[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angs1989

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:30

Pff, ik weet het even niet meer. Sky gaat helaas nog niet beter en lijkt eigenlijk alleen maar stijver te worden. Net nog even contact gehad met de dierenarts en toch weer haar dosis metacam opgehoogd.
Dierenarts gaat morgen even met de andere artsen overleggen over hoe nu verder, want we lopen een beetje vast.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:40

Heb je al podo compositum geprobeerd voor de doorbloeding?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:51

Nee dat krijgt ze nog niet, zal morgen gelijk even overleggen met de dierenarts, ze krijgt namelijk al zoveel. Ze is al vanaf maart ziek en daardoor heeft ze ook erg weinig weerstand, ze heeft een aardig jasje uit gedaan. ( [MD] Shetlander blijft snotteren ).

Ze staat momenteel op metacam en ascal en krijgt probiotica, ekyrenal (omdat haar leverwaarde verhoogd waren) en vitaminepoeder.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:22

Lovelance, heb jou een pb gestuurd.

Voor iedereen hier een knuf het is vaak heel lastig.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:25

Angs1989 schreef:
Nee dat krijgt ze nog niet, zal morgen gelijk even overleggen met de dierenarts, ze krijgt namelijk al zoveel. Ze is al vanaf maart ziek en daardoor heeft ze ook erg weinig weerstand, ze heeft een aardig jasje uit gedaan. ( [MD] Shetlander blijft snotteren ).

Ze staat momenteel op metacam en ascal en krijgt probiotica, ekyrenal (omdat haar leverwaarde verhoogd waren) en vitaminepoeder.

Mss dat bute sneller werkt dan metacam.( Met maagbescherming )
Duivelsklauw wil ook vaak helpen als pijnstiller en ontstekingsremmer.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:29

Ik verbaas mij erover dat er hier medicatie adviezen worden gestrooid bij elk bericht. Zonder dat überhaupt de oorzaak bekend is!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:31

Medicatie krijg je in overleg met de dierenarts. Ik geef alleen opties.
Verder gaat het over veilige supplementen en adviezen van helaas ' deskundigen'.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:44

Bute reageert ze helaas slecht op. Vorige keer had ze na twee dagen zware koliek, dus dat durf ik haar niet te geven. Vanmorgen wilde ze gelukkig weer wat lopen gisteravond stond ze helemaal vast.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:01

Podo compositum is een aftreksel van gingko biloba, dus natuurlijk product.
Ik geef het mijn pony preventief.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:12

tylando schreef:
Medicatie krijg je in overleg met de dierenarts. Ik geef alleen opties.
Verder gaat het over veilige supplementen en adviezen van helaas ' deskundigen'.

Niet elke hoefbevangenheid is hetzelfde. Daarom vind ik het erg vreemd dat er met zoveel medicatie tips en adviezen gestrooid wordt zonder dat er eerst goed nagevraagd wordt waar de hoefbevangenheid door ontstaan is.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:15

Vandaar het overleg met een dierenarts.
Tips en adviezen heb ik ook veel aan gehad en probeer ook mens en dier ermee te helpen.
Tuurlijk moet je eerst kijken waar het vandaan komt, maar als een paard HB staat is gingko biloba een geweldige ondersteuning.

En dat is aan een ander wat hij/ zij ermee doet . Ik dring niemand iets ermee op.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:16

Ja en ook niet gaan wisselen met medicatie.
Buut na metacam of omgekeerd.
Duivelsklauw werkt heel mild en is meer bedoeld voor een wat ouder en strammer paard, dus niet vergelijkbaar. Daarbij werkt ook dat weer op de lever.
Dus uiteindelijk vergif je het paard dubbel met al die medicatie.
Beste is, hoe naar ook, zeker als het niet lijkt te werken, in overleg te blijven met de dierenarts. Die weten wat je paard krijgt en of het tegelijk met of na elkaar gegeven kan worden.

