Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:00

Hahahaha ik heb hem ontvangen en beantwoord.
Vindt het wel intressant zeker nu ik er zelf mee te maken heb!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:04

Ik heb de Indra koeler en ik vind hem erg fijn. Hij blijft erg goed zitten.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:14

Ik heb de Indra's ook, maar ben blijer met het alternatief, maar ieder moet gewoon gebruiken en trouw blijven aan wat hij/zij het fijnst vind werken...
Dat doe ik tenslotte ook, hihihi... Gelukkig zijn ervaringen er om te delen!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:14

Is het zo dat als het been dunner wordt (minder vocht) het ook automatisch van binnen beter zou moeten zijn? Dat vraag ik me eigenlijk af nu,.. het lijkt beter te gaan sinds een week of 3. Been is niet meer warm en dunner en ook al doet ie debiel in de wei, het blijft nu constant... erg fijn :j

Als mensen vragen: hoe gaat het met je paard vind ik dat altijd zo lastig,.. kan er niet inkijken. Maar zou wel denken dat het beter is, als het been niet meer warm is en dunner is en dunner blijft na rennen.

Ben eens aan het kijken voor andere stallen,.. ergens wil ik niet weg, maar aan de andere kant, als ik nooit meer in de bak kan bij ons en altijd maar weg moet met de trailer zie ik ook niet zitten. Plus brokken zitten er bij in in het stalgeld, maar dat is basisbrok dus ik moet ook altijd nog ander voer zelf extra betalen. Al met al,.. toch maar eens rondkijken, maar het kost nogal wat tegenwoordig. Zoek nu maar iets met een goeie bak of in de buurt van de manege zodat er altijd een goede bak is... nu maar eens alle voors en tegens afwegen en de prijzen vergelijken.

Had vanmiddag een adres gevonden bij een zorgboerderij,.. was alleen 15 km rijden. Maar de prijs was erg fijn voor all in. Van de week eens kijken daar,.. de clienten zullen dan je paard verzorgen en ik denk dat de mijne al die aandacht alleen maar fantastisch vindt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:30

Welke zorgboerderij Qizz? (wilde bijna je naam intypen ;) )

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:34

Meld me ook... Eerst links voor letsel aan de aanhechting van de tussenpees en letsel aan de collatraal band van het kogel gewricht, nu hebben we er achter bij gekregen... :7

Chronische ontsteking van de aanhechting van de tussen pees, en vocht op de pees, pees is verdikt en zit litteken weefsel en hier en daar een gaatje... In alle twee zijn achter benen |( rechts erger dan links...

Er is buiten het specialen beslag voor wat verlichting geen mogelijkheid meer op herstel, het gaat gewoon nooit meer over, en zal langzaam erger worden... Wanneer leven lijden wordt moet ik weer loslaten...

We hebben uitgebreid onderzoek, foto's en echo laten maken op de lingehoeven, dus ik twijfel niet.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:44

:oo Amigootje wat is er een boel kapot. Wat verschrikkelijk. Hopelijk hebben jullie nog een mooie en lange tijd met elkaar.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:09

Nou Amigootje, jij hebt ook echt een heleboel pech zeg.... pff, daar is veel beschadigd...
Ik hoop dat je nog een fijn poosje met je diertje kunt hebben!!
Uiteraard hoop ik op een wonder voor jou en je paardje!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 22:22

jeetje Amigootje, inderdaad zeg, wat een pech, veel beterschap voor je paardje gewenst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:40

Qizz mijn paard springt over de draadjes en doet zich ook niet geheel gedragen in het land. Maar volgens de DA (die ik telefonisch advies heb gevraagd) als het been rustig blijft (niet zwelt en niet warm wordt) denkt hij dat het goed gaat. Maar of dat voor elke peesblessure geldt?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:40

Amigootje, wat erg!! Pff dan schrik je je toch helemaal kapot :(

Wie heeft er enige ervaring met aquatraining? Ik overweeg de hofstede, puur en alleen om hem 2 weken lang wat gecontroleerde beweging te laten krijgen. Hij kan wat energie kwijt, en kan werken aan zn spieropbouw.
Opzich doet mn paard het erg goed hoor, maar ik wil er zeker van zijn dat hij, voordat ik erop ga geen idioot wordt ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:56

Ik stond voorheen op een stal waar ze ook voorheen een soort van aquatraining deden. En ik weet dat dat voor heel veel blessures (ook peesblessures) heel goed is. Mits het in het juiste stadium wordt toe gepast!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:59

Het juiste stadium daar heb ik me nog niet goed genoeg in verdiept. Voor mij zou het prettigst zijn, net voordat ik erop mag; Dus uitgebouwd tot een minuut of 30 per dag stappen... Dan zou ik hem graag in aquatraining zetten, en hem daarna nog een maand in leusden laten staan zodat zij het eerste draf en rijwerk kunnen doen. Ik ben zo schijterig dat ik iets fout ga doen anders!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:00

