Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:34

Melanie5 schreef:
tiwi1969: ik ben ook van mening dat je zelf heel veel kan doen thuis. Ik heb genoeg ervaring, dus ik kan zelf veel doen. Maar voor deze ingreep heb ik de arts nodig. Als hij me wil helpen, dan heb ik nog wel een klein stukje hoop.

Dit soort zaken vraagt een goede en langdurige relatie met je DA, die moet er vertrouwen in hebben dat jij het kan, alleen daarom ben ik er al geen voorstander van om steeds van DA te switchen.
Als ik jouw verhaal zo lees, kennen jij en je DA voldoende om er vertrouwen in te hebben dat jij dit tot een goed einde kan brengen, met zijn hulp.

Wat betreft de rode spier, of die nou wel of niet kan rekken, dat is gewoon te pijnlijk om te bewegen, natuurlijk is dat van invloed op de beweging van de gewrichten er rond om heen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:38

Ik weet wel als een paard zn knie op slot staat kan hij bv ook de sprong niet buigen, tevens hoor ik het dan ook knakken in de heup dus het werkt zeker allemaal wel door. Je kunt ook eventueel jouw verhaal mailen naar Bodegraven/Emmeloord/*noem andere grote kliniek* en kijken wat zij er van zeggen en wat het eventuele kostenplaatje zou zijn. Misschien zijn ze wel in voor een experiment, is dit voor hun ook een leerervaring en vallen de kosten onwijs mee, ik weet wel dat dit in het verleden wel eens zo geregeld is bij een bekende kliniek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:40

Dat klopt, ik zit al heel lang bij deze praktijk. De mannelijke arts is nog vrij nieuw, maar ik heb een goede band met hem. Vanaf het begin is hij erbij geweest (tot hij 3 weken met vakantie ging, toen kwam de vrouw arts). Hij weet hoe ik denk en hij is erg openminded.

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:41

Kimmie1, zijn knie is goed. Die gaat niet op slot. Ik zal wel even gaan rondmailen bij andere klinieken (ik ben al niet zo'n fan van Utrecht, maar die is het dichtstebij)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:46

Emmeloord is ook wat minder duur heb ik wel is gehoord. Of het waar is?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:59

Dat zou kunnen ja. Ik heb niet zo veel met Utrecht. Ik ga eens kijken wat voor klinieken er nog meer zijn. Enige probleem blijft de kostenpost. Welke kliniek ik ook heen ga, het blijft wel een rekening van weet ik hoeveel. De rekening tot nu toe zit al op bijna 1100 euro :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:01

Tjemig ja..
Het zou toch wel heel mooi zijn als dat geld niet voor niets was uitgegeven.
Bel gewoon is met Emmeloord anders.
Kijken wat ze zeggen.

diditje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:30

heel veel succes jammer dat Utrecht je niet verder wil helpen hopelijk kan je eigen arts je verder helpen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:38

Hier een foto van Rebel en ik, toen hij pas een week oud was.
Afbeelding
Toen al een charmeur...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:44

Als je geen goed gevoel bij de dierenarts hebt, dan zou je een andere moeten vragen. Wat was Rebel klein op die foto.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:50

Je zou de kliniek in Wolvega ook om advies kunnen vragen. Ze zijn daar zeer deskundig en doen ook niet moeilijk over de rekening, die mag je ook in termijnen betalen. Ken genoeg mensen die dat doen. En ze geven het ook niet zo vlug op.

Sterkte met je veulen, vind het heel goed van je dat je zo voor hem vecht en ik hoop dat hij het red en weer helemaal beter mag worden.

sammy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:58

ooh wat een droppie is het toch! ik hoop echt dat hij het redt.. en dat hij nog een mooi leven mag krijgen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:23

vraag unami eens hier op bokt ,zij is wel van de spieren...gebruikt de jack meage methode met masseren, zij kan je vragen over die spier vast beantwoorden

diditje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:31

wat is ie toch lief op die foto.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:32

aisie schreef:
Je zou de kliniek in Wolvega ook om advies kunnen vragen. Ze zijn daar zeer deskundig en doen ook niet moeilijk over de rekening, die mag je ook in termijnen betalen. Ken genoeg mensen die dat doen. En ze geven het ook niet zo vlug op.

