Melanie5 schreef:mindim: de arts die ik aan de telefoon had, leek erg op te kijken van het feit dat het om een pony hengstje gaat. Het klonk alsof hij dat al niet de moeite vond. Eerlijk gezegd had ik weinig zin om er op in te gaan. De kosten zijn voor mij toch niet op te brengen.
Er zit zeker een ontsteking, anders had hij deze temperatuur idd niet. Ik hoop dat de grone leem wat doet coor hem en dat ik met mijn eigen arts morgen nog wat verder kom.
tiwi1969: ik ben ook van mening dat je zelf heel veel kan doen thuis. Ik heb genoeg ervaring, dus ik kan zelf veel doen. Maar voor deze ingreep heb ik de arts nodig. Als hij me wil helpen, dan heb ik nog wel een klein stukje hoop.
Dat vind ik heel erg, dat ze je al niet bijster serieus nemen, omdat het om een pony gaat. Ik heb ooit ook een da gehad die erg op de sportpaarden was en mijn koudbloed en oud paard ook niet erg serieus nam. Heel erg, want je bent evengoed een betalende klant met hart voor je dier als iemand met een sportpaard.
Ik zou ook gewoon mijn da vragen dat je het liefst met hem te maken hebt en niet met zijn collega, onder het mom van duidelijkheid naar jou toe.
Bel zelf naar de klinieken en doe je verhaal, heb je daar ook zelf vat op en heb je alles uit eerste hand. Misschien is een betalingsregeling mogelijk, het is de moeite waard met zo een ukkie. Leg gewoon eerlijk je situatie uit en vraag wat ze voor je kunnen betekenen. Als je gevoel bij een kliniek niet goed is, niet mee in zee gaan.
Vervoer gaat vast goed komen met bokt.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het niet op te lossen is, er zijn nog zoveel vraagtekens. Door de tijd gaan ze vaak ook een verkeerde houding aannemen en de rest van het lichaam extra belasten.
Heeft hij pijn of speelt er ook angst mee om het been te gebruiken. Het hele been is eigenlijk een groot vraagteken. Is het een abces, bindweefselwoekering, abces zou de ontsteking en zwelling verklaring en misschien ook het niet goed bwegen van de sprong, maar er is geen abces te zien. Bindweefselwoekering verklaart de koorts niet. 1 groot vraagteken. Wat rot.
Zit er niets in de bil????? Dat had ik vorig jaar namelijk, mijn paard is dan oud en durfde haar been uiteindelijk wel te gebruiken (ze had er een mep tegen aan gehad en een enorme bloedbel). Maar die vertoonde ook de klachten. Een ukkie durft veel minder.
Stom voorbeeld, toen mijn zoontje voor het eerst moest overgeven, heeft hij daarna een week niets gegeten (we waren ten einde raad) want hij was bang dat hij weer moest overgeven. Hij snapte niet dat dat niet weer zou gebeuren, zoals wij volwassenen wel weten.