijgen?
Ga deze binnenkort voor mijn paard kopen. (te zwaar en bevangen geweest)
Wat is beter om te geven aan hooi? We hebben heel oud hooi. Erg stenelig en ook een hooi dat net geen kuil is maar ook geen hooi. wat is het beste te geven aan een te zwaar paard?
Hij is trouwens wel al afgevallen. Dit nadat hij ziek is geweest en in de kliniek heeft gestaan.
Hoevaak geven jullie die drainage kuur?