Sterkte met je veulen, vind het heel goed van je dat je zo voor hem vecht en ik hoop dat hij het red en weer helemaal beter mag worden.

Hey Melanie, komen we elkaar hier weer tegen, mijn veulen staat nu in Wolvega en ik kan je een ding zeggen...AANRADER!! echt supermensen, en heb een heel goed gevoel erbij wat ze tot nu toe gedaan hebben voor Daisy. Ben er heel blij mee en hier is het ook afwachten op een goede afloop.
Klijndijk daarintegen echt een afrader! ( hebben ons al twee keer met spoed laten zitten, persoonlijke ervaringen dus)
Wat goedkoper is maar wel een stukje verder is de kliniek van dr Bercher maar dit is in duitsland (wel nederlandse arts) maar minstens de helft goedkoper als hier in Nederland en ook echt een aanrader. Eventueel telefoonnummers heb ik wel voor je...

Verder wens ik je veel sterkte met je veulen en je aankomende besluiten, ik hoop dat je erachter mag komen wat er mis is en dat je op basis daarvan een goede keuze kan maken....

groetjes monique

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:37

Ik hoop eigenlijk dat ej ehm toch naar de kliniek brengt zodat ze daar hem kunnen opereren, stel je toch voor dat tie daarna een goed leven kan hebben dan is het het waard geweest. tis dat ik geen gekld heb en dus ook geen paarden anders had ik nog wat gestort. Dit schatje verdiend het, maar dat weet je zelf ook natuurlijk. en het is heel naar dat door geld het allenmaal zo moeilijk is. sterkte

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:38

Hi Monique. Wolvega is Friesland toch? Wat heeft jouw veulen?
Ik kijk eerst morgen wat mijn andere arts zegt en danmoet ik kijken waar ik geld vandaan haal om naar kliniek te gaan eventueel.
Heb 2 ponies te koop staan, maar de markt is bagger op het moment.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:39

nog een goed bekend staande kliniek is de lingehoeve in Lienden.

Telefonisch overleg is daar vaak ook wel mogelijk, als je even doorvraagt. (voorbij de assistente... )

Ik hoop dat er voor Rebel nog wat hoop is, maar heel langzaamaan begin ik het wel somber in te zien.

In ieder geval sterkte met alle keuzes. Die zijn meestal echt niet leuk.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:46

Ik stuur je even een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:50

kimmie1 schreef:
Ik weet wel als een paard zn knie op slot staat kan hij bv ook de sprong niet buigen, tevens hoor ik het dan ook knakken in de heup dus het werkt zeker allemaal wel door. Je kunt ook eventueel jouw verhaal mailen naar Bodegraven/Emmeloord/*noem andere grote kliniek* en kijken wat zij er van zeggen en wat het eventuele kostenplaatje zou zijn. Misschien zijn ze wel in voor een experiment, is dit voor hun ook een leerervaring en vallen de kosten onwijs mee, ik weet wel dat dit in het verleden wel eens zo geregeld is bij een bekende kliniek.

Of miss. paardenkliniek vinkega? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:14

Melanie5 schreef:
mindim: de arts die ik aan de telefoon had, leek erg op te kijken van het feit dat het om een pony hengstje gaat. Het klonk alsof hij dat al niet de moeite vond. Eerlijk gezegd had ik weinig zin om er op in te gaan. De kosten zijn voor mij toch niet op te brengen.
Er zit zeker een ontsteking, anders had hij deze temperatuur idd niet. Ik hoop dat de grone leem wat doet coor hem en dat ik met mijn eigen arts morgen nog wat verder kom.
tiwi1969: ik ben ook van mening dat je zelf heel veel kan doen thuis. Ik heb genoeg ervaring, dus ik kan zelf veel doen. Maar voor deze ingreep heb ik de arts nodig. Als hij me wil helpen, dan heb ik nog wel een klein stukje hoop.

Dat vind ik heel erg, dat ze je al niet bijster serieus nemen, omdat het om een pony gaat. Ik heb ooit ook een da gehad die erg op de sportpaarden was en mijn koudbloed en oud paard ook niet erg serieus nam. Heel erg, want je bent evengoed een betalende klant met hart voor je dier als iemand met een sportpaard.

Ik zou ook gewoon mijn da vragen dat je het liefst met hem te maken hebt en niet met zijn collega, onder het mom van duidelijkheid naar jou toe.
Bel zelf naar de klinieken en doe je verhaal, heb je daar ook zelf vat op en heb je alles uit eerste hand. Misschien is een betalingsregeling mogelijk, het is de moeite waard met zo een ukkie. Leg gewoon eerlijk je situatie uit en vraag wat ze voor je kunnen betekenen. Als je gevoel bij een kliniek niet goed is, niet mee in zee gaan.
Vervoer gaat vast goed komen met bokt.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het niet op te lossen is, er zijn nog zoveel vraagtekens. Door de tijd gaan ze vaak ook een verkeerde houding aannemen en de rest van het lichaam extra belasten.

Heeft hij pijn of speelt er ook angst mee om het been te gebruiken. Het hele been is eigenlijk een groot vraagteken. Is het een abces, bindweefselwoekering, abces zou de ontsteking en zwelling verklaring en misschien ook het niet goed bwegen van de sprong, maar er is geen abces te zien. Bindweefselwoekering verklaart de koorts niet. 1 groot vraagteken. Wat rot.
Zit er niets in de bil????? Dat had ik vorig jaar namelijk, mijn paard is dan oud en durfde haar been uiteindelijk wel te gebruiken (ze had er een mep tegen aan gehad en een enorme bloedbel). Maar die vertoonde ook de klachten. Een ukkie durft veel minder.
Stom voorbeeld, toen mijn zoontje voor het eerst moest overgeven, heeft hij daarna een week niets gegeten (we waren ten einde raad) want hij was bang dat hij weer moest overgeven. Hij snapte niet dat dat niet weer zou gebeuren, zoals wij volwassenen wel weten.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:30

Oh jeetje, ik lees ook even een dagje niet. Dit is toch niet wat een mens wil lezen/horen. Wat onwijs balen voor je en wat moet je nu toch? Wat is dit moeilijk. Ik snap wat jij wil, gewoon thuis doen. Een kliniek is misschien wel beter, maar die kosten heh...Ik probeer even te denken waar de kliniek zit waar ik veel goede verhalen over hoor...ik ga even zoeken voor je. Aangezien het niet heel ver bij mij vandaan is, is het ook niet heel erg ver voor jou natuurlijk. Overigens zit er ook nog een kliniek in Bodegraven...

Ja, ik weet het weer, het is Paardenkliniek De Raaphorst. Ze zitten in Wassenaar. Ze hebben al een paar paarden die ik ken goed opgelapt zeg maar. Stomme is dat ik er (gelukkig misschien maar) nooit ben geweest, maar ik hoor veel fijne verhalen over ze. Hier is de site. www.paardenkliniekderaaphorst.nl

Nu ja, kijk maar of je er wat mee kan. Je ben nu al zo lang zo hard bezig dat ik alles wat ik weet wil opperen voor je, ook als je er uiteindelijk niets mee doet...wat natuurlijk net zo prima is.

Nou, heel veel sterkte en succes ermee, ik kom morgen weer kijken, ga nu even geen dag meer overslaan hoor! Knuffel van mij aan Rebeltje....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:39

jeetje wat balen dat utrecht zo reageerd.
Heb je al contact gehad met de kliniek in Bodegraven? edit; is al genoemd zie ik nu
Die schijnt ook heel erg goed te zijn op beengebied.

En je contract niet verlengd.......wat een vooruitzicht :(:)
Als ik rijk was ging ik je helpen, maar dat is een uitspraak waar je nu ff niks aan hebt -O-
Wat is het toch oneerlijk verdeeld he?
Wat een moeilijke keuzes zo op deze manier, sterkte daar en kop op he? :(:)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:41

wat een ongelofelijk liefe foto!! zeker een om in te lijsten!! of hij het overleeft of niet!

ik hoop dat die operatie in positiefe zin zal werken!! en de kleine man weer wakker mag worden!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 22:10

Iedereen bedankt voor alle hulp en pb's. Ik ga morgen met Bodegraven bellen, nadat ik met mijn vee arts heb gesproken. Ik heb een doorverwijzing voor de kliniek al binnen.
Overigens heb ik Utrecht zelf gebeld. De meneer aan de telefoon was niet heel vriendelijk. Ik hoop morgen met Bodegraven een betere ervaring te hebben.
En ik hoop van harte dat als ik wat laat doen, dat het in termijnen betaald mag worden.