Ze zullen daar uiteraard veel ervaring hebben en weten wanneer ze wel in het water kunnen trainen en wanneer niet.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:01

Klopt, over een week of 6/7 heb ik een nieuwe afspraak met mn dierenarts en krijgt mn paard een nieuwe echo/klinische behandeling. Zal het er ook eens met hem over hebben. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:02

Ik weet wel dat als je net in het revalidatie traject zit (zoals ik mag nog maar max 10 minuten stappen) dan is watertraining te zwaar! En kan het voor de pees te belastend zijn.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:04

Ik zit ook op 10 minuten! Vind het nu ook echt te vroeg, en lijkt mij inderdaad ook erg belastend. Morgen bel ik de dierenarts van de hofstede even om wat meer info in te winnen, over inderdaad de beste periode. Denk wel dat het een bijzonder duur grapje gaat worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:13

Het zal waarschijnlijk niet erg goedkoop zijn. maar ja we moeten er wat voor over hebben he.
Het is nu voor mij wel jammer dat ik niet meer op die andere stal sta. Want dan had ik haar met de tijd ook weer in het water kunnen trainen.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:26

Damn amigootje!!! Wat erg!!!
Hoop voor jullie dat jullie dan toch nog ondanks alles een mooie tijd samen kunnen hebben...

En quiz:
Ik ken het..als mense vragen hoe het met je paardje gaat..
Ii zei altijd maar ja toppie rond en gezond.en qua zn beentje blijven er vorderingen komen..
Het heeft zn tijd nodig..zijn echt vervelende rot blessures!! Pfff
Ben nu weer heel langzaam (alweer) op aant bouwen..
Nadat ik weer een paar stappen terug moest,omdat meneer zich verstapt had door lomp gedrag....
Maar merk wel ook dat ik beetje bang blijf hoor..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:42

Ik roep altijd dat ze stout is mijn paard. En als mensen dan weten wat er loos is dan vragen ze wel hoe het met haar been gaat. Maar dat mensen het 2x in de week vragen terwijl het mensen zijn die weten dat een pees gewoon echt veel tijd nodig heeft dat snap ik niet. Kijk vraag dan of ze zich nog gedraagt of dat ze nog braaf te stappen is ofzo maar elke keer vragen hoe gaat het nu? Ja het zelfde als vorige week. Tenslotte zijn we nog niet weer voor controle geweest!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:20

PP, je bent 10 minuten aan het stappen nu toch? Mag ik vragen hoe jij precies opbouwd? Met koelen etc erbij?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:33

Ik ben 22 augustus naar de kliniek geweest. Toen had ze een dik warm been.
Daarna op aanraden van de DA gekoelt en als ze niet op het land stond gestapt. In eerste instantie 5 minuten en dat 2x daags. Toen het been dun en niet meer warm was een week lang 7 minuten gestapt 2x en daarna 10 minuten per keer. Poosje geleden gebelt of we mochten op bouwen naar 15 minuten maar dat mocht niet. We mochten wel tot 5x daags 10 minuten wandelen. Maar liever langer op het land dan meer wandelen en dan minder op het land. Dus ze staat ongeveer 4-5 uur op het land en daarnaast wandelen we nog 2x. En mocht ze niet op het land kunnen dan wandelen we 2x extra. Koelen doe ik niet meer sinds het been dun is en niet meer warm.
Ik smeer wel 3x daags traumeel gel. Dat werkt erg goed.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:29

Goeie business dat Traumeel ;-) de tubes vliegen er snel door. Ik hoorde dus laatst dat veel mensen ook srl gebruiken. Ga als de traumeel op is en t veel scheelt eens een tube proberen.

Ik zeg ook steeds. Volgens mij gaat het goed maar helaas kan ik er niet in kijken ;-). Vanavond 8 minuten gewandeld. Wil iets opbouwen na nu 3 weken 5 a 6 minuten per keer.

Nu gauw naar bed. Morgen mag ik fijn ruim 3 uur enkele reis naar het hoofdkantoor :-D. trusten allemaal

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:13

Ik gebruik de traumeel niet zo veel, omdat ik iedere keer nog afspuit. Kan je de traumeel icm water gebruiken? Dus na het afspuiten opsmeren?
Pff vanavond was zn been iets dikker en warmer, hopelijk morgen weer normaal!

Thanks pp! En qizz, truste en succes morgen ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:21

Ik koelde stapte 5 minuten en zette haar dan op stal. In verband met het scheren van het been was haar been redelijk vlug weer droog en smeerde dan de traumeel. In de tussentijd deed ik haar poetsen en maakte ik haar eten klaar enzo!