Zelfde geldt voor homeopathie. Ook geen kwestie van baat het niet dan schaadt het niet, want er kunnen wel degelijk complicaties bij komen of wisselwerking met andere medicatie (buut/metacam of prascend, antibiotica ed)

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:53

Ze staat onder toezicht van de dierenarts en alles gaat inderdaad in overleg. Hun advies nu is kwa medicatie niks veranderen, eventueel wat extra metacam als ze dat nodig heeft, dus vanavond heb ik haar nog klein beetje extra gegeven.

Hoe doen jullie dat? Ze staat samen met haar vriendinnetje in de paddock. Normaal gesproken is ze zelf de baas, maar nu ze zwakker is niet meer. Ze word nu best vaak weggejaagd van haar plekje en moet dan op haar zere voetjes maken dat ze wegkomt. Nu zit ik te denken om morgen de paddock te splitsen dat ze allebei een stal en een stuk paddock hebben en ze hopelijk wat meer rust heeft.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:02

Ik zou ze ook zeker scheiden als ze telkens wordt opgejaagd.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:05

Vergiftigen is ook wel wat overdreven. Je moet wel goed weten wat je geeft.
Mijn dierenarts vond mijn pony juist super opgeknapt en soms hebben ze juist wat meer ondersteuning nodig .

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:17

Ik heb ze ook een poosje apart gezet om haar rust te geven, je zou het ook een gedeelte van de dag kunnen doen, bv 's nachts, succes en sterkte!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:20

Ik zou ze ook zeer zeker apart zetten.
Je paardje heeft zijn rust nodig.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:22

Die van mij staat inderdaad nu ook apart, veel bewegen en belasten kan kantelen stimuleren, dus zo min mogelijk beweging. Mijn pony is vrijdag op de foto geweest, hoefbeen is tov 2,5 jaar geleden meer gekanteld en ingezakt. Hij krijg morgen speciaal beslag, ijzer met open toon. Zijn zool is namelijk ook niet meer zo dik.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:32

Nadat ze vanmorgen nog een trap na kreeg toen ze niet snel genoeg weg was staan ze tijdelijk apart.
Allebei een stal, een stuk afdak en een stuk paddock. Hopelijk krijgt ze nu meer rust.

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:21

Goede oplossing zo. Dan beweegt ze alleen wat ze zelf wil en kan ipv opgejaagd worden.

Grietje stond ook apart. Amber is hier de baas en wil haar ook weleens wegjagen als ze in de weg loopt. Dus ik had een lijntje gespannen voor de stal waar griet onderdoor kon en Amber niet. Had ze altijd een veilige plek. Inmiddels voelt ze zich weer zo goed dat ze brokken bij Amber probeert te pikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:05

Sed is wederom hoefbevangen.. Hij loopt nog wel, maar dat komt puur door de bute.. Ik ben ook al vanaf vrijdag aan het wachten op een smid, het is mij om het even welke er komt als het maar snel is! Ik voel me zo machteloos nu he.. -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:47

Wat enorm vervelend Shanna, kun je m niet opladen en naar een kliniek gaan? Zomaar een idee hoor.

Det loopt een week weer goed. Maar blijf het erg spannend vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:53

Op de kliniek kunnen ze niet veel meer doen als thuis (ik ben juist ook in afwachting van de smid van de kliniek) dus liever bespaar ik hem die rit.. Met bute loopt hij ook gewoon rond, maar je ziet duidelijk wanneer de spiegel op is..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:23

Ik bedoel ook dat de smid van de kliniek eerder een plekje daar heeft als op huisbezoek. Ik snap helemaal dat je m niet wil vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:29

Voordeel is dat de smid van de kliniek vlak bij onze stal woont, de kliniek is voor ons beiden onnodig omrijden. Meestal komt hij aan het begin of eind van zn route bij ons langs, maar helaas nu nog niet op korte termijn gelukt. Nou moet ik zeggen dat hij ook vaak in het buitenland is (heeft daar ook zn vaste klanten) dus dat zou maar zo de reden kunnen zijn. Mn andere smid is helaas geblesseerd dus ook die kan niet komen, en andere smeden in de omgeving nemen geen nieuwe klanten meer aan.. -O-

Maar als het goed is kan er zaterdag een smid komen (helaas niet die van de kliniek) dus laten we daar maar op hopen!