Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessie1981 schreef:Mijn paard liep in stap rad, alleen in draf was het goed te zien (verschilde ook per dag) en na even in beweging werd het beter. Galop ging ook nog prima, eigenlijk weinig verder gemerkt qua pijn. Hoe was dit bij jullie?
Jennyxx schreef:Maar het blijft volgens mijn veearts wel een kip en ei verhaal. Want je paard kan door de rugproblemen spat krijgen of door de spat rugproblemen.
Marshaha schreef:weet iemand iets van acute spat? is dat hetzelfde?
Jennyxx schreef:Owja en volgens mij hebben meerder paarden spat èn rugproblemen. Twister schijnt ook een scheef bekken te hebben gehad, net als het paard van Alani. Maar het blijft volgens mijn veearts wel een kip en ei verhaal. Want je paard kan door de rugproblemen spat krijgen of door de spat rugproblemen.
jennyxx schreef:Wat ik niet helemaal snap aan de werking van tildren is dat het enerzijds de botafbraak stimuleerd (in de gewrichtspleet) en aan de andere kant de botaanmaak ook stimuleerd. Ik vind dat zo tegenstrijdig? Is daar een verklaring voor?Het bot/kraakbeen in de gewrichtspleet neemt af. Door Tildren wordt de botafbraak gestopt en de botaanmaak gestimuleerd.
Tessie1981 schreef:Wat ik niet helemaal snap aan de werking van tildren is dat het enerzijds de botafbraak stimuleerd (in de gewrichtspleet) en aan de andere kant de botaanmaak ook stimuleerd. Ik vind dat zo tegenstrijdig? Is daar een verklaring voor?