Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dani62 schreef:Ik zeg niet dat ze liegt, maar de lijst is absoluut onvolledig, daar ze de mensen niet persoonlijk benaderd heeft maar het bij elkaar gesprokkeld heeft via internet.
Mijn mening over de rest van de site is hier geen aanvulling, dat wordt een hele andere discussie.
henny_w schreef:Kijk eens op het overzicht met de vele instanties die zich op een of andere manier bemoeien met NH, natuurlijk bekappen enz. en hoeveel er maar een opleiding hebben genoten.
KiWiKo schreef:[VN] Hoefsmeden zijn ontevreden over niveau van beroepsgroep
kijk en hier wordt ik dus heel vrolijk van.........
Isapaardje schreef:henny_w schreef:Kijk eens op het overzicht met de vele instanties die zich op een of andere manier bemoeien met NH, natuurlijk bekappen enz. en hoeveel er maar een opleiding hebben genoten.
Welke mij eigenlijk gelijk opviel was die van "biomentor.org".
Dat is toch die dierenarts die het voorwoord in het boek van hoefnatuurlijk heeft geschreven, dacht ik gelijk.
Even gezocht en ja dat is hij inderdaad. In de lijst staat vermeld "geen paardenopleiding genoten". Op de website van biomentor staat te lezen: http://www.biomentor.org/brief.html
Dus wie heeft er nu gelijk.
En dat is er dan nog maar eentje die mij toevallig dus opviel.
Isapaardje schreef:Welke mij eigenlijk gelijk opviel was die van "biomentor.org".
Dat is toch die dierenarts die het voorwoord in het boek van hoefnatuurlijk heeft geschreven, dacht ik gelijk.
Even gezocht en ja dat is hij inderdaad. In de lijst staat vermeld "geen paardenopleiding genoten". Op de website van biomentor staat te lezen: http://www.biomentor.org/brief.html
Dus wie heeft er nu gelijk.
En dat is er dan nog maar eentje die mij toevallig dus opviel.
Zahlina schreef:Leuk detail, PN wordt niet vernoemt op deze site bij de links, flyinghorses van Lotje wel..
opala schreef:Jullie kunnen zeggen wat je wilt over hoef-/paardnatuurlijk. Ze hebben toch basisinfo voor ons vertaald, zodat het voor veel van ons toegankelijk is. Wat je met de info doet, is voor iedereen vrij. Ik was er in ieder geval blij mee.
Arabesk schreef:en de mensen van PN hebben dan niet direct een paardenopleiding zoals Deurne etc, maar in dit geval maakt dat toch niet uit, wat zij bijelkaar hebben gebracht aan informatie wordt aan geen enkele paardenopleiding in NL aangeboden.
Voor wie dan toch enorm kickt op opleidingen, hier een lijst met de oorspronkelijke makers van de theorieën van NB
Arabesk schreef:Ik speel ook viool, nooit les gehad, zou ik daarom niet kunnen optreden met de band?
Citaat:Ik speel ook viool, nooit les gehad, zou ik daarom niet kunnen optreden met de band? Er zijn mensen die járen klassiek les hebben gehad en hun Ierse traditionals zijn niet om aan te horen. Juist omdat ze klassiek les hebben gehad spelen ze op een manier die níet geschikt is voor Ierse muziek. Ze strijken elke noot aan en verbinden niet door, houden hun viool anders vast waardoor ze nooit de snelheden halen die Ierse fiddles halen.
mylittlejoy schreef:Naar aanleiding van de post van Arabesk heb ik even op de site gekeken van Jaime Jackson, maar heel eerlijk gezegd krijg ik ook bij die site weer heel erg het idee dat iedereen, niet gehinderd door enige kennis van zaken, met de hoeven van zijn paard aan de slag kan.
Bijvoorbeeld bij dit boek: http://www.primechoice.com/jaime-jackson/page19.html
Daar staat dus stap voor stap beschreven hoe je "de perfecte hoef" moet creëren. Maar zo'n boek kan toch nooit de behandeling zo aansluiten op jouw paard als een smid ter plaatse dat kan doen?
Ook verkoopt hij een Horse Meter Reader, een simpel apparaatje om de teenlengte en hoek te meten, zodat je de hoef kan gaan aanpassen naar de perfecte hoef - dwz, de wilde mustang hoef.
http://www.primechoice.com/jaime-jackson/page17.html
Mijns inziens geeft deze site toch weer het idee dat alle hoeven hetzelfde zijn en dienovereenkomstig behandeld moeten worden. En op zijn site heeft hij niet over het laten bijhouden door professionals (maar wellicht dat je daar eerst één van zijn DVD's of interessante boeken voor moet bestellen).
Arabesk schreef:de opkomst van NB en zelfbekappers is niet alleen in NL maar over de hele wereld, toch staat de slachthuizen niet vol met die paarden.
Kymalin schreef:Je draait lekker om de hete brei heen Arabesk, reageer nu eens gericht op onze reacties zoals wij ook op de jouwe doen.....
Yinari schreef:Nou ja, toch wel. Maar dat was ook al voordat NB opkwam, zoveel kreupele paarden, niet te geloven
. Dat is toch één van de redenen dat ik denk dat er iets misgaat in onze manier van paardenhouden.
Arabesk schreef:Ik speel ook viool, nooit les gehad, zou ik daarom niet kunnen optreden met de band? Er zijn mensen die járen klassiek les hebben gehad en hun Ierse traditionals zijn niet om aan te horen. Juist omdat ze klassiek les hebben gehad spelen ze op een manier die níet geschikt is voor Ierse muziek. Ze strijken elke noot aan en verbinden niet door, houden hun viool anders vast waardoor ze nooit de snelheden halen die Ierse fiddles halen.