Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tessie1981 schreef:Mijn paard liep in stap rad, alleen in draf was het goed te zien (verschilde ook per dag) en na even in beweging werd het beter. Galop ging ook nog prima, eigenlijk weinig verder gemerkt qua pijn. Hoe was dit bij jullie?

Dus hierbij nummers:
Jennyxx schreef:Maar het blijft volgens mijn veearts wel een kip en ei verhaal. Want je paard kan door de rugproblemen spat krijgen of door de spat rugproblemen.
.
. Lijkt me echt vreselijk om dat te moeten horen. Hopenlijk vind je nog iets anders wat toch nog kan helpen, want 4 echt te jong. Super overzicht heb je trouwens gemaakt! Vooral nummer 5 was voor mij heel verhelderend. Dat binnendoor zetten dat wilde er bij mij maar niet in, maar zoals jij het omschreven hebt begrijp ik het tenminste
. Daarmee kan ik naar mij hoefsmid, begrijp ik ook zelf wat ik vraag. Mijn smid is communicatief namenlijk niet de sterkste
.
ben in Canada op het moment maar ik zie mijn naam langs komen. Ons paard is idd met Tilden behandeld en die crosst nu M. Helaas liggen we er door een heel andere blessure langdurig uit, maar de foto's laten wel zien dat de spat volkomen verdwenen is (en trouwens niet dichtgegroeid, er is weer een volkomen gave gewrichtsspleet te zien). Je kunt evt ook met Albert van Unen erover contact opnemen.
. Ik dacht dat Tildren juist ook het dichtgroeien van de gewrichtsspleet moet stimuleren en bij jou is het resultaat een een volkomen gave. Hoe kan het dan dat de gewrichtsspleet volkomen gaaf is? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar wil dan graag weten wat jullie geheim is
.
Wat balen dat Rainaer (schrijf ik het goed?) nu een andere blessure heeft. Maar ik wist inderdaad niet dat ze nu een gaaf spronggewricht heeft. Ik dacht dat alleen paarden met een dichtgegroeid spronggewricht weer normaal konden rijden. En dat bij de andere paarden toch altijd weer de ontsteking terug zou komen en dat je met hun dus rustig aan moest doen. Maar Rainaer had wel de botoplossende variant toch? Dan is met Tildren dus de botafbraak gestopt en het kraakbeen ed weer hersteld. Super dat het ook zo kan!
. Maar laten we de moed nog niet opgeven. Blijkbaar kan het ook anders, daar is raimer (volgens mij schrijf je het ook niet zo...) het levende bewijs van. Want klopt het wat Jennyxx zegt, heeft het kraakbeen zich nu helemaal hersteld
.
Ik zal als ik terug ben, het uitgebreider topic doorlezen want zo te zien heb ik wat verdrietig nieuws gemist.
)
En ook al is de kans klein, toch hoop ik nog dat er een happy end aan Twister zijn story komt...
) dan wil ik voor een second opinion gaan bij Bodegraven in de week van 13 augustus (ik kreeg net heel lief in die week nl vervoer aangeboden
) Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.. Marshaha schreef:weet iemand iets van acute spat? is dat hetzelfde?
. En natuurlijk moet jij je verhaal ook kwijt!! Nou ik zal voor je duimen en als ik wat lees/hoor je op de hoogte houden. Veel suc6 en geef de moed nog niet op
en hou ons op de hoogte.... 
weg (midweekje) met de paardjes, dus jullie zien mij ook even niet hier posten.
Jennyxx schreef:Owja en volgens mij hebben meerder paarden spat èn rugproblemen. Twister schijnt ook een scheef bekken te hebben gehad, net als het paard van Alani. Maar het blijft volgens mijn veearts wel een kip en ei verhaal. Want je paard kan door de rugproblemen spat krijgen of door de spat rugproblemen.
en dat terwijl het met Selena zo goed gaat (zal mn onderschrift even aanpassen)
Ik heb haar dat jaar erop weer laten dekken en het verhaal was hetzelfde, maar ze was wel vaker onregelmatig. Pas toen de spat zich meer ontwikkelde heb ik een kreupelheidsonderzoek en foto laten maken. De uitslag ik jullie bekend.
Inmiddels zijn Sel en ik M1!! Onze galop werden op alle onderdelen met 7ens beloond!!
Fijn dat het met Selena nog steeds goed gaat! 
jennyxx schreef:Wat ik niet helemaal snap aan de werking van tildren is dat het enerzijds de botafbraak stimuleerd (in de gewrichtspleet) en aan de andere kant de botaanmaak ook stimuleerd. Ik vind dat zo tegenstrijdig? Is daar een verklaring voor?Het bot/kraakbeen in de gewrichtspleet neemt af. Door Tildren wordt de botafbraak gestopt en de botaanmaak gestimuleerd.
Tessie1981 schreef:Wat ik niet helemaal snap aan de werking van tildren is dat het enerzijds de botafbraak stimuleerd (in de gewrichtspleet) en aan de andere kant de botaanmaak ook stimuleerd. Ik vind dat zo tegenstrijdig? Is daar een verklaring voor?

Evita heeft ook ijzers met wat langere en bredere takken gekregen en ze staat wat verder over de voorzijde heen, zodat ze goed kan afrollen. Ik merkte in de eerste week dat ze op dit beslag stond al verschil, ze liep veel